Hallo allemaal, Onze zoon van 14 maanden is een echte Stuiterbal tijdens het eten. Sowieso is het geen stilzitter. Kan geen 5 minuten rust in zijn lijf hebben, zelfs tv kijken interesseert hem weinig. Wanneer hij in zijn kinderstoel zit om te eten, stuitert hij zowat de stoel uit. Nu heeft hij sinds een paar dagen in de gaten dat hij "hap" kan zeggen als hij wilt eten. Zodra hij ook maar iets van eten ziet, kruipt hij de kamer rond, begint te springen en roept alleen maar hap hap hap hap hap...wanneer ik hem dan eten geef, blijft hij zo druk springen en hap roepen. Heeft iemand misschien tips hoe ik ons jochie wat rustiger kan laten zijn? En herkennen jullie deze beweeglijkheid?
Herkenning! Dochter van bijna 15 maanden precies zo! Hele dag klimmen, kruipen, lopen aan de hand en geen second stilzitten (behalve toen ze laatst ziek was, toen was ze heerlijk rustig..). En ze zegt mmmmmmm of jammie als ze eten ziet.. Geen tips behalve accepteren.. misschien is hij beter te houden als jullie samen iets doen? Boekje, puzzel, blokken bouwen?
beter dit dan een kind wat hele dagen als een zielig vogeltje zit en om de tv vraagt toch?! ik geniet er van dat mn meisje zo goed kan spelen zonder al die apparaten om haar heen. ze slaapt als een roos en is zo ontzettend makkelijk.. zet haar buiten en ze vind iets om mee te spelen.
Hier 2 actieve kinderen. Eten gebeurt hier alleen in de 5 eet momenten. 3 maaltijden en 2 tussendoortjes. Hierdoor hebben wij geen of weinig ruimte voor discussie. Ik eet zelf ook niet buiten die eet momenten Zo min mogelijk suikers en geen kleurstoffen. Hierdoor kun je de drukte iets beperken, verder accepteren en laten uit razen. Vooral als ze kunnen lopen; naar buiten mee nemen en laten lopen. Zorgen voor rust momenten om oververmoeidheid te voorkomen.