wanneer pubertijd?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Momof3, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mijn vraag is heel kort en simpel..
    Wanneer begint gemiddeld de pubertijd?
    mijn dochter begint echg opstandig te worden en vertoont somd diva gedrag.
    Na een realitycheck ist meestal over ( als ik haar kan laten inzien dat het niet normaal is wat ze doet)
    Ik heb dus somd het idee dat de pubertijd eraan zit te komen.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Rond deze leeftijd dus. Mijn zoon begon ook van af een jaar of negen te veranderen. Meer zijn mening laten horen niet overal meer gelijk ja op zeggen en begint zich af te zetten. Het lijkt nu wat stil te staan hij is vrij rustig nu. Maar is ook in de groei op het moment.

Meisjes beginnen vaak nog eerder dan jongens. En zijn vaak feller dan jongens.

Succes ook jij de komende jaren.
    ;)

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    hier nog een felle meid van 8
    begint zich ineens te intereseren in jongen (NEE PLZ NU NOG NIET)
    en ja hier begint het diva gedrag ook de kop op te steken en ineens overal tegen in gaan...

Pfff als ze op mij gaat lijken toen ik puber was hou ik me hart vast....

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @pnirmal
    Ja nu kan ik t nog redelijk sussen hahaha
    Nog wel in ieder geval!

@thea
    hopelijk lijkt ze niet op jou dan ;)

Gelukkig is ze wel goed voorgelicht over wat er uiteindelijk nog meer bij komt kijken en de veranderingen die haar lijf gaat meemaken

Dat zit wel snor. Maar dat divagedrag..misschien gewoon even wat basisregels neerleggen wat betreft dat divagedrag.

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

oeh, kunnen we straks een uithuilclubje maken;) mijn meiske is net 10. die van 8 heeft nog nergens last van. jongens zijn nog niet interessant (maar heb de knuppel maar vast aangeschaft en ik oefen de vreselijk foute enge moeder zinnetjes: wat doet je vader, wat ben je met mijn dochter van plan, welke opleiding volg je....iemand nog tips?)
    maar jeetje:(
    en dit is dan de prepubertijd he, de echte komt nog, daar zijn ze voor aan het oefenen;)

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee nu nog niet. Wel de prepuberteit...
    Mijn dochter wordt nu bijna 11 en die begint nu wel wat echt pubergedrag te vertonen, begint borstjes te krijgen enz.

ik werk in het vo en sommige kinderen zijn met 12 al helemaal tot wasdom gekomen en anderen beginnen pas met puberen halverwege het schooljaar...

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
  8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou de moodswings die bij pre-pubertijd klinkt heeeeel erg als mijn meissie

Maar goed,kan natuurlijk ook gekopieerd gedrag zijn.
    Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is in ieder niet meer mijn kleine lieve meisje :p

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze zoon is 9 en zit ook in de pre puberteit. Van het 1 op andere moment kan hij heel chagerijnig worden, boos naar boven te gaan om vervolgens na 10 minuten naar beneden te komen om te zeggen dat hij van me houdt. Ik heb alleen in de prebuberteit gezeten en de echte puberteit overgeslagen. Als hij hetzelfde heeft als ik, overleven we het wel!

Deel Deze Pagina