Schrikken van dromen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik lag in bed, gisteren. Ik was in een sluimerslaap zeg maar. Bijna in slaap maar wist wel wat er om me heen gebeurde. Ik kijk op de wekker: 23:19.

Inene krijg ik een vaag gevoel, zie ik inene dat ik in de auto zit, een vrachtwagen inhalen in de nacht en er inene naast die vrachtwagen een man staat in een wit-blauw gestreepte pyjama, die zn armen voor zn gezicht doet tegen mijn koplamplicht en waarna ik hem hartstikke doodrij.

was gelijk "wakker" zeiknat vh zweet en adrenaline van hier tot tokio. Ik ben hier zo erg van geschrokken, echt niet normaal meer. Ik zie het nog zo voor me, vreselijk, ook omdat het niet echt een droom was naar mijn gevoel want ik sliep niet.

Wie heeft ook wel eens zulke dromen gehad waar je van bent geschrokken?

2. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Ik heb ook zo'n droom die al 10 jaar lang terugkomt, voornamelijk wanneer ik ergens mee zit of niet lekker in mijn vel zit.

Mijn vader is overleden in '99. Tijdens een de terugreis vanuit Apenheul kreeg hij een hartstilstand. Wij zaten allemaal in de auto en kregen een ongeluk. Mijn zusje en ik, op een leeftijd van 7 en 9 - zien dan mijn moeder van de zijkant uit de auto klimmen om me vader te kunnen reanimeren. Mijn zusje en ik schreeuwen op 'papa'.. maar die is er niet meer..

Dit is waar ik nog vaak over droom. Ik kan het niet loslaten.. en ook niet verwerken.. Heel vervelend..

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

is dat een droom of is het echt zo gebeurd? wat vreselijk!

4. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Echt gebeurd.. Maar het blijft terugkomen, best vervelend..
    Maar alleen wanneer ik niet lekker in mijn vel zit of veel aan me hoofd heb..

Maar toch blijft het eng en erg realistisch in de droom zelf, waardoor ik vaak bang wakker word.. :)

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ook hele nare dromen! Ik ga vaak moe naar bed maar word veel vermoeider wakker door al dat dromen.

En inderdaad dromen is vooral eng als je ligt te snoezen! Dan lijkt het veel echter!

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik ben net doodsbang wakker geworden...
    Ik werd wakker omdat me moeder overstuur me naam riep heeel hard alsof ze me wilt waarschuwen nu echt ik dacht dit is een waarschuwing zo bizar ben nu klaar wakker pffff

7. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Erg bizar dikke buik post om 5:14 en ik om 6:14

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Haha ja ik zag het net ook!!! haha!
    Hier ook een verschrikkelijk droom en kan ook niet meer in slaap komen nu,, das daar zit je dan veel te vroeg in de ochtend!;)

9. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Herkenbaar hoor,
    zeker nu ik zwanger ben droom ik de vreselijkste dingen,
    in mijn dromen (nou soms bijna nachtmerries) maak ik veel ruzie met familie en vrienden, wordt ik regelmatig achtervolgd en heb ook al een paar keer iemand zien verongelukken!!
    Ik vind het vooral eng dat ik wakker wordt in de veronderstelling dat het echt gebeurd is,
    dan moet ik ook echt ff uit bed, iets drinken ofzo om bij te komen...pfffff.

Liefs,

10. Only me

Only me Niet meer actief

Ik heb het ook wel eens dat ik in bed lig, en dan ben ik echt nog half wakker. Ik heb dan namelijk net 3 minuten mijn lampje uit gedaan, en gelijk ben ik aan het dromen. Heb t een paar weken geleden weten te presteren dat ik zweer dat er iemand naast mijn bed stond die keihard mijn naam riep en dat we moesten gaan!!! Ik dacht: "shit, verslapen ik moet naar mijn werk!"

Ik speerde mijn bed uit, maar het was donker en er stond niemand! Mijn vriend was zelfs nog wakker, en we gingen tegelijk slapen... hij zei dat ik nog niet eens sliep maar dat ik nog lag te draaien..

brrrrr, echt zo vaag!

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ook hier last van anre dromen.
    Al mijn hele leven droom ik naar en eng.
    Alleen de laatste tijd droom ik elke keer dat ik in bed lig en dat ik dan iets of iemand de slaapkamer hoor inkomen.
    Voel dan ook dat het dan langs me op bed gaat zitten.
    Gebeurt elke keer weer die droom waneer ik al eerder wakker ben geworden omdat mijn man vroeg na zijn werk moet,hij is dus al weg.
    In mijn droom probeer ik elke keer om te draaien of om hulp te roepen maar ben dan te verlamd van angst.

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Vanochtend vroeg had mn man nog zo'n droom.

Hij droomde dat hij werd neergeschoten in zn auto door een exgevangene...

(hij werkt in de gevangenis)

Hij kwam daarna rillend tegen me aanliggen, vond het sneu :(

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb nu al 2 nachten hele misselijke dromen. Ben dan echt even een uur wakker en kom niet terug in slaap, bah.

14. Only me

Only me Niet meer actief

Ach gossie!

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk dat je het onthoudt en het zo levendig leek doordat je niet in je diepe slaap was..
    Je moet verschillende slaapfasen doorlopen om te dromen en goed wakker te worden..

Overigens kunnen sommige nachtmerries echt beklemmend zijn.
    Ik weet er gewoon nog een aantal die ik vroeger had.. kun je nagaan!

Deel Deze Pagina