vitamine d vraag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb vandaag vitamine d ge kocht van davitamon. groen doosje. ze drinkt nu nog meer als 500 maar heb het vast in huis gehaald want vandaag of morgen wordt het minder denk ik.

maar nu staat op de gebruiksaanwijzing 10 druppels. maar is dat ongeacht dan hoeveel ze ( onder de 500cc) drinkt? dus als ze dalijk bv nog 400 drinkt en nog later 300, zijn het altijd dan 10 druppels? lijkt mij dat ze bij 400 cc minder nodig heeft als bv bij 300.
    en ik dacht altijd dat het 5 druppels waren maar las nu dus dat het er 10 zijn. is dat veranderd?

sorry voor de misschien lastige vragen maar er staat niks in de bijsluiter over de hoeveelheid flesvoeding ofzo.:( snap er de ballen niet van:)

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik had het cb gebeld aangezien mijn zoon nog maar 1 fles drint. En zij zeiden ook 10 druppels.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok weer veranderd dan waarschijnlijk... dank je

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik vertelde laatst op het CB dat ik de helft deed, omdat Roy toen nog 2 flessen kreeg en dat was prima.
    Zijn zo veranderlijk als het weer op al die CB's, haha

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Toen het nog 5 druppen was bij geen flesvoeding meer was het schema zo:

500 cc opvolgmelk 0 druppels
    400 cc opvolgmelk 1 druppel
    300 cc opvolgmelk 2 druppels
    200 cc opvolgmelk 3 druppels
    100 cc opvolgmelk 4 druppels
    0 cc opvolgmelk 5 druppels

Nu met de huidige norm van 10 druppels zou ik de druppels in dit schema verdubbelen.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo heb ik t ook geleerd van het CB!
    Ik heb nog een (oud) rood doosje van davitamon en geef 5 druppels. Wel ongeacht ik nu op 300cc of 400cc zit. Nu met de donkere dagen lijkt me dat geen kwaad kunnen.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    De laatste keer dat ik op het CB was (mijn zoontje was toen 8 maanden) hebben ze mij dus helemaal niks verteld over vitamine D. Ik ben er toevallig zelf een paar weken geleden achtergekomen dat hij extra vit. D moet krijgen. Dat vond ik toch zó slecht van dat CB... Hij zit al best lang op 500 cc per dag, en al die tijd heeft hij dus te weinig vit. D gekregen. Ik ga er volgende keer zeker iets over zeggen :x Ik geef hem op goed geluk maar 5 druppels per dag (zag zoiets staan op internet toen ik ging zoeken), en in dit topic wordt gelukkig weer bevestigd dat dat goed is.

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Nou zolang je kindje nog aan de flesvoeding zit is het eigenlijk niet nodig..Als je kindje naar 1 fles gaat zijn het 5 druppels,en van de fles af 10 druppels;)

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Geen zorgen hoor, als je op 500cc per dag zit hoef je nog geen vit d te geven! Pas als je minder geeft dan is het noodzakelijk!

10. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik zei tegen het cb dat rené nog 1 flesje had en toen zei ze dus dat ik 10 druppels moest doen. Op het pakje staat 5 maar dat was weer veranderd zei ze.

Deel Deze Pagina