Kippen van de buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door verabloembos, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Pff.. Ik woon in een vrijstaand huis aan een vrij drukke weg. Links van ons staat een 2 onder 1 kap woning. In de linker helft van die woning woont een man met een geheel betegelde tuin (dus er zit nog een huis tussen, van onze buurman, met een keurig aangelegde tuin...). En... met kippen. Hij heeft een kippenhok zonder ren aan de voorzijde van zijn tuin. Hok staat altijd open waardoor de kippen in de tuinen van de buren rond scharrelen. Lees; ook in die van ons. Eerst vonden we dit niet zo erg, onze tuin is nog niet aangelegd en is dus nu nog vooral chaos. En, het waren maar 2 kippen. We vonden het ergens wel grappig. Al gauw waren het er 5 en toen we terugkwamen van onze vakantie afgelopen vrijdag, waren het er 10:$!! Wat moet die man met zoveel kippen in een betegelde tuin in een niet al te groot hok (maar goed, daar zitten ze toch alleen op stok).... anyhow, inmiddels is onze tuin een grote stronttuin. Onze oprit zit onder de kippenstront en dat is héél fijn, want met de kinderwagen rijd ik nu steeds de stront naar binnen. We willen er wat van gaan zeggen, vragen wat zijn bedoelingen zijn met zoveel kippen en hem willen vragen om ervoor te zorgen dat kippen op eigen grond blijven... Maar hoe pak je zoiets aan? Ik vind dat heel lastig. VL stelt het steeds uit en als ik het zelf doe, is VL bang (en ikzelf ook ;)) dat ik het nogal bot breng. Ik ben niet zo tactisch en we willen de lieve vrede ook niet verstoren....

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil... Even hart luchten denk ik.... Hoe pak ik dit toch aan... denk, denk, denk...

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, kan me voorstellen dat je je daar aan ergert. Lijkt me niet zo vreemd als je man vraagt (haha, dat heb ik ook hoor, als ik boos ben, kan ik niet echt vriendelijk of rustig nog iets vragen of bespreken) of hij die kippen uit jullie tuin en van de oprit houdt. Ook zeggen van de stront op de kinderwagen en jullie tuintje wat helemaal wordt omgeploegd door die dieren.
    Heb je contact met zijn andere buren? Kan me niet voorstellen dat jullie de enige zijn die zich daar aan storen?

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik zou het inderdaad wel eerlijk zeggen. Iets in de trand van: doordat uw kippen los lopen, rijd ik met de kinderwagen stront naar binnen. En daar ben ik niet blij mee.

Ben benieuwd, misschien kan je andere buren ook even navragen?

4. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Nou onze eigen buurman (dus zijn andere helft zeg maar) is al heel oud en is nogal doof. Dus een gesprek gaat niet zo makkelijk. Maar dat is een man die altijd maar aardig is. Hij heeft zijn tuin keurig verzorgd, staat met weer en wind in de tuin blad te harken etc. Dus kan me haast niet voorstellen dat hij het wel prima vind. En voor de rest hebben we nauwelijks buren hier... aan de andere kant van de kippenbuurman, woont niemand meer.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Owjee.. kan me voorstellen dat je daar niet zo blij mee bent. Ik zou gewoon een gesprek aangaan met die beste buurman. Ik vraag me af of dit überhaupt mag of niet??? Katten lopen immers ook los en als je daar last van hebt moet je helaas ook zelf zorgen dat katten niet je tuin in kunnen komen.. beetje omgekeerde wereld ;) Anders gewoon eens de gemeente bellen als de buurman er niks aan wilt doen, misschien kunnen ze wat voor je betekenen.

6. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Uhm, vragen of de buurman ook zo'n trek heeft in kippensoep.

Is de tuin dan niet afgerasterd, kippen kunnen toch niet vliegen of fladderen ze er dan overheen?

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gewoon die man aanspreken, al heeft hij 100 kippen dat moet hij zelf weten zolang jullie er maar geen last van hebben.

Gewoon aangeven dat je geen kippen meer op je terrein wilt aantreffen en dat hij er wat aan moet doen, gebeurd het daarna weer dan zou ik aangeven dat je er verder mee gaat want dat is anders toch te gek voor woorden.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, dat is balen ja, dat hij geen andere buren heeft, maar inderdaad, als die andere buurman zo'n net tuintje heeft en daar veel tijd insteekt om het zo te houden, zal hij vast niet blij zijn met die kippen. Zo vervelend.

9. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    * rolt op de grond van het lachen *

Nee, de tuin is niet afgerasterd. Zit wel een heg omheen, maar daar zitten inmiddels gaten in waar de kippen doorheen lopen. En aan de voorkant een klein hekje, maar daar fladderen ze inderdaad overheen.

@Drieka, ik snap inderdaad dat ik er wat van moet zeggen. Maar dat is juist een beetje het probleem. Ik weet niet zo goed hoe, zonder gelijk heel bot en relschoppend over te komen.

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer

hahahaha +1

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou prima natuurlijk dat hij kippen heeft. Maar wel op eigen terrein.

Ik zou aangeven dat jullie erge hinder ondervinden van zijn kippen. Dus poep op de stoep. Poep in de tuin. Ze woelen de tuin om en je haalt poep naar binnen door de kinderwagen. En aangeven dat je het op prijs zult stellen dat hij de kippen op eigen terrein houdt.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jullie alles aan moeten passen voor zijn kippen. En zolang jullie er niks van zeggen gaat hij er vanuit dat het goed is.

Netjes aanbellen en het vertellen dus; )

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja ik zou ook tot 10 moeten tellen voordat ik die man zou aanspreken maar hoe langer je wacht hoe meer gefrustreerd je raakt en dan escaleert zo'n gesprek natuurlijk al snel.
    Gewoon rustig blijven en vragen of het mogelijk is dat hij die kippen in zijn tuin houdt want dat je er overlast van hebt.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kippen kunnen vliegen :D

Ik zou toch een gesprek aangaan met je buurman en duidelijk aangeven dat je er niet van gediend bent dat zijn kippen in jouw tuin rondlopen.

14. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik zou er zeker ook wat van zeggen, mocht je het eng vinden, zou ik eerst met de buren erover praten die ook last hebben en dan eventueel samen naar de buurman. En ja, iig zorgen dat er een afscheiding geplaatst wordt, misschien dat ze dan al minder snel naar jullie tuin/terrein komen. Balen zeg. Succes!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Had hij de laatste tijd trouwens geen ophokplicht? Volgens mij was dat ook voor hobbyboeren/kippenhouders.
    Hier zag ik dat pas vandaag weer hokken open waren.

16. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Hmm niet eens bij stil gestaan. Niet dat ik weet in ieder geval, ze liepen gewoon rond.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou hem uitnodigen voor op de koffie, omdat je 'iets' met hem wil bespreken. En dan gewoon rustig om de tafel gaan en op een duidelijke manier zeggen wat er gebeurt en hoe je je daarbij voelt. En het dan bij jezelf houden.

Zoiets:

"Lieve buurman, ik heb u uitgenodigd vanwege het volgende; uw kippen lopen bij ons in de tuin. Dat op zichzelf staand vind ik niet zo'n ramp; maar de feces die zij achterlaten vormen wel een probleem. Ik rij er doorheen met mijn kinderwagen of loop er doorheen waardoor ik er binnen ook last van heb. Bovendien vind ik dat niet zo fris. Ik heb daar last van"
    *wacht op reactie*
    "Ik begrijp dat het uw bedoeling niet is om voor overlast te zorgen. Ik vind het zelf ook wel lastig. Is er een mogelijkheid dat we er samen uit gaan komen om dit probleem op te lossen?"

Zo op die manier. Dat je hem niet beschuldigd van iets of het gevoel geeft dat hij zich moet verdedigen, maar gewoon de leiding proberen te nemen en hem de gelegenheid geven om met je mee te werken. Zoek anders eens de roos van Leary uit ofzo, dat is best wel makkelijk wanneer het gaat om reageren op conflictsituaties. Wanneer je je bewust bent van waar je zit in die roos, kun je proberen het gedrag van de ander om te buigen.

En gewoon vol blijven houden; je bedoelt het niet persoonlijk, je hebt niks tegen hem, hij is een aardige gast, kippen zijn leuke beesten, máár je hebt een probleem met de ontlasting van de kippen - en wat gaan we eraan doen? :p

Je zou echt een ka-uu-tee buurman hebben als hij er een fittie om gaat maken en in dat geval zou ik de kippensoep eens uitproberen :D

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Even opgezocht, bleek alleen voor bepaalde gebieden te zijn voor hobbyboeren/pluimveehouders.

19. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Hahaha, rol! :D Die kippensoep blijft er maar in denk ik! ;)

Maar bedankt voor de tip. Ik ga dat inderdaad maar eens opzoeken of in ieder geval bezig met hoe om te gaan met conflicten... Ik ben daar namelijk echt heel slecht in... Ik ben vaak gelijk te direct, te bot, te aanvallerig... Denk dat dat dus ook meer mijn achterliggende probleem is; ik weet namelijk best dat ik de buurman moet aanspreken, maar hoe zonder dat er narigheid ontstaat... Thnx!

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ook hoor, echt helemaal. Daarom moet ik telkens van die stomme trainingen volgen omdat ik geregeld met anderen op ramkoers lig, whahahahaha. Het zal mij namelijk een zorg zijn betreft studie/werk/familie wat een ander daarvan vind, denkt of doet. Zolang ik er maar geen last van heb. Ik heb vaak helemaal geen zin om tijd/moeite te doen om te investeren in een oppervlakkige relatie. Maar bij een buurman is dat niet zo handig als je er nog jaren met plezier wil wonen zonder scheve gezichten en moeilijk gedoe.

Succes!

Deel Deze Pagina