marktplaats perikelen

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Via marktplaats heb ik een jurkje verkocht die ik net gekocht had via marktplaats en die mijn dochter niet paste.
    Dit heb ik eerlijk in de advertntie gezet en ook dat ik hem dus via marktplaats gekocht heb.

Nu kreeg ik een mailtje dat de jurk is vaal (het is een gedragen jurkje en inderdaad het bovenlijfje kun je aan zien dat het gewassen is, maar vaal vond ik hem niet, maar daarom staat het ook onder gebruikt)
    Nu blijkt het bovenlijfje kapot te zijn, maar dit heb ik echt niet gezien en als zij er een foto van maakt en maild wil ik best kijken wat we kunnen doen.

En nu zit hij volgens haar vol vlekken.

Ik ben me dit echt niet bewust en heb zoiets al eerder met marktplaats gehad die probeerde zo haar geld terug te krijgen, terwijl ik echt een net broekje verkocht had aan haar en niet zoals ze het beschreef.
    Ik heb haar toen de keuze gegeven om het broekje terug te sturen zodat zij haar geld terug zou krijgen of wat geld terug te storten en toen hoorde ik niets meer van diegene.

Ik vraag me af wat zouden jullie doen in deze situatie.
    Er staat echt duidelijk in gedragen, maar van een kapot iets of vlekken ben ik echt niet bewust en anders had ik dat zeker gemeld.

Ik vind het heel moeilijk, ik wil eerlijk verkopen, maar ik weet ook niet in hoeverre ik iedereen vertrouwen kan en heb dus foto's gevraagd.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou het feit dat ze al niet meer reageert op de mail dat ze het terug kan sturen zou mij genoeg zeggen.

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ja toevallig vorige week ook gehad!
    Ik had een top van mij zelf verkocht krijg ik een boos mailtje van de gene die hem dus had gekocht, waar ik het lef vandaan haalde om kapotte kleren te verkopen:(
    Nou ik was helemaal verbaast. Dus vroeg of ze mij een foto wilde sturen van het kledingstuk en die gaatjes die er volgens haar in zouden zitten. Daar begon ze niet aan en nog meet bla bla. Nou ik was er heel snel klaar mee!
    Kom nou.

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Paar maanden terug ook gehad,volgens haar zaten er vlekken in,dus ik zeg stuur maar terug dan krijg je je geld terug,wist zeker dat het niet zo was maargoed.Nooit meer iets gehoord.Sommige mensen proberen gewoon.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik heb van deze koper nog niets gehoord want dit speelt sinds vandaag.

Ik voel me er echt een beet l*llig onder, maar aan de andere kant heb ik naar mijn weten een jurkje verkocht wat er gewoon nog netjes uitzag.
    Daarom wil ik foto's zien.
    Dat hij kapot is zou kunnen, maar ik heb hem uitgebreid bekeken dat ik hem net gekocht had.
    Misschien zijn de vlekken ontstaan dat hij hier een paar uurtjes aan de kast gehangen heeft, anders moet ze hem eerst even wassen en kijken of de vlekker uit gaan.

Ik ben best bereid om mee te denken, maar ga niet zomaar geld terug storten en dan fluiten naar mijn jurkje.

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    eigenlijk zouden ze bij mp net als bij ebay beoordelingen moeten kunnen geven....
    dan zou t niet reageren na een bod ook meteen minder zijn denk ik.

vervelend, ik heb soms ook nare ervaring met mp, en haal t liefst persoonlijk op, om dit te voorkomen...

wat ook erg vaak gebeurd is dat je biedt, en dan wordt er bv 2x overheen geboden, jij blijft bij je bod en denkt ´jammer dan´ en dan krijg je 2 dagen later een mail, ik ga accoord met je bod. net of ze er dan zelf overheen laten bieden om te kijken of je mee gaat....

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

De dame in kwestie heeft mijn tel nummer opgezocht en gebeld.

We hebben nu afgesproken dat ikd ejurk terug neem en nu maar hopen dat ze zo eerlijk is om het jurkje terug te sturen, want het was geen goedkoop jurkje.

Hij hoort dus diepzwart te zijne n dat is hij niet meer (waarom reageren mensen dan op gedragen kleding waar een foto bij staat en ze daar de kleur op kunnen zien?)

Maar oke ik duim nu dat zij zo eerlijk is ik wel in ieder geval en we zien het wel.

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Je laat toch wel eerst het jurkje sturen en dan het geld???

9. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat zou ik dus ook doen

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Eerst jurk terug dan het geld

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @oxbow je nummer op gezocht? Ze kan toch mailen!
    Heb je gezegt dat er bij vermeld stond dat hij gedragen was.

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Dat staat er duidelijk bij.
    Hij was niet zwart meer, maar vaal

Hier is de advertentie nog, maar ik moet zeggen het ging niet om een goedkoop jurkje.

Marktplaats.nl > Jottum jurk Solene - Kinderen en Baby's - Kinderkleding | Maat 116

Zou hem verwijderen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie advertentie vinden, misschien heb ik het gewoonw el verkeerd omschreven?
    Ik vind hem er in ieder geval niet verwassen uitzien, maar kan je verwachten van een gedragen jurk dat hij nog diep zwart is?

Ik moet er nog even overdenken hoe we dat gaan doen met het terugbetalen enz.
    Zou nog contact met haar opnemen over hoe verder.
    Dus ik weet het nog niet.
    In ieder geavl betaald zj de verzendkosten om hem terug te sturen.

Ik hang hem nu maar weg totdat mijn dochter hem past en ik hoop niet dat ez dus van de winter een groeispurt krijgt want dan zit ik nog.

13. tulip

tulip Niet meer actief

op de foto van de achterkant zie ik al meteen dat die niet diepzwart (meer) is, ik denk dat die persoon een beetje beter had moeten kijken. Je hebt er ook nog eerlijk in gezet dat je hem zelf ook van mp hebt. En de status op gebruikt.... vind dat ze niet moet zeuren.

14. oxbow

oxbow Niet meer actief

Dat heb ik ook aan de ene kant, maar aan de andere kant wil ik eerlijk zijn en wil ik graag dat de mensen tevreden zijn.

Vind het gewoon moeilijk wat ik er mee aan moet en heb dus besloten hem terug te nemen, maar misschien had ik harder moeten zijn hoor, maar was ook wel overrompeld door haar telefoontje

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    O die jurk is zooo mooi! Ze moet niet zeuren.

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Vind ik ook ! Mooie jurk! :D

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vind ook dat ze niet moet zeuren hoor. Op de achterkant kun je indd zien dat hij gewassen is, maar hij ziet er verder nog goed uit! En zolang je dan geen kleding hebt verkocht met vlekken en/of gaten, heb jij niets verkeerds gedaan! Mocht ze hem toch echt niet willen hebben, dan zou ik haar (op eigen kosten), het jurkje terug laten sturen en dan dus ook het geld terug sturen.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dit is een jurk van 4 jaar oud. Je snapt dan zelf toch ook wel dat hij niet meer perfect kan zijn?
    Voor hoeveel heb je hem gekocht/verkocht?
    Ik zie een bod van 25 euro. Als je het daarvoor hebt verkocht dan moet ze dr mond houden. Dit is een jurk van 200 euro. Ik heb hem eerder voor 80 euro gekocht en verkocht.

19. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik heb hem voor 50 euro geocht en ook weer verkocht voor 55 euro
    Van het naadje wat stuk was wist ik echt niet anders had ik dat echt wel vermeld.

Maar ach ik zie wel wat ik er straks mee ga doen.
    Hij isinderdaad super leuk en daarom heb ik hem al gekocht was er al zolang naar aan het kijken, maar kon gewoon geen 80 tot 100 euro voor betalen.
    Zij ook niet en het is voor een feestje en ze had voor het eerst een dure jurk via marktplaats gekocht.

Maar ja hij komt maar terug en dan kijk ikwel wat ik doe, heb eigenlijk geen zin meer om het verkopen want dat gezeur heb ik weinig zin in.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou het niet eens terugnemen.
    Sorry, maar ze heeft gewoon pech.

Deel Deze Pagina