Ik twijfel over de aanschaf van een museum jaarkaart. De bekende musea ken ik wel (spoorwegmuseum, naturalis..) maar wat zijn nu nog meer leuke musea om met kinderen heen te gaan? waar in Nederland maakt niet zoveel uit. Wij houden wel van nachtjes/weekendjes weg en willen zo dat combineren met een leuk museum. ben benieuwd
Wij hebben afgelopen winter een kaart gekocht, nog voor de covid tijd. En we hebben toch al best wat musea bezocht. Ook kastelen zijn leuk om te bezoeken. We gaan ook weleens alleen een middagje of een paar uurtjes. Ipv dat je direct de hele dag zou gaan. via museumkids kun je kindvriendelijke musea vinden. Nemo, spoorwegmuseum, museum speelklok, rijksmuseum, kasteel de haar, nationaal militair museum, maritiem museum, aviodrome, slot Loevestein, geofort, space expo, Archeon.
Wij zijn pas bij het chocolade museum geweest, in Middelburg. Weet alleen niet of het ook met de museumkaart kan. Het prehistorisch dorp (weet niet zeker of de naam is veranderd, maar je kant het zo vast nog vinden) in Eindhoven is ook erg leuk.
Archeon Space expo Zuiderzeemuseum Kinderboekenmuseum Nemo Nijntje museum Aviodrome PIT Veiligheidsmuseum Bakkerijmuseum Louwman automobiel museum Museum stoomtram Hoorn Museum voor beeld en geluid Maritiem museum
Toevallig hebben wij eergisteren jaarkaarten besteld. Wij zijn in het verleden een keer naar het bakkersmuseum geweest, dat was echt geweldig! Ook is het openluchtmuseum een aanrader. Verder lees ik mee
Openluchtmuseum Arnhem Watermuseum Arnhem Kinderboekenmuseum Prehistorisch dorp Eindhoven (ontzettend leuk, veel gratis activiteiten!) Archeon Nemo Beeld en geluid Rijksmuseum voor Oudheden Museum Boerhaave Naturalis Aviodrome Militair museum Soest Speelklok tot Pieremint Zuiderzeemuseum Nijntje Museum/Centraal Museum Spoorwegmuseum Museum Nieuw land in Lelystad Museum Schokland (over de ijstijd, klein maar erg leuke kinderactiviteiten!) Rijksmuseum Kastelen: Loevestein Muiderslot Doorwerth
Er is zoveel.. Kinderboekenmuseum is aanrader, openluchtmuseum, Nationaal Militair Museum is onze favo.
Continium in Kerkrade is ook echt een aanrader met kids. Oja, en Natuurmuseum Brabant is ook erg leuk! Vooral de Bos tentoonstelling, heel interactief! Openluchtmuseum Arnhem is ook super, vooral het Canon niet overslaan!
En als je in de buurt van Tilburg zit is het speelgoedmuseum in Oosterhout ook wel leuk om mee te pakken . Misschien nog wel meer voor jezelf dan voor je kinderen . Jeugdsentiment hihi
Ik moet zeggen dat ik die érg gaaf vond, het bakkersmuseum - maar toen wij gingen véél te druk.. .hoewel, dat probleem zal je nu misschien niet hebben... (als het dezelfde is als waar wij geweest zijn - ergens op de veluwe? wij gingen vanuit Landal het Loo indertijd).
In Hattem zie ik net! Bij ons wat het toen idd ook wat drukker, volgens mij Sinterklaastijd maar de voorstelling was echt geniaal! Wij gaan nog een keertje terug
Het continum in Kerkrade, limburgs museum in Venlo, kasteel in Helmond.. ook allemaal erg leuk!! Wij hebben nu voor het tweede jaar een museumkaart. Kinderen hadden hem er na 1,5 maand uit, ik na 4 maanden Mijn oudste is gek op alles wat met WO2 te maken heeft. Zijn met hem naar verzetsmuseum en Anne Frankhuis geweest. Museum Boerhave in Leiden is gaaf, museum van oudheden in Leiden, etc etc. Genoeh te doen!