Baby en peuter op 1 kamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MarionM, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Wij zijn een beetje aan het nadenken hoe wij het straks willen gaan doen......
    Wij hopen dat de tweede geboren wordt als Ilias ongeveer anderhalf jaar oud is. Wij hebben echter maar 2 kamers boven, onze slaapkamer en die van Ilias.
    Ilias heeft de eerste 2 weken bij ons op de kamer geslapen maar dat was geen succes, in die zin dat wij dus van ieder geluidje wakker werden en zelf dus wakker lagen en niet aan onze nachtrust kwamen :rolleyes:
    Nu vroegen wij ons af als er een tweede komt of we die dan met het wiegje bij Ilias op de kamer zouden kunnen leggen......
    Zo'n dreumes van anderhalf, zou die er doorheen slapen als de baby huilt of zou hij er steeds wakker van worden?
    Of moeten we toch maar snel gaan verhuizen......

2. Samantha24

Samantha24 Actief lid

2 mrt 2007
    145
    0
    0
    Ik zelf zou het niet doen. IK denk wel dat een peuter van een huilende baby wakker wordt. Het hoeft niet natuurlijk, maar je weet het niet van te voren.

Ik zelf weet van mn eigen kind dat hij er niet zo gauw wakker van zou worden omdat je bij hem bij wijze van spreken een bom af kan steken en dan wordt hij nog niet wakker. Maar ieder kindje is anders.

En ik moet er ook niet aan denken dat juist de peuter de baby wakker houdt.

Wij hebben expres een huis gekocht, voor meer ruimte en slaapkamers...voordat we aan de 2e zijn begonnen. omdat ik het geen ideale situatie zou vinden anders. maar goed wij hadden daar verder ook geen zolder ofzo dus de nood was hoog bij ons ;)

3. Niet meer actief

Waarschijnlijk slaapt die kleine er wel doorheen, maar het zal ook de nodige onrust geven in zijn onderbewustzijn. Dan zou ik er eerder voor kiezen om de peuter op je kamer te zetten! Die worden niet zo heel veel wakker meer...

4. Niet meer actief

tsja.. dat kan ook niet iedereen natuurlijk!

5. Samantha24

Samantha24 Actief lid

2 mrt 2007
    145
    0
    0
    nee zeg ik dat dan?!

geef alleen aan dat wij daar niet voor zouden kiezen, en bij ons de nood gewoon hoog was.

Maar als je geen keus hebt, ja dan zou ik ook de peuter op mn kamer zetten als je zelf niet kunt slapen met een baby op je kamer.

6. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Wij komen ook een slaapkamer te kort. wij hebben 1 kamer die we nu 1 2en gaan delen. Worden dan wel kleine kamer. Maar het gaat prima.

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hier heb ik dat wel altijd gedaan,maar niet toen ze pas geboren waren hoor. Isaiah slaapt nu bj mij in bed nog en vaak kruipt mijn jongste dochter van 3 er ok nog bij snachts , zij geeft geen kick hoor als hij huilt, ligt ook aan je kind denk ik.

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Zooooo, ook goedemorgen :)

9. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Onze oudste was 13 mnd toen de 2e werd geboren. Die heeft bij ons op de kamer gelegen totdat hij doorsliep (met 2,5 weken). En toen zijn ze bij elkaar op de kamer gaan slapen. Geen enkel probleem. De 1e lag op al bed als de baby de laatste fles nog moest hebben, En ik kan me ook niet herinneren dat ze wakker werden van elkaar. Met het middagslaapje had ik ze in het begin wel apart (baby in de kinderwagen) want anders ging de oudste muiten, maar ook dat heeft niet lang geduurt en gingen ze tegelijk slapen op dezelfde kamer.
    Jikke

10. Niet meer actief

haha... ja nou inderdaad! Kom van die kast af!

11. In ons vorige huis hadden wij ook maar 2 slaapkamers, en daarom hebben wij ook besloten niet aan een tweede te beginnen, ik wilde ze niet bij elkaar op de kamer.
    Nu hebben wij 2 jaar terug een ander huis gekocht (toen het kon) en een jaar later wilde we graag een tweede en die is nu onderweg, en krijgt een eigen kamer. Dus zelf zou ik er nooit voor kiezen.
    Maar ja dat is natuurlijk mijn gevoel, denk dat je ook je eigen gevoel daar in moet volgen.

12. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Brrr.... de rillingen lopen over mijn rug als ik dit lees. Noem me maar een muts maar ik zou het niet aandurven. Misschien nog wel als je andere kleine in een ledikant ligt maar als hij/zij uit bed kan nee dankje!(weet hoe zoiets bijna dramatisch kan aflopen, en dat kindje deed het echt niet expres die wou alleen het speelgoed delen met zijn kleine broertje maar daardoor verstikte de kleine wel bijna) laat maar!

13. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Joh, of er nou een spouwmuurtje tussenzit of dat ze bij elkaar op de kamer liggen. Als een baby eenmaal begint te brullen, hoor je het toch door het hele huis :) En als ze daar niet wakker van worden, zal dat toch ook niet gebeuren als ze samen op een kamer liggen.

Ik denk dat er wel meer gezinnen zijn die dat zo doen, niet iedereen is vermogend genoeg om riant te wonen.... ;)

groetjes Setje

14. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij hebben ook steeds een slaapkamer te weinig gehad. De baby sliep bij ons op de kamer, tot ongeveer 8 mnd.Daarna bij zijn broertje, die toen inmiddels tweeenhalf was, mijn ervaring was gewoon prima.Ze slapen nog steeds bij elkaar, inmiddels 5 en 3 jaar oud.Nu krijgen we een derde, we gaan nu verbouwen, daar zijn we mee bezig. De zolder krijg een dakkapel, een daar komen 2 slaapkamers en een extra badkamer, zalig!
    We hebben dus wel een huis gekocht met mogelijkheden, ruimte genoeg, de indeling was er nog niet, dat aan we nu zelf doen.Maar ik weet zeker dat de oudste twee erg moeten wennen dat ze een eigen kamer hebben, maar we zien wel.Dus straks hebben we allemaal een eigen kamer.
    Maar de baby slaapt zowiezo toch een tijdje bij ons, ik vinbd dat juist wel fijn.

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Leg jij je kindje bij de buren dan :) ;)

Het lijkt mij niet zo'n probleem hoor, als ze samen op een kamer liggen.

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Idd, hier 5 kids, 3 slaapkamers, reken maar uit, geen problemen hoor!

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou kiezen voor 1 vd kids tijdelijk bij jou op de slaapkamer, totdat de kleinste doorslaapt ;)

18. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Bedankt voor alle reacties, leuk om ieders meningen en vooral ervaringen te lezen!
    We moeten uiteindelijk toch een keer gaan verhuizen maar ik stel het het liefst nog zo lang mogelijk uit. We wonen midden in het centrum en dat vind ik heerlijk ;)
    Maar goed uiteindelijk wordt het huis wel te klein natuurlijk, maar zoals ik het lees zou het dus best kunnen, en het idee om de oudste bij ons op de kamer te leggen kan natuurlijk ook nog!

Deel Deze Pagina