ik ben ook nog op een ander forum actief.. en daar was een discussie over dit filmpje.. http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktds ... ws%2F81070 sorry weet niet hoe ik dit makkelijker moet doen.. dus word gewoon ff kopieren plakken.. ben benieuwt naar jullie mening.. ff voor de duidelijkheid.. het gaat om deze speech van hans teeuwen http://www.youtube.com/watch?v=7uPY0nnR ... ed&search= bij de onthulling van het beeld van theo van goch vinden jullie dit vrijheids van menings uiting.. ik vind dat hans teeuwen altijd een beetje te groffe grappen maakt maar ergens heeft hij in dit punt wel gelijk.. ik wil hier echt niemand mee kwetsen maar dat 1 filmpje zoveel mensen kan laaten stressen.. groetjes mandy
Ik heb dat stukje ook op tv gezien. Moest er eigelijk erg om lachen! Hij is erg grof maar geef hem in de meeste dingen gelijk. Hij beledigd gewoon graag, en niet alleen de islam. En als je daar niet over kan.. tsjah... dan moet je niet naar Hans Teeuwen gaan kijken.
Ik ga me niet wagen aan een mening om vervolgens hier een discussie te starten. Ieder zn ding en zn standpunt!
Moet ook wel zeggen dat ik die meiden van Halal niet bijster slim vind overkomen. Helemaal met de opmerking: "Oh hij kent moeilijke woorden" ... Nou als je monopolie van de waarheid bestempelt als moeilijke woorden.....
Ik denk dat vrijheid van meningsuiting zeker gewaargborgd moet blijven, maar het mag ook niet onnodig mensen kwetsen vind ik. Dat vind ik een kwestie van fatsoen als je rekening houdt met de gevoelens van anderen. In dit geval vind ik dat het net op de grens zit van een leuk grapje, en mensen kwetsen. Ik zelf vind de grap van Hans wel erg leuk, maar ik snap dat mensen dit minder leuk vinden.
Hans Teeuwen is er altijd op uit om op het randje over er over heen te gaan. Ik persoonlijk hou daar wel van, maar niet iedereen, snap ik ook wel weer.
uhm.. dit is zijn vak. hij raakt mensen, dat zeker. maar dat is ook zijn bedoeling, daarom is hij bekend (geworden). je kan alles over zijn grappen zeggen, maar ik vind dat hij hier mee door moet kunnen gaan. en als dat niet meer kan in nederland, is het geen vrijheid van meningsuiting. en als er iets over christenen word verteld (en dat ben ik) voel ik me absoluut niet gekwetst hoor! je kan je ook láten kwetsen
heb het even gekeken.. en moet zeggen vond het wel grappig... het is niet zo dat ie alleen mensen van een bepaald geloof beldigd zoals ze dat dan noemen.. maar eigenlijk van alle geloven wel en niet alleen gelovige ook andere mensen.. ik vind als er een vrijheid van menings uiting is moet je ook kunnen zeggen wat je wilt.. en dat doe ik zelf ook.. jammer dan als ik mensen beldig of als ze dat zo voelen mar dta is dan toch mijn mening.... ik vind dat ie daar wel gelijk in heeft een mening kan voor iemand beledigend zijn.. en moet je dan maar niks zeggen.. ik vond het een mooi filmpje heb even moeten lachen en asl je niet meer kan lachen ja waar gat het dan heen lachen is gezond... toch? het is een multiculturele samenleving en dan krijg je verschilledne mening daar moet je wel tegen kunnen vind ik dat krijg je nou eenmaal
Verschil van mening moet kunnen, maar ik vind het wel jammer dat hij alleen grapjes kan bedenken over bepaalde groeperingen mensen(vrouwen, gehandicapten, moslims enz) en ze belachelijk maakt. Ok, het is vaak grappig, maar wel een beetje makkelijk en goedkoop. Echt vindingrijk is hij niet. Ik vind overigens wel dat moslim(a)s zich over het algemeen (niet allemaal) snel beledigd voelen. Je mag in veel gevallen bij wijze van nog geen vinger naar ze uitsteken of beweren dat je het niet met ze eens bent, of ze zijn al beledigd, dat is wel jammer.
Ja hoor, ik durf prima mijn mening hier over te geven. Kijk het is tactloos, okay, maar om over dat stukje zo'n ophef te maken, vind ik onzin. Wat hier boven mij al word vermeld, sommige moslima's voelen zich snel aangesproken. Ik snap dat ze op dit moment in een redelijk nauwe situatie zitten, met veel vooroordelen, maar dat stukje sloeg nergens op. Hans Teeuwen is een komiek, steekt humor in hele zware onderwerpen die actueel zijn, en tja daar stoot je mensen mee voor de neus. Wat moet onze grote vriend Balkenende dan wel niet? Of blondjes? Of vrouwen? Of mannen?(Tja vrouwlijke komieken zijn er ook ) Wat moet er dan gebeuren? Alle komieken maar laten zwijgen? Als mensen zich ergeren kijken ze maar niet....
Ik had medelijden met de meiden van Halal... Hans Teeuwen laat zich niet onder tafel praten en dat wordt hier erg duidelijk. Het is wel al een oud stukje....
Ik vind lachen op de kap van een ander belachelijk... En zeker zijn soort 'humor'. Het is geen fijnzinnige humor maar platvloers beledigen. Macht moet inderdaad in twijfel getrokken worden, maar religie in zich in geen machtsmiddel. Hij zegt zelf dat zijn grens enkel bij geweld ligt, maar heeft het over fysiek geweld terwijl mentaal geweld even kwetsend kan zijn. Hij heeft zelf een schild ontwikkeld tegen alle kwetsende woorden in de samenleving en wil ervoor zorgen dat anderen dat ook ontwikkelen. Maar ik vind dit een zeer bitter uitgangspunt, want het gaat wezenlijk om een zich afsluiten van elkaar en iedere belediging leren slikken. Het gaat mij in de eerste plaats niet om zijn humor (die ik ronduit slecht vind) maar om zijn beweegredenen die ik absurd vind. Er is in deze maatschappij al weinig medemenselijkheid maar hij predikt gewoon om je te harden tegen wat er in de maatschappij gebeurt. Mochten we dat allemaal gaan doen, dan is het einde wel zoek...