Hoektanden eerst?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anieteke, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anieteke

Anieteke Actief lid

Apr 21, 2007
    301
    0
    0
    Hallo allemaal,

Je leest bijna overal: eerst de tandjes voorin dan die erboven, maar...
    Mijn meisje is al 2 dagen huilerig en vanmiddag schreeuwde ze echt van de pijn. Kijk ik in het mondje: beide hoektandjes aan twee kanten bobbels en rood tandvlees...

Paracetamol hielp trouwens wel iets vanmiddag, want dat was echt niet leuk meer...dentinox smeerde ik altijd op de voortandenplekjes, want ik dacht dat dat standaard was...

Kan het zijn dat zij de eerste tandjes in de hoeken krijgt? Of verbeeld ik het me...

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Er is een richtlijn voor welke tandjes eerst komen, maarja het kan altijd afwijken. Er worden soms zelf kindjes geboren met al 1 tandje, of nog voordat alle snijtanden er zijn is er al een kies bijvoorbeeld.

gewoon even afwachten als het goed is zie je het vanzelf. rood tandvlees en een bobbel zijn wel de kenmerken indd.

3. ilonaw

ilonaw Actief lid

Jul 6, 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Kaitlyn heeft ook eerst haar hoektanden gekregen.Dus dat kan ja.

ze had eerst twee tandjes onder en nu heeft ze haar twee boven hoektanden gekregen.Het ziet er echt schattig uit.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hier waren het eerst 2 ondertanden, daarna 4 kiezen en toen pas de 2 boventandjes ;)

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hihihihi, wat grappig: een richtlijn voor tandjes... :) maar ik snap wat je bedoelt, zo komen bij de meeste kindertjes de tandjes door.

Inderdaad heb ik een achternicht die met 1 tand is geboren.
    En je hoort het wel vaker, dat tandjes niet de meest voorkomende volgorde aanhouden om door te komen. That's life. Niks om je zorgen over te maken, de rest komt vanzelf wel.

6. Jmr

Jmr Niet meer actief

Dit onderwerp komt net op het goede moment!
    hier namelijk net zo!

Eerst dr ondertandjes, en nu hele dikke rode bobbels op de plaats
    van de hoektanden! Zo zielig! Ze is er ook helemaal slecht te pas van!
    Beetje verhoging, 38,5....hele dag jengelig en bijna niks willen eten/drinken! Hoop dat het snel over is!

7. Anieteke

Anieteke Actief lid

Apr 21, 2007
    301
    0
    0
    Bedankt allemaal! HIer gaat het nog steeds hetzelfde, erg onrustig, maar ik smeer nu de dentinox wel op de juiste plaats en dan helpt het beter LOL

Zijn die van jullie ook opeens zo vroeg wakker nu ze tandjes moeten krijgen? Half 5...pfffff ging ze kletsen...geen honger dus, maar wel wakker...ik heb het met het speentje weten te rekken tot 6 uur...

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ja Annika is ook eerder wakker nu, maar of dat door de tandjes komt weet ik neit.

9. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Hier eerst de ondertandjes en later de 2 snijtanden.

10. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Hier dus eerst de bovenste hoektanden. We hebben nu een klein draculaatje! :D

11. Ruben

Ruben Actief lid

Jan 3, 2008
    171
    0
    0
    Hier ook!

Me zoontje heeft eerst de 2 ondertandjes gekregen.. nu is er al 1 snijtand zichtbaar en de andere is in aantocht.. Hij heeft hier al een dikke 2 weken last van.. verhoging, geen verhoging, verhoging s'nachts wakker enz.. :(

12. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hier heeft Nicky ook eerst d'r 2 ondertandjes en nu d'r 2 hoektanden bovenin.....
    is 2 weken 's nachts wakker geworden......maar dan speentje terug doen en slaapt weer verder....

dus hier ook straks een draculaatje ;)

13. schumi

schumi Actief lid

Oct 16, 2006
    105
    0
    0
    Bij vrienden van ons kreeg hun dochtertje ook als eerste 2 hoektanden. Toen we het zagen moesten we heel erg lachen, zag echt grappig uit. Nu heeft ze ook 2 gewone ondertanden.
    Nu is ons kereltje aan de beurt met tandjes en ja hoor; als eerste komt nu een hoektand door! Wist eerst ook niet dat dat kon maar toch dus.
    Wel heel grappig!
    Ach ja, ze moeten toch ergens in afwijken?haha

Share This Page