Hoi hoi, De titel zegt het al: mijn zoontje van bijna 3 is heel veel moe. Hij slaapt erg verschillend.Hij gaat altijd tussen 18.45 en 19.30 uur naar bed...slaapt tot 05.30 en 07.00 uur ergens. Verschilt per dag. Hij wordt wel eens wakker snachts maar slaapt vervolgens wel weer in. Soms wordt ie niet wakker, sommige nachten 3 keer, ook dat verschilt erg. Tussen de middag kan ik op mn kop gaan staan maar slapen: ho maar! Wil ie niet meer...terwijl ie zo moe is vanaf een uur of 12. Komt iemand dit bekend voor, rond deze leeftijd, in deze levensfase, dat een kindje erg veel moe is? Lijkt mij toch te komen door het nachtelijke spoken en het niet meer willen slapen tussen de middag? Hoorde van de week allemaal engere oorzaken dus ben ff zoek naar nuchtere geruststelling Hij zweet ook erg snel ( altijd al gedaan) en toe kwam iemand met een eng verhaal over hartziektes...en dat moet je nu net bij deze mama niet doen,hahaha.. Dank jullie wel alvast. Groetjes Marieke
Mijn dochter is even oud en heeft precies hetzelfde! Ik ga nu koken om 1630 uur en stop haar gerust om 1730 in bed. Toevallig ben ik gisteren bij het Cb geweest. De arts vertelde dat dit heel normaal is en niks om je zorgen over te maken. Ze zei gewoon lekker veel laten slapen en vroeg naar bed. Ik moet eerlijk bekennen dat ze nu wel meer tv kijkt. als rustmoment. Bij mijn dochter herken ik het als groeispurt. maar deze heeft ze ook net gehad. Ze is nu 100 cm en langer dan veel leeftijdsgenoten. Maat 104 heb ik overgeslagen want ze past 110 al prima! (al moet ik soms een mouwtje omslaan)
Ik hoor het in mijn omgeving ook wel hoor dat ze snel moe zijn op die leeftijd. Hier nooit gehad overgens totaal het tegenovergestelde zelfs 10 uur slaap per 24 uur is schijnbaar voldoende. Je kunt natuurlijk als je het niet vetrouwd altijd een bloedtestje laten doen op bv bloedarmmoede maar ik denk dat het eens fase zal zijn.
Hier een dochter die precies hetzelfde heeft. Soms zegt ze om 11 uur al dat ze moe is. 'S middags mag ze alleen slapen als het vroeg in de middag is, anders slaapt ze 's avonds pas rond 22 uur.
ik vind het wel meevallen hoeveel hij slaapt , heel normaal dat ze op die leeftijd de klok rondslapen .. Wat ik wel eens deed als er s middags niet meer geslapen wilde worden , is op het grote bed van papa en mama neerleggen en dan een dvdtje aan en 9 van de 10x sliepen ze dan ook nog !!