Leuk manier om te vertellen dat je zwanger bent

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door stiefmam02, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doowske

Doowske Lid

16 dec 2012
    67
    0
    0
    Enschede
    Misschien is dit een leuk idee....
    Wij hebben voor de opa's en oma's babysokjes gekocht met i love opa/ Oma.... Deze ingepakt en weer in een doos verpakt...
    Voor de broers en zussen hebben een blaadje uitgeprint met je wordt oom of je wordt tante... EN dit ook weer in een doos gestopt en ingepakt..
    Wij hebben het met oud en nieuw verteld na dat we iedereen een gelukkig nieuwjaar hadden gewenst en toen aan iedereen de doos gegeven die voor hen bestemd waren......... Nou dit was echt een succes!! :D

2. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om alle ideeen te lezen hier! We willen in elk geval de 1e echo afwachten (26 maart) en het dan misschien met pasen aan onze ouders (en mijn zussen) vertellen, dan 8,5 week. Ik ga het namelijk de week na de echo (als alles goed is natuurlijk) op mijn werk (aan mijn leidinggevende alleen) melden, wil het daar zo vroeg mogelijk melden ivm planningen etc. Dus wel zo leuk als onze familie het eerder weet ;)

We zijn nog aan het bedenken hoe we het gaan vertellen. Ik denk dat we mijn schoonouders een fotolijst geven met foto's van mijn stiefkindjes van onze laatste wintersport en dan een leeg vakje met de echofoto oid :D En op zich kan dat ook wel voor mijn ouders :p

Voor mijn zussen wil ik ook nog wat origineels bedenken, zij hebben beiden allang kinderen en 1 van de 2 is zelf nu zwanger van de 4e.

Dus alle leuke ideen zijn welkom! Ik denk trouwens dat ik het cupcake idee met muisjes erop wel ga gebruiken om op werk het nieuws te vertellen aan alle collega's, gewoon rondmailen dat er een traktatie in de kantine staat en niet zeggen waarom, zien ze vanzelf dan, verheug me er nu al op :D

3. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    Heel leuk topic. Ik blijf ook even lezen.

4. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Wij hebben het pas met 10 weken verteld

Voor mijn schoonouders hadden we een echo ingelijst en bij het geven gezegd dat ze we een nieuwe foto van ons samen hadden laten maken.
    Ze hebben een wand vol foto's van alle kids, kleinkids en huisdieren, dus leek ons wel gepast.

Bij mijn vader en z'n vriendin hadden we een sieradendoosje, met een doppinda (deze stond symbool voor de grootte van het kindje op dat moment) met in het dekseltje de tekst : 'de 5e is onderweg' (kleinkind nr 5)

5. Jezz

Jezz Actief lid

3 sep 2012
    353
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook even mee zitten lezen en ik had ook een idee die nog niet voorbij gekomen is. Je moet er wel de humor van kunnen inzien.

Ik wilde mocht het zo ver zijn aan mijn zus een doos tampons geven (ingepakt natuurlijk), en dan als ze dan tegen me zegt van wat is dit nu weer voor een raar kado? Dan geef ik als antwoord ' Ik heb ze voorlopig niet nodig'.

Kan ik bij mn zus wel maken.
    Ik zin nog wel op iets origineels voor mijn ouders en schoonmoeder.
    Voor mijn ouders zou het het eerste kleinkind zijn, voor mijn schoonmoeder de 11e. Daar moet ik dus wel iets heel origineels voor hebben.

Maar voorlopig is het nog fantaseren helaas.
    Ik lees nog lekker mee, en als er iets in me op komt, zal ik het weer melden.

6. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Ik ga maandag op mijn werk roze en blauwe paaseitjes trakteren. Mijn schoonmoeder hebben we een pakketje gegeven met luiertjes, slab, rompertje, sokjes en een kaartje waarop stond: Eerste Hulp Bij Oppassen. Mijn schoonvader heet Jan, hem hebben we een prentenboek gegeven met de titel: De wondere wereld van opa Jan. Mijn moeder krijgt deze week voor haar verjaardag een geboorte borduurpakket.

7. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Bij de eerste hebben we het verteld door een spruit in een doosje in te pakken de link werd gelijk gelegd :D

Bij de tweede hadden we de oudste een shirt aangedaan met voorop: geef mij maar een kus.. en achterop: want ik word grote zus (nu niet echt origineel meer, maar toen nog wel ;))

Bij de derde hadden we onze oudste twee dochters een rompertje gegeven met de tekst: mijn twee grote zussen zijn toevallig wel de beste!! (de oudste las het hard op voor :))
    En de ouders doormiddel van een tekst: kwik en kwek krijgen versterking van kwak (helaas is deze zwangerschap fout gegaan :()

Nu gaan we het vertellen doormiddel van cupcakes.
    ik bak zelf graag taarten en cupcakes dus ga cupcakes bakken waar je verder niks aan ziet, maar zodra ze er een stuk uit bijten zien ze een blauw met roze gemarmerde binnenkant :D

8. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Leuk allemaal!!!! :D ik blijf m volgen..

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Up, ik hoor graag nog meer leuke ideeën voor als wij komende woensdag eindelijke onze ouders mogen gaan inlichten! :D

10. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Allemaal leuke ideeën!!
    Was deze week ook al aan het kijken hoe ik het op een leuke manier kan vertellen aan de opa's en oma's!
    Als het zover is laat ik rompertjes bedrukken met Hoera, wij worden opa & oma!
    Maandag kan ik testen of ik zwanger ben dus laten we het hopen!

11. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Ik denk dat ik cupcakes ga maken met vraagtekens van roze en blauwe muisjes (die je normaal op beschuit doet) voor de vriendengroep.. voor mn ouders vind ik het nog moeilijk, ook wanneer ik het zal vertellen..
    Mijn zusje en ik weten veel van elkaar, maar weet ook dat ze dingen niet voor zich kan houden.. dus vind het lastig om het haar wel te vertellen.. maar weet ook niet hoelang ik het voor me kan houden..

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mijn ouders, vrienden en collega's denken allemaal dat we gestopt zijn. Behalve mn schoonzusjes en 1 vriendin. Dus ondanks ik zo'n open boek ben zal het dit keer (als het eens lukt) voor velen een verrassing zijn!

Aangezien we sinds kort 3 kippen hebben waarvan we nog niet weten of het hennen en/of hanen zijn leek het me leuk om daar iets mee te doen :D Waarschijnlijk een ei (kopen) en daar een vraagteken op zetten of een briefje in de trant van "ik ben broeds" of "ik ben aan de leg"
    Mijn kippen zijn nu 4 maanden oud en het leggen zal w.s. nog even duren aangezien ze geen goede leggers zijn. En een ei zal voor hun dan écht een hersenkraker zijn :D

13. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Leuk om te lezen. Wij hadden mijn vader en mijn schoonouders alles gewoon verteld.
    Mijn schoonouders een tutje kado gedaan.
    Helaas wel een mk met 14 weken.

Ben nu opzoek om het straks te kunnen vertellen zonder dat ze meteen iets verdenken.
    Hoop alleen wel dat we het snel weer kunnen doen..

14. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind een fotolijstje met een echo altijd wel een leuk idee maar dat is al gedaan door mijn broertje dus dat gaat hem niet worden.

Heb nu voor mijn ouders een paar babyslofjes gekocht dus als het zo ver is pak ik die leuk in met misschien nog een gedichtje erbij.
    M'n zusje krijgt denk ik ook een klein cadeautje maar wat weet ik nog niet.
    M'n broertje sturen we een berichtje. Hij is het er niet mee eens dat we een kindje willen en om nu gelijk al zijn commentaar over ons heen te krijgen hebben we geen zin in. Op deze manier kan hij eerst een beetje tot rust komen voordat hij reageert.

Nu eerst maar wachten op een positieve test.

15. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Het is bij ons toch niet een gekleurde binnen kant geworden, maar gewoon bovenop versierd.. De kleuren door het beslag kwamen niet mooi uit :x

dit is het resultaat geworden... vorige week zaterdag verteld aan mijn ouders :D

Bijgevoegde bestanden:

16. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Leukleuk! Nou ik heb het verteld. Cupcakes lukte niet meer, dus gewone cake gemaakt en daar roze en blauwe muisjes op gestrooid en een speen als cadeautje erbij gedaan =) ze vonden het super!

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat is ook een leuk idee :D

18. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Leuke dingen komen er weer voorbij :)

Wow gave cupcakes mama2girls!!

Ik denk dat wij het houden bij een cake (uit de supermarkt :D) versierd met blauwe en roze muisjes. We hebben woensdag om 19.00 uur de eerste echo en gaan dan meteen daarna langs mijn schoonouders. Heb ook het boekje Kleinkind van Pauline Oud gekocht, die kunnen de opa's en oma's dan invullen, erg leuk!

Zit alleen nog met een praktisch probleem.... Hoe vervoer je een met muisjes versierde cake...?? :)

Mijn ouders en zus+zwager willen we vrijdagavond gaan inlichten, we hebben dan een familieweekendje waarbij we in een vakantiehuisje zitten. Ook daar een beetje een praktisch probleem van hoe ik een cake met muisjes mee ga nemen (we zitten op een wadden-eiland en moeten dus met de boot en kunnen maar heel weinig bagage meenemen). Kan hem ook daar versieren, maar dat gaat denk ik dan weer niet ongezien lukken...... Ik pieker nog even door ;)

19. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij mijn jongste hebben we de naaste familie tompouchen geven met een roze en een blauwe babyvoetje. De voetjes hebben we gekocht bij de Jamin.

Mocht ik nu weer zwanger zijn hebben we t shirtjes gekocht met "stoer, ik wordt grote broer". Deze heb ik op de 9 maanden beurs gekocht. Wel een maatje groter, omdat ik nog niet wist wanneer ik zwanger zou raken.

Nog 6 daagjes en dan mag ik testen... spannend :)

20. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Je kunt ze ook een beetje in de cake drukken, heb ik ook gedaan. Ik had wel een lekkere zelfgemaakte cake, die is iets zachter en blijven ze beter zitten.

Deel Deze Pagina