In de meivakantie naar Turkije

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luna86, 8 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Wie is er in de meivakantie naar Turkije geweest en hoe was dat? Qua weer en zwemmen?

Aanraders voor een goed hotel? Bij voorkeur aan het strand, luxe en leuke glijbanen. :)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij gaan dit jaar voor het eerst als gezin naar Turkije, mijn ouders nemen ons mee. Zij gaan zelf al zeker 10 jaar elke meivakantie en herfstvakantie en hebben eigenlijk altijd mooi weer. Wel eens een minder dagje en zeker niet smoorheet, maar wel lekker. Zwembad kan vaak prima (soms ook verwarmd), zee is wel nog koud. Geen tips qua hotel, want mijn ouders houden van klein en simpel haha.

Luna86 vindt dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Wat lief en leuk dat jullie worden meegenomen naar Turkije. En als je ouders al 10 jaar gaan in die periode dan moet het wel lekker zijn :p

Ik heb wel eens gelezen dat je geluk moet hebben met het weer en dat er niet gezwommen kan worden zonder verwarmde zwembaden..
    Het hoeft van mij niet snikheet als we maar in zwemkleding kunnen lopen :cool: en de jongens zich lekker kunnen uitleven op de glijbanen.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ali Bey Resort, heeft een verwarmd zwembad en ook een aquapark. Toen wij daar waren was het de eerste week echt te koud voor zwembaden die niet verwarmd waren, we gingen volgens mij ook al op 22 april. Je kon wel prima in badkleding over 'straat', alleen het water was nog heel koud.

De tweede week was het warmer en zijn we ook veel in het aquapark geweest.

Meysss en Luna86 vinden dit leuk.
  5. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Wij zijn in 2022 ook bij Ali Bey Resort Manavgat geweest, verwarmd zwembad was heerlijk, aquapark vond ik te koud. Maar wel heerlijk weer om buiten te zijn dus :)

Luna86 vindt dit leuk.
  6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Dat hotel ziet er ook echt mooi uit zeg!

Iets boven ons vooraf bepaalde budget, maar dat moet ik even rustig laten landen bij mijn man :p Ik hou het hotel in ieder geval even in gedachten!

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Wij gaan bijna altijd in de meivakantie. Een verwarmd zwembad is wel echt een must. Verder vind ik het qua temperatuur altijd prima in die periode.

Meysss vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd en daarom gaan we met onze familie. Mijn 2 zussen en aanhang gaan ook mee. Volgens mij hebben zij altijd in zwemkleding kunnen lopen en meestal ook wel gewoon lekker warm bij het zwembad kunnen liggen. Ze hebben nooit een trui oid meegenomen.

Luna86 vindt dit leuk.
  9. Meysss

Meysss Bekend lid

1 jan 2024
    570
    418
    63
    Vrouw
    Wij gaan al jaren in de laatste week van de mei vakantie.
    Het weer eigenlijk altijd goed (regio antalya), wel raad ik je aan een resort met verwarmde baden te nemen, iets duurder maar afgelopen mei was het zwemwater ijskoud. Voorgaande jaren was het al aan de koude kant maar afgelopen jaar echt niet te doen gewoon.

Tips;
    Delphin Be grand (verwarmd bad)
    Titanic Belek en Lara (beide verwarmd badje)
    Royal holiday in Lara (geen verwarm bad)
    Kamelya aishen in side (ook geen verwarmd bad)

Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina