Leuk of irritant?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Uk2011, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

... De bejaarden die op de hoek van de straat (juist, precies daar waar jij wilt oversteken en dus even moet stoppen om goed uit te kijken) de wagen in staren en "oeeeeeeeehhh" "aaaaaahhh" roepen.
    ... Oudere mensen die in de rij bij de kassa over je schouder kijken en zeggen "dat is nog een kleintje zeg! (wel grappig, wetende dat ik een 10ponder heb gebaard en hij dus niet klein te noemen is)

Wat vinden jullie leuk, of juist irritant aan de commentaren van vreemden?

Leuk:
    - Een mevrouw die in net, of nog net niet, de oma leeftijd heeft, maar waarschijnlijk nog geen kleinkinderen. Zulke mevrouwen kunnen zo vertederend de wagen in kijken en heel stilletjes "ach gut, wat lief" zeggen, en verlegen vragen hoe oud hij is :)

Minder leuk:
    - Opaatjes die boven de wagen gaan hangen en dan gaan vragen "ist een jongske of een meiske?"

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vaak heel afhankelijk van mn humeur:D

leuk: -complimenten en positieve praat over daniel:D

irritant: -ongevraagt commentaar!
    - dat ze vaak denken dat hij ouder is dan hij echt is
    -mensen die zeggen dat hij DIK is:mad:, hij heeft het vet gewoon niet over zn hele lijf verdeeld, het zit gewoon op zn buik en bovenbenen:D maar hij zit keurig op verhouding lengte/gewicht!
    -commentaar over gevaren op het schip! volgens mij heeft een huis net zoveel gevaren! oke, daniel kan in het water vallen, maar kindjes die in een huis wonen kunnen onder een auto komen als ze ontsnappen! toch? voor de rest zit er echt niet veel verschil in hoor!

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ongevraagd commentaar heb ik gelukkig nog niet gekregen (behalve tijdens zwangerschap natuurlijk) maar ik kan me voorstellen dat je dat echt niet leuk vindt!

Maar, inderdaad, een schip of een huis maakt in principe niet uit, er kunnen andere dingen gebeuren ;)

4. fafje

fafje Niet meer actief

irritant:

Heel diep de wagen in met hun "vieze"hoofd....en mn baby AANRAKEN (grrrrrrrr)

Leuk:

ähhhww schattig, ah lief, ahh moi, ahh leuk (zonder AANRAKING :p)

Leeftijd maakt mij niet uit!

OHJA ne andermans kinderen, met vieze snottebellen en vieze handjes, die keihard naar de wagen rennen en mn schone baby in de wang knijpen!! :(

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    jij snapt het tenminste:D en het geldt ook alleen maar voor buiten, want binnen is alles hetzelfde! trappen, stopcontacten, keukenkastjes met de "gevaarlijke" dingen etc. Maar ik neem aan dat walmensen er ook voor zorgen dat hun dreumes/peuter niet zelf naar buiten kan als de situatie daar niet veilig is!

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Weet je, mensen moeten gewoon altijd wat op/aan te merken hebben op andermans leefwijze. Niks van aantrekken. Ik neem toch aan dat jullie je ook wel bewust zijn van de gevaren net zoals de mensen in gewone huizen ;)

@snottebellen: bah! nee, niet in de buurt van mijn kind!!!

@aanraken: waarom in hemelsnaam? zelfde met de onbekenden of vage bekenden die constant aan mn buik moesten zitten tijdens de zwangerschap. subtiel wegdraaien ging op een gegeven moment ook niet meer met die toeter. en nu, inderdaad, diezelfde vage bekenden die even lekker in de wangen van mn zoontje gaan knijpen. yuk! dus snel doorwandelen!!

7. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Moest hier even om lachen :D

Irritant:
    Oh wat is ze klein, krijgt ze wel genoeg. Ja ze is klein maar ze groeit nu een keer niet harder!

Leuk:
    Bij mijn ouders in de zaak (horeca) komen veel oudjes. Zij willen altijd even kijken en knuffelen. Ik geef haar niet aan iedereen maar er zijn zeker mensen die ik gun om even met "mijn geluk" te knuffelen. (Mijn peuterspeelzaaljuf komt ook vaak en die moet haar altijd even knuffelen)

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Irritant:
    - Vanmiddag nog een vrouw, is het een jongen of een meisje? Ja duh roze jasje en speldje in haar haartjes wat denk je zelf?!?!

Leuk:
    - Wat een bos met haar! (is mama ook heel trots op)

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    leuk: wat is ze mooi!, wat lijkt ze op jou, wat een flinke meid.

Irritant: ongevraagd ze uit mijn armen willen nemen (vooral familie die ik niet vaak zie), en inderdaad: is het een meisje of een jongetje? (ze had een knalroze shirtje aan met VIP: very important princess op?!)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Aanraken!! Zo irritant en zo smerig! Bah, nooit gedaan en wordt echt kribbig als mensen het bij mijn kinderen doen (vooral toen ze pasgeboren waren!)

Oudere dames die het allemaal beter weten. Ach, van een stukkie chocolade gaat ze niet dood hoor.. Of.. in mijn tijd krijgen ze ook gewone melk met deze leeftijd of... je moet ze niet verwennen en gewoon laten huilen grrrrr....

Andere moeders die het ook allemaal beter weten.. Oh, nou dat doen WIJ niet hoor (dat ge-wij ook altijd bleh)... of Oh dat doen WIJ wel altijd etc etc...

Oh, ik vergeet de leuk bijna helemaal...

Wat een krullen!!! Wat een gave bos! Wat lijkt ie op jou. Wat een gezelligerd! (allemaal zoon)

Wat een scheetje! Wat een mooie blauwe ogen! Wat is ze tevreden en goedlachs (allemaal dochter)

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik vind het superleuk als er in de supermarkt mensen contact maken en lachen naar mijn kindje. Hij lacht ook enthousiast terug! Hij heeft vooral contact met cassieres en vrouwen tussen de 50/60 jaar .. echt bejaarden heb ik nog niet zo vaak gezien boven de wagen :)

niet leuk: winkeltje waar ik gemiddeld 1x p week kom en de eigenaresse heeft nog helemaal noooit een opmerking gemaakt over mijn kindje. Ik kwam er ook tijdens de zwangerschap en toen ik me voor het eerst met de baby naar buiten waagde... ik was helemaal trots dat mijn kindje voor het eerst in ons winkelcentrum was, maar ze heeft me niet gefeliciteerd of niks...ze heeft gewoon een hekel aan kinderen ofzo.

Aanraken heb ik nog niet meegemaakt, dat zou ik geloof ik ook niet leuk vinden.

12. misa

misa Niet meer actief

Ooh zo herkenbaar! haha!
    Ik vraag het me ook regelmatig af: wat vind ik hier nou van..?
    Ligt ook hier wel aan mijn humeur.. ;)

Ik weet alleen soms na het zoveelste oudje (op één dag) niet meer wat ik moet zeggen..! Ja he, ja hij is zo leuk lief schattig, zou oud, doet het goed... hahaha!

13. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Niet leuk: toen hij nog heel klein was -> vinger in z'n mond om te laten sabbelen! (gewoon mensen op kraamvisite en niet wetend wanneer ze voor het laatst hun handen hadden gewassen... IEUW!!) En, als reactie als wij zeggen dat Nils aan de kleine kant is voor z'n leeftijd (78cm en 9,2 kilo bij 19 maanden): "Nee hoor, hij ziet er toch lekker gezond uit!" (met dikke winterjas, sjaal en rode wangetjes van de kou... alsof je dan kan zien of er spek op z'n liefje ziet. En alsof wij dan maar verzinnen dat hij zo 'licht' is....)

Leuk: WOW! Die wimpers!! (hij heeft echt de mooiste lange wimpers...) en nog veel meer. Maar het niet-leuke blijft makkelijker hangen he ;)

14. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Wat een leuk topic ! :)

Leuk:
    De wat oudere buurvrouwen die elke keer opmerken dat hij alweer zo groot is "wat gaat het toch hard he, wat groeit hij toch"
    Dat ze steeds opmerken dat het zo'n knapperd is.
    Dan gloeit mijn mama-hart van trots hihi.

Dat ik het daarover had met mijn moeder en dat ik opmerkte dat ik hem vast zo mooi vond omdat ik zijn moeder ben.
    Waarop mijn moeder antwoorde: Ja dat is je moedergevoel he, je vind hem altijd de mooiste van de wereld. Maar buiten dat, hij is ook heel erg mooi! Het is een heel mooi kindje.
    (dit was de eerste keer dat ik zo'n moeder/dochter-die-nu-ook-moeder-is gesprekje had met haar. Ze heeft wat rest-schade na 2 herseninfarcten.)

Mijn schoonmoeder die opmerkt tegen mijn man dat ik het zo goed doe als moeder. Had ik niet verwacht, we liggen elkaar niet zo heel erg.

Niet leuk:
    "Hij mag wel wat meer spek he, hij is een beetje dunnetjes."
    (ja hij zit onder de -1 lijn maar ik kan hem moeilijk een trechter in zijn keel stoppen ;))

De tegenhanger, "te licht? nou ik vind hem aardig aan de maat hoor"
    (1 van deze twee groepen mensen hebben dus een bril nodig ha ha.)

"huilt hij altijd zoveel?" met zo'n afkeurende blik erbij.
    (nou eigenlijk vooral als bijna-onbekenden recht in zijn gezicht gaan praten.)

En waarom praten mensen zo hard tegen baby's?
    Hebben ze het idee dat de oortjes nog niet goed werken of zo? ;)
    Juul schrikt zich elke keer te pletter.

15. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Leuk: reactie op zijn ogen, grote ogen met lange wimpers ( de oudste)

Zwaar irritant:
    - een vrouw heeft toen ik aan het lunchen was mijn zoon een kus op zijn hoofd gegeven! Doe normaal toch!
    - in de supermarkt zien ze eerst mijn oudste en dan vaak de jongste en dan de reactie. Zou jij hebt ze snel op elkaar (1,5 jaar verschil) en je bent nog zo jong! (27) om me dan afkeurend aan te kijken. Ben dan bijna in staat te vertellen dat ik een goede baan heb en een koophuis en een auto wat ik zelf kan betalen en dus heus wel voor ze kan zorgen. Maar kan me gelukkig nog inhouden.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Leuk:
    - Ohh wat een vrolijk kindje
    - Wat een mooie kindje zeg! En mooie ogen :D

Niet Leuk:
    - Jeetje wat een kleintje, zeker nog niet zo oud............uhhhh
    - Ongevraagt aan raken! NOT DONE. Ik weet niet waar die handen geweest zijn ;)
    - Mensen met haast die bijna door de buggy willen heel lopen, HALLO er zit ook nog een kind in!

17. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    leuk:
    * zo dat is een echte jongen!
    * wat een open/vriendelijk jochie zeg!
    * wat lijkt ie op zn pa..

irritant:
    * mensen die hun eigen kids naar mijn jochie duwen met "kijk eens..een baby, geef ma een aai/ kusje" NEE DUS!!!
    * mensen die ongevraagd ons jochie oppakken(bekenden,buren, familie ect..) laat het mannetje toch eens lekker kruipen/bewegen! En al die ongevraagde knuffels en kussen die hij moet accepteren...ik ben hier echt heel streng in..nee..nee en nog eens NEE...
    * alle vragen als: geef je um dit/dat wel? Je moet zn neusje met dit/dat schoonmaken enz enz...grrrrrt alsof ik van een ander planeet kom!
    *tegen ons mannetje praten wat voor ons bestemd is vb: ahh wil jij al een broertje/zusje?

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ohhh te irritant! Mijn SM wilde haar nagels niet afknippen en gaf een knokkel van haar vinger.............kwaaier kon je me niet maken dus ik zeg: Geef je zo weinig om je kleinkind dat je niet eens 1 nagel wil afknippen?? De keer erop was hij er af :D

19. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Leuk:
    Ahh wat een moppie!
    lijkt wel op dr vader!
    wat een mooie blauwe ogen

Niet leuk:
    - oppakken als ze lekker aan het spelen is
    - zodra ze(familie/vrienden) binnenkomen haar gelijk oppakken..
    - gewoon alles geven. chocola koekjes
    - commetaar levern ikzou het zus en zo doen hoor!

20. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ben dus duidelijk niet de enige die zich hier verschrikkelijk aan heeft geërgerd. En wat je SM betreft: toevallig heb ik een hele lieve gehad, maar anders: zou ik het zo gezegd kunnen hebben! :D

Deel Deze Pagina