Leuk of irritant?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Uk2011, Mar 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit irritant vindt, hier wordt het omgedraaid. Mijn ene dochter is een stuk groter dan andere twee en heeft een ander koppie, en vaak proberen mensen op straat mij te overtuigen dat zij echt ouder is dan andere twee.

Dan gaat het echt zo:
    - 'oh kijk een tweeling! (er zitten 3 kindjes in de wagen). Dan vertel ik dat ze een drieling zijn;
    - Nou, deze donkere is toch zeker een jaar ouder hoor!
    (eeuuhhh, bedankt voor de info, we verzinnen die drieling ook ter plekke om aandacht te trekken :(:$)

Oh, en als mensen tegen de kindjes doen alsof deze enorm zielig zijn omdat ze geen spekjes of chocola mogen van mama (oh, gerrum :(), word ik echt laaiend :x

2. fafje

fafje Niet meer actief

"ja in onze tijd ging dat heel anders, je beviel, bleef 10 dgn in zo'n bevallinghuis, je gaf alleen om de 3 uur 1 borst en dan lagen de babies op de slaapkamers, die lieten ze gewoon huilen tot de volgende borst...KREEG JE WEL HELE MAKKELIJKE BABIES VAN" grrrrrr

3. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    nog 1 waar ik me heel erg aan geërgerd heb pas!
    toen we daniel zn verjaardag hielden stond er chips op tafel, maar daniel wil alles mee eten, dus had er al rekening mee gehouden, nootjes e.d wat echt niet geschikt was hoger gezet, maar nibbits enzo vond IK geen probleem voor 1x. Hij is toch maar 1x per jaar jarig? Dus daniel lekker ook mee chippies eten, zegt schoonma: zou je dat wel doen? daar word hij dik van (van 1x?;)) en dan eet hij straks niet (is dat erg dan voor 1x?) die van ons kregen dat niet hoor! (vraag me af of ze sowiso weleens chips in huis hadden toen hun kids die leeftijd hadden) Toen ik zei dat hij er toch niet afblijft: ja maar dat moet hij wel leren hoor!(pardon?voor die 1e x dat er chips op tafel staat?)
    GRRRRR:x schoonma deed net of ik verschrikkelijk slecht was dat ik toeliet dat daniel chips at. 1x per jaar is toch niet zo slecht?:D;)

maar ze weet toch alles beter, hij moet maar leren om overal af te blijven dus spullen worden ook nooit hoger gezet als we daar zijn met gevolg dat je heel de tijd politieagent bent;) en dan krijg je later te horen dat het zo'n vervelend kind is wat nergens af kan blijven:x tja, hier is gewoon alles waar hij niet aan mag zitten buiten bereik, behalve radio, maar dat kan niet echt kwaad als hij die aan/uit/hard/zacht zet.

4. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind het altijd wel die oude mensjes die nieuw leven zien... ze zeggen ook altijd ach wat een kostbaar bezit he.. :p of och die meisjes hebben nog een heel leven voor zich en ik ben op mn eind.... vind ik best vertederend hoe ze dat zeggen en erover nadenken.....

heb wel een hekel aan te opdringerige mensen of mensen die mn kids heel hard in een wangetje proberen te "knijpen" dan zeg ik al meteen euh zou u dat leuk vinden?

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Voor ik moeder werd hoorde ik ook wel eens van die verhalen, maar ik kon me nou werkelijk niet voorstellen dat een wildvreemde het lef zou hebben om de kap van de reiswieg weg te trekken en zowat bijna je wagen induikt om je baby te bekijken...
    Tot ik het meemaakte. Ik was echt perplex.

Waar ik boos van werd: een oude man die me vroeg of ik bang was dat mn zoon uit de kinderwagen zou vallen (ivm redressiehelm).

En waar ik wat van heb gezegd: een vrouw die afkeurend keek omdat ik tijdens de regen buiten liep met mn zoon in de wagen. Uiteraard wel een regenhoes erom. Toen ik naar haar toe ging had ze ineens niets meer te zeggen.

Wat ik echt leuk vind is als mensen zwaaien naar mn zoontje en naar hem lachen en complimentjes geven. En kinderen die amper 2 mnd ouder zijn dan mn zoontje en al kunnen lopen en baby kunnen zeggen...Tegen mijn zoon. Dat vind ik zooo schattig.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier gelukkig niet zoveel last van dat aanraken enzo, maar nu kan mijn dochter ook errug boos kijken als iemand te dichtbij komt :D

Leuk:
    - "Wat een kletsmajoor!" Vooral als ze mensen op straat napraat. Zo was er vanmiddag een mevrouw die 'Tot zo!' riep naar iemand, en vervolgens hoor je Julia heel hard door de straat: 'Toooootsooooooo!!' :D Wordt altijd leuk op gereageerd!
    - Opmerkingen over dat ze zo'n knap gezichtje heeft. Helemaal mee eens ;)

Niet leuk:
    - Eeuwige vragen over hoe oud ze is, waarom ze zo klein is (serieus meerdere keren de vraag/opmerking gehad over 'dat ze toch zoveel te vroeg geboren was?' :$). Zeker in het zwembad voel ik me wel eens een slechte moeder met mijn kleine slankie ;) Of juist de andere kant, dat mensen alles geweldig knap vinden (Och kijk nou, ze loooopt al!!!! Ja wat dacht je zelf...) en haar de hemel in prijzen. Dan vind ik het wel leuk.
    - Toen ik nog BV gaf kreeg ik daar heel veel reacties over die me onzeker maakte. Vooral of ik niet zou stoppen omdat ze er niet zo hard van groeide. 1 keer was ik zo boos. Julia was een paar maanden oud en ik had haar net gevoed. Daarna huilde ze (was in de periode dat ze ook slecht groeide, wss KMA oid) en die oudtante zei: 'Ohhhh, je geeft haar gewoon niet genoeg! Ze heeft nog honger!' :x:x:x Hoe kun je een jonge moeder met een kleine baby onzeker maken! Ik weet nog hoe mijn moeder en mijn man me hebben moeten oppeppen om me weer een beetje goed te voelen over de BV daarna... Pfff...

Verder op dit moment buiten haar leeftijd/grootte niet zoveel vervelende dingen.

7. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, die kreeg ik toen we nog in Duitsland woonden. Daar fietsen ze natuurlijk niet zoveel als hier, dus ik fietste nog op mijn ATB door de stad met een hele dikke buik. Daar was serieus een oudere vrouw die me nakeek en heel hard 'Tututututut' zei :$:$ Ik stond echt lachend even stil, zo van he?!?

Enneh, dat is precies mijn dochter die alles baby noemt. Gerust ook kindjes die ouder zijn. Pas op een beetje grotere leeftijd noemt ze ze kindjes ;)

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik kan me toch wel voorstellen dat een ouder iemand hier aan denkt, vroeger had je nog geen redressiehelmpjes, dus voor hem was het waarschijnlijk een hele logische conclusie! :)
    Het gaat uiteraard wel om de toon waarop iets gezegd wordt... sommige mensen trekken te snel conclusies i.p.v. dat ze gewoon vragen om informatie

9. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,026
    0
    0
    brabantse land
    wat ik verschrikkelijk vind:
    bij het kdv waar ik werk zijn grote ramen,daar blijven mensen net zolang voor staan en zwaaien tot dat 1 van de kinderen terug zwaaid......en het zijn allemaal vreemde voor de kinderen dus ze kunnen lang wachten

lijkt wel aapies kijken;)

10. misa

misa Niet meer actief

Whahahaha! (sorry, ik zie het al voor me!)

Ja sommige mensen zijn echt bijzonder... Hier nog niet zo heel veel meegemaakt. Maar soms staan mensen achter je bij de kassa ofzo en dan steeds ooh en aah te zeggen. Dan denk ik: wacht je nu op zijn of mijn reactie..?? ;)

11. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Hahaha! Deze vraag heb ik ook een paar keer gehad (roze jas, roze voetenzak etc.), die mensen willen gewoon wat zeggen/vragen, maar weten even niet zo snel wat ;)

12. misa

misa Niet meer actief

Dat vind ik altijd leuk: als mensen vragen of ZE .....
    Dan zeg ik heel duidelijk: HIJ is..... hihi!

Share This Page