Leuk of irritant?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind het juist heerlijk dat er nog kinderen zijn die dat doen. Tegenwoordig zitten veel kinderen thuis voor de tv of spelen ze een computerspelletje. Deze kinderen hebben eerst bloemetjes geplukt en doen nu een spelletje verkopen. Alleen maar super vind ik. Natuurlijk is het vervelend als het heel vaak gebeurt, ik heb de buurkinderen hier wel eens 6x in 1 dag aan de deur gehad en toen heb ik ze gevraagd om even ergens anders te gaan spelen omdat ik het erg druk had en even geen tijd had om mee te spelen. Heb ze een snoepje gegeven en heb ze die dag ook niet meer gezien.;)

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Nou eerlijk? Ik vind je inderdaad een ouwe chagrijn, maar het zijn je eigen woorden, want anders had ik het je anders gezegd:D

Nee serieus, leuk toch dat kindjes iets ondernemen, bedenken, creatief zijn en in actie komen, daarbij ook nog een stukje sociaal contact opzoeken? Ik wil dat graag hoor straks voor mijn kind! Ik vind het leuk als kinderen zich (netjes) vrij voelen.

Maar, dat wil niet zeggen dat je er áltijd tijd voor moet hebben, áltijd op in moet gaan, áltijd iets moet kopen of een snoepje geven met een praatje houden. Want zo zit het leven gewoon niet in elkaar en dat mogen ze leren. Ik vind het ook aan ouders om ze dat bij te brengen eerlijk gezegd. In de zin van 'iedereen heeft zijn dag wel eens niet of er kan altijd iets zijn waarom jouw vraag niet uit komt of soms willen mensen gewoon iets niet'. Dus als jij zo'n moment hebt dat het je niet uit komt en je wil het niet, dan zou ik dat gewoon zeggen. Kinderen snappen heus meer dan je denkt en zolang je niet met een grote lompe voet op het kinderhartje gaat staan, vind ik dat je gewoon grenzen aan kan geven. Als ze dat wel als erg ervaren, vind ik het weer aan de ouders om hun kind dat bij te brengen.

Maar das mijn mening:)

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik had vandaag ook een meisje aan de deur. Maar die deelde dus zelfgemaakte schriftjes uit. Dat vond ik wel lief.:D Ik heb nu een mooie gift schrift liggen.

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Bij ons komen ze ook vaak aan de deur, dan gaan ze zelfgemaakte koekjes verkopen. Of inderdaad knutselwerk.
    Ik maak er niet zó'n probleem van, ik geef ze ooit een snoepje of 20 cent of zo, daar zijn ze al heel blij mee.
    Maar bij ons in de buurt vinden veel mensen het erg vervelend, dus pas waren de ouders van de kinderen aan de deur geweest (we hebben niet zo'n grote straat) ze vroegen of we het vervelend vonden. Nou ik zei dat ik het niet erg vondt en ook ik vindt het wel grappig.
    Maar ze waren bij nog meer mensen aan de deur geweest en die vonden het dus niet leuk, teminste de meeste niet.
    Nu mogen de kindjes dus niet meer aan de deur verkopen van de ouders.
    Dus ik had het idee dat ze maar bij hun thuis op de inrit moeten zitten en dan maar zien of de mensen iets willen.
    Dat hebben ze nu een paar keer gedaan, en zelfs de mensen die het vervelend vinden dat ze aan de deur komen kopen wat :)

Deel Deze Pagina