Leuk of lijken ze te veel op elkaar?

Discussie in 'Babynamen' gestart door AmericanMommy, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmericanMommy

AmericanMommy Niet meer actief

Sinds een paar dagen ben ik me aan het verdiepen in namen voor onze tweeling. We zijn pas 11 weken zwanger, maar nu al op zoek naar de perfecte namen. Nu heb ik 3 meisjesnamen gevonden die ik allemaal even leuk vind. Alleen ben ik bang dat ze te veel op elkaar lijken, ik wil geen tim en tom effect krijgen.

Ainsley, Ayslin en Aileen. Je spreekt ze uit als eejnslie, aislinn en eejlien. Denken jullie dat een combinatie van 2 van de namen bij elkaar kan? Bijvoorbeeld Ainsley en Ayslin?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het echt teveel op elkaar lijken, het zou mijn keuze niet zijn...

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    de namen lijken te veel op elkaar ik zou het dus niet doen,

4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Vind je voorbeeld wel een tim en tom effect.
    Heb dit minder met Ainsley en Aileen. Of je 2de naam met Aileen.

5. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Aileen en ayslin vind ik wel leuk samen die andere naam vind ik persoonlijk niks. . Ik begrijp dat je graag dezelfde voorletters wilt.. best leuk vind ik. .
    Aileen & Amber vind ik samen ook best leuk. .

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dan kan je ze net zo goed Kwik, Kwek en Kwak noemen. Ik zou het niet doen.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het niet doen..

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Echt niet doen, inderdaad het Kwik, Kwek en Kwak-effect.

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    ik vind het ook teveel op elkaar lijken,
    maar als jullie het leuk vindne moeten jullie het gewoon doen. maar ik zou eht zelf dus nooit doen

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik zou het zelf nooit doen

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    lijkt te veel op elkaar. een daarvan kiezen en dan iets anders.

12. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik vind het teveel op elkaar lijken maar ook te geknutseld allemaal.. niet zo mooi.

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Lijkt te veel op elkaar, dus vind ik niet mooi, Sorry.....

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    De eerste twee vind ik teveel op elkaar lijken.
    Een combi met Aileen kan wel...

15. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Ik zou zelf sowieso nooit voor dezelfde voorletter kiezen bij een tweeling.

Mijn man is een van een tweeling en ook al hebben ze verschillende voorletters, het gaat nog vaak mis bij de huisarts, tandarts, ziekenhuis (we wonen dicht bij elkaar dus veel dezelfde instellingen). Ze hebben natuurlijk ook al dezelfde geboortedata.

16. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik zou ook niet voor dezelfde voorletters gaan dat zou ik al niet doen bij een niet tweeling dus al helemaal niet bij een tweeling. Geeft te veel verwarring

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik sluit me aan bij de rest, niet doen!
    Daarnaast is inderdaad de tip van Suus ook wel wat om over na te denken, ik zou dus voor 2andere begin letters gaan.

18. AmericanMommy

AmericanMommy Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, ik heb zelf ook wel het idee dat de namen te veel op elkaar lijken. Gelukkig hebben we al meer namen gezien die we leuk vinden dus dan zouden we misschien 2 van deze namen als 2e naam kunnen doen.

Ik wil niet persee 2 dezelfde voorletters hoor, al is dat hier in Amerika superhip om te doen.

19. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik zou het niet doen, zou niet eens de zelfde voorletter geven. Dat geeft later verwarring met post (en eventuele klantenbestanden). Als je bijvoorbeeld A. Bakker en A. Bakker heb.. Voor wie is de brief dan? Dan gaan ze bellen. Ja het gaat om A Bakker met de geboortedatum bijv 5-10-2014.. Dan weet je nog niks... Nee heel onhandig.

20. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik ben dus zelf van een tweeling en mijn zus en ik hebben beiden dezelfde voorletter en geen tweede naam erbij...... ik kan je zeggen dat dit echt uiterst irritant is. Nu 30 jaar later gaat nog alles fout bij de gemeente, ziekenhuis, studiefinancieering heeft me in het verleden zeer grote problemen veroorzaakt. Het was zo erg dat toen mijn zus in ondertrouw ging, er een hele rel kwam omdat de gemeente maar bleef volhouden dat ze al getrouwd was. Met mij verwisseld dus, ikke woon niet eens in de buurt, maar wel in haar huidige woonplaats getrouwd..... men wat een drama's dan. Ik nagekeken of het dan wel bij mij wel goed was gegaan, dat mijn zus niet met mijn man getrouwd was officieel hahahah gelukkig bleek dat niet het geval.
    Ik ben ernstig ziek en toen mijn zus van woonplaats wisselde na trouwen, kreeg ze andere huisarts. Had mijn oude huisarts dus gegevens opgestuurd en na ontvangstbevestiging in goede orde had hij zijn eigen dossiers dus gewist........en dat was dus de mijne! Al mijn medische geschiedenis was dus weg......het ziekenhuis had mijn gegevens ook niet meer in het systeem, omdat ze voor systeemwisseling alle gegevens naar de huisarts hadden verstuurd. Ik kan je zeggen dat je dit niet wil meemaken (is natuurlijk wel een extreem geval, maar goed ik zat er mee), heb er nu nog last van omdat ze door mijn missende gegevens en ik niet alles heb onthouden qua medicatie etc, soms gewoon heel stom iets voor een tweede keer doe terwijl het geen nut blijkt te hebben........ zelfde voorletter geen aanrader!

Deel Deze Pagina