Leuk of lijken ze te veel op elkaar?

Discussie in 'Babynamen' gestart door AmericanMommy, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik vind het ook erg op elkaar lijken. Daarbij is een andere voorletter erg handig bij een tweeling. Ze hebben ook al dezelfde geboorte datum, kan het erg verwarrend maken! Bv met post en dergelijke.

De namen opzich vind ik wel mooi!

2. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    ik vind het dan wel leuke namen maar ook ik zou dat nooit doen.
    ook ik ben nu zwanger van een tweeling en heb twee verschillende namen voor deze 2 in gedachten.

ook wij hebben problemen gehad met mijn man zijn broer en zijn vader die hebben allemaal de eerste letter een a verder andere geboorte datum maar toch ging dat ook vaak genoeg mis. hier staat dus nu alles op mijn meisjes naam om verwarring te voor komen.

veel succes met het zoeken naar leuke namen
    en als jullie er geen problemen mee hebben gewoon doen hoor het zijn jullie kindjes

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik vind die 2e naam helemaal niks,te geknutseld. Ik breek er mijn tong over :)

Ainsley en Eileen zou ik dan doen
    Ainsley klinkt als een Eei en Eileen als een Aai, dus das al minder jut en jul gehalte

4. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind ze alledrie ook erg veel op elkaar lijken!

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Vind ze teveel op elkaar lijken. Kom er niet eens uit als ik ze achter elkaar zeg haha

6. kaatje490

kaatje490 Niet meer actief

Pfff heftig zeg!

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Eens

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Lijkt echt veel te veel op elkaar.

9. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Lijkt erg veel op elkaar, en zou inderdaad niet voor dezelfde beginletter kiezen.

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Lijkt echt teveel en jammer van dezelfde voorletter.

11. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ik had al gereageerd. . Maar ik denk dat je je meiden dan beter ook een 2e naam kan geven zonder zelfde letter als je ze toch dezelfde 1e letter bij de roepnaam wil geven

12. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ook ik vind de namen echt teveel op elkaar lijken.
    Ze zijn een tweeling en als hun namen met dezelfde letter beginnen snap ik dat je dat leuk vind, maar door de namen wat verschillend te laten geef je ze net wat meer eigen identiteit mee. Ik zou als er twee niet-tweeling kinderen in de buurt wonen zou ik al moeite hebben met het verschil van jou drie namen. Als ik jou was zou ik dus wat meer verschil aanbrengen.
    Misschien is dit een optie?
    Ashley & Naydia

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ainsley en Aileen vind ik wel leuk samen, alleen zou ik Aileen als Eileen schrijven, of Ilene / Ileen. Qua stijl vind ik ze wel gek samen, Eileen heel klassiek en netjes en Ainsley juist moderner.

Ainsley en Ayslin vind ik met die s'en toch teveel op elkaar lijken. Bovendien vind ik Ayslin erg raar. Aislin ken ik wel (Ierse naam), dus daar zou ik dan voor gaan. Aislinn of Aisling kan ook. Staat er ook nog mooier bij. Maar het blijft erg hetzelfde klinken, dus nee, ik zou dit niet doen.
    Ashlyn / Ashlynn ook leuk?

14. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Oh nee. Hier hou ik helemaal niet van! Tweelingnamen zijn juist leuk als ze verschillend zijn en evt. toch wat met elkaar gemeen hebben zonder het kwik, kwek en kwak gevoel.

Voorbeelden:
    Thema - Rose en Violet
    Eindigend op een a - Sofia en Nora
    Betekenis (light) - Aileen en Elena

Succes!

15. AmericanMommy

AmericanMommy Niet meer actief

Ik vind de namen ook na een paar keer te hebben gezien te veel op elkaar lijken om als eerste namen te doen. Misschien willen we 1 van de namen wel als 2e naam gebruiken voor 1 van de kindjes. We hebben inmiddels wel al een beetje in ons hoofd wat voor soort naam we willen. Een originele, krachtige naam die niet te vaak voorkomt maar ook niet te geknutseld is. Misschien kan iemand daar iets mee bedenken?

16. Summer76

Summer76 Lid

14 sep 2011
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
  17. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Persoonlijk zou ik dit niet doen. Vind de namen teveel dezelfde klank hebben.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    tja weet niet echt wat jullie leuk vinden?

ashley & norah
    mila & norah

sara&nika
    sara&lune

19. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Wat grappig, ik dacht ook meteen aan Ainsley en Eileen, vind ik heel erg leuk bij elkaar staan. Toch de a klank, maar met een andere beginletter

20. Petra1986

Petra1986 Actief lid

27 jan 2013
    103
    0
    16
    Administratief medewerker
    Zaandam
    Ik zou persoonlijk niet voor dezelfde voorletters gaan. In alle systemen kunnen ze dan aardig door elkaar gehusseld worden en dat is niet echt handig.

Vind zelf de namen ook teveel op elkaar lijken.

Deel Deze Pagina