Leuk of niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nora1983, Oct 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,314
    17,216
    113
    Ligt eraan wie diegene is en hoe de familie/omgeving er tegenover staat. Als het in mijn familie is zou ik het denk wel leuk vinden (enigste neefje is 10 maanden jonger dan mijn jongste). Bij sf vind ik het niet leuk, die kinderen worden al erg vergeleken terwijl ze maanden tot ruim een jaar verschillen.... Vertel ik bijv dat X met 6 maanden kruipt, dan is het Q kan dat ook terwijl die dan 10 maanden is ofzo.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik vond het bij m'n jongste meisje super leuk dat ik en mijn nichtje 2 weekjes scheelden qua uitgerekende datum. Helaas beviel zij met 26 weken en volgde er voor hen een hele moeilijke tijd. Ik wilde ze graag steunen, maar mijn groeiende buik was voor hen ook vreselijk confronterend. Gelukkig is onze band altijd goed geweest, maar vond het toen wel balen dat we tegelijk zwanger waren.

3. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Ik was ook tegelijk zwanger met 2 vriendinnen. Ik vond het niet erg, maar vond het alleen spannend of alle zwangerschappen goed zouden gaan. Gelukkig zijn het 3 gezonde meiden geworden.

4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

Apr 1, 2014
    3,660
    2,008
    113
    Female
    Ik bedoelde ermee te zeggen dat het voor mij speciaal was, zoals elke echo etc maar daar werd van op gereageerd van oh dat heeft 'pietje' ook gehad. Oh 'pietje' haar baby beweegt ook zoveel. Dat vond ik gewoon jammer. Het is niet zo zeer dat die vrouw dit zelf deed met haar kon ik wel normaal praten en ervaringen uitdelen. Alleen de familie eromheen deed elke keer die vergelijkingen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik was bij m'n oudste kinderen alleen zwanger 4 en 6 jaar geleden. Nu was en ben ik zwanger samen met m'n nichtje en 2 goede vriendinnen. Ik vind dit super leuk!

6. R1985

R1985 Bekend lid

May 21, 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben nu gelijk uitgerekend met twee bekenden. Aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant ook weer niet. Zij weten wat zwamger zijn is zeg maar. Maar ik ben niet het type dat alleen maar daarover praat, dat doen zij wel... T gaat nergens anders meer over als ik hen zie.

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Het eerste wat ik denk; "oh, jullie hebben dan en dan ook seks gehad *giechel*."
    A dirty mind is a joy forever.

Ik vind het wel leuk om samen met een goede vriendin zwanger te zijn. Ja, we vergelijken een boel en soms vergeet ik dat ze 10+ weken op me voor loopt.
    Maar de medespanning van het gaan bevallen van haar vind ik zo leuk ☺

8. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Ik ben tegelijk met iemand zwanger geweest en vond dat juist heel leuk, omdat je heel veel samen kunt delen. Het wordt wel heel moeilijk als blijkt dat één van de zwangerschappen niet zo loopt als gehoopt of als één van de baby's niet gezond is.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Tijdens mijn 1e zwangerschap was ik tegelijk zwanger met een schoonzus. Onze kinderen schelen maar 3 weken. Ik vond het juist leuk om samen dingen te delen.
    Bij mijn dochter was ik weer samen met een andere schoonzus zwanger. Maar dat scheelt wel 5 maanden.
    Ik snap ook niet waarom je dat niet leuk zou vinden. Omdat je zwanger bent hoeft toch niet alles om jou te draaien.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oh ja, nu je het zegt.. Bij mn dochter was ik wel samen met mn schoonzus zwanger, maar zij was 20 weken zwanger toen ik bevallen was dus dat heb ik niet zo geregistreerd als samen zwanger zijn. Beiden meiden gekregen!

11. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    Toen ik zwanger was van ons 4 de kindje was ik heel blij dat mijn schoonzusje na al het verdriet van zwanger worden. Alle behandelingen gehad.onverklaarbaar onvruchtbaarheid.toch spontaan zwanger is geraakt. De meiden schelen 1'5dag. Echt super leuk. En nu is zij bijna uitgerekend van haar 2 de kindje.en wij rond Kees van ons 5 de kindje. Ook een vriendin van mij is net bevallen van de 2 de.en een andere staat opspringen van nr 1. Vergelijken doen ze toch altijd en mensen hebben altijd wel iets te zeggen.

12. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

Oct 8, 2015
    1,089
    391
    83
    Ik ben tegelijk met mn schoonzusje zwanger. Zij is 3 maanden later. Bij ons had het een vervelende bijsmaak omdat zij in eerste instantie heel negatief was over onze zwangerschap en zij als eerste wilde blijkbaar. Daarnaast is vooral het continue vergelijken vervelend voor mijn man, aangezien dat zn hele leven al speelt en zn zus overal in voorgetrokken wordt. Dus in zo'n geval is het minder leuk. Bij elk ander persoon had ik het waarschijnlijk hartstikke leuk gevonden om het te kunnen delen en ik zou graag willen dat dit met mn schoonzusje ook kon...

13. Lara123

Lara123 Actief lid

Oct 27, 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Ik was zwanger met een familielied. Vond dit absoluut niet erg, tot de kraamvisite. Ik was bevallen en in het kraamvisite boek schreven ze bij; wat dacht ke toen je mij voor het eerst zag? Nog een paar maanden wachten op die van ons. Toen dacht ik wel huh? Je bent bij mijn vers van de pers baby op visite en schrijft in zo'n boekje over jouw baby? Dat vond ik erg vreemd maar tijdens de zwangerschap zelf maakte het me niets uit.

14. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Het zou mij heel erg leuk lijken om tegelijkertijd zwanger te zijn als een goede vriendin. Iemand die ongeveer hetzelfde meemaakt enzo, lijkt me leuk!

15. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik scheelde 1,5 week met een goede vriendin (zij was verder) en precies 2 weken met mijn nicht (ik was verder).
    Ik vond het echt heel leuk. Ook de kindjes zijn allemaal van dezelfde leeftijd, je maakt dezelfde dingen mee en we konden gewoon 's nachts appen omdat we wisten dat we allebei wakker waren :D
    Heb het echt nooit vervelend gevonden.

16. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn schoonzusje en ik zijn een week na elkaar uitgerekend. Ik voelde me wat ongemakkelijk om het destijds te vertellen, omdat het hun eerste is en onze tweede. Ik kon me wel voorstellen dat het voor haar even "jammer" was, omdat nu niet alle aandacht naar haar zwangerschap uit ging. Dus ik ben ergens wel blij voor haar dat hun baby als eerste geboren is. Al moet ik zeggen dat ze nooit heeft laten merken dat ze het vervelend zou vinden. En zelf vind ik het superleuk! De kindjes schelen zo weinig dat ze veel vermaak aan elkaar kunnen hebben.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom je dat vervelend moet vinden . Ik zou me alleen bezig houden met m'n eigen haha.

Een heel goede vriendin van mij is net 4 weken terug bevallen. Dus 23 weken samen zwanger geweest. Ik vond het prima, had er niks echt mee ofzo.
    Een oude vriendin is 2 weken korter dan mij. Hartstikke leuk voor d'r maar verder ook niks mee.
    Een vriendin is 7 weken verder dan mij. Met haar heb ik het er wel over. Maar voornamelijk omdat we beide dezelfde gedachtengang hebben.
    En de vriendin van m'n man z'n kameraad is 1 week verder. Met haar heb ik helemaal geen contact.

Ik hou me echt bezig met mezelf. Het "boeit" me verder weinig als iemand anders zwanger is. Tis leuk voor ze maar ik voel me er niet sip of juist vrolijk bij..

18. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    2,085
    216
    63
    Ik ben/was zwanger met veel bekenden en vriendinnen in mijn omgeving.

1 hele goede vriendin is een maand geleden bevallen.
    Andere hele goede vriendin is nu 21 weken zwanger.
    Mijn buren zijn 2 maanden geleden bevallen.
    Een vriendin van ons vanuit mijn vriend zijn groep is vorige week bevallen...
    Bij ons in de straat tegenover ons is vorige maand een kindje geboren.

Tegelijk zwanger zijn met andere vind ik juist leuk en gezellig vooral met mijn vriendinnen

19. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Beide zwangerschappen tegelijk zwanger met iemand dichtbij.
    Bij onze dochter tegelijk met vriendin en directe collega.
    Bij onze zoon tegelijk met mijn zus.
    Vond het beide keren juist erg leuk. Een verrijking doordat er iemand was die precies hetzelfde doormaakt.
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik beide keren een paar weekjes voorliep op de rest. Hierdoor had ik alle primeurs. Als eerste zw aangekondigd, geslacht bekend gemaakt en bevallen. Misschien had ik het minder leuk gevonden als ik niet als eerste was..?

Share This Page