Leuk om te krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvinna

kvinna Niet meer actief

Poeh, dit zou ik ook niet doen wegens zeer smaakgevoelig. Misschien een mooie (vul)pen met de namen en trouwdatum erin gegraveerd?

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Hylarisch, ik heb maar liefst 3 schalen op mijn huwelijk gekregen afgelopen jaar. Vind het altijd juist zo'n tyisch huwelijkscadeau.

Maar zie het al, ik heb er weer een leuke schaal bij. Ik ga weer op zoek naar iets anders.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind hem wel mooi, maar als je hem niet mooi vind is het typisch zo'n cadeau wat je op je bruiloft krijgt en de rest van je leven een hekel aan hebt :p.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Nou bij mij overleeft ie de eerste 2 jaar niet als ik m echt spuuglelijk vind.
    Of ik geef m weg, of hij valt per ongeluk kapot ofzo.... :) ;)

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik vind niet alles even mooi wat ik op mijn huwelijk heb gekregen, maar alles heeft zo wel zijn emotionele waarde. Ik zou daarom nooit dingen op die manier van de hand doen.

Maar op zich weet ik inderdaad niet zo de exacte smaak van nicht. Maar als ik op facebook zo haar spulletjes bekijk, dan zal de schaal niet misstaan. Maar ik denk dat ik dan toch voor de witte ga. De andere die ik voor mezelf heb gekocht.

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ow, nee dan lijkt me deze schaal inderdaad veiliger..:)

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja en tevoorschijn tovert als de mensen op bezoek komen van wie je hem hebt:p

maar anders toch iets persoonlijkers? neem aan dat je ze ook niet zo vaak ziet nu ze zo ver weg wonen? Dan is iets met foto of tekst misschien wel leuk?
    Ik vind de schaal dus wel leuk maar aan de reacties te lezen veel ook niet.

8. prettymum

prettymum Niet meer actief

Lastig lastig, want ik ken smaak van nicht helemaal niet zo goed eigenlijk. Ik heb nu een schaal gekocht die ik zelf heel mooi vind (dus bij wijze zelf nog wel wil houden mocht het afgekeurd worden.) QUOTE

Dit is wel een heel specifiek iets wat echt je smaak moet zijn. Als je iemands smaak niet kent kun je dus beter iets algemeens kiezen wat iedereen wel leuk vindt. Koop je iets wat je zelf wel mooi vindt, dan redeneer je vanuit je eigen smaak.

De toegevoegde waarde van cadeaus is m.i. juist dat je energie steekt in het vinden van een cadeau waarvan je denkt dat de ontvanger er blij mee zal zijn.

Ik snap je redenatie wel hoor, van: 'dan kunnen we iets anders kopen en houd ik deze' maar in de praktijk vinden mensen het vaak onbeleefd om eerlijk te zeggen dat ze iets niet mooi vinden. Dan heb jij met al je goede bedoelingen geld uitgegeven aan iets dat de ontvanger niet gaat gebruiken. Zonde van jullie geld en jammer voor de ontvanger.

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tja. Op zich vind ik die onderste schaal wel oke... maar ik persoonlijk zou niet weten wat ik er mee moet en waar ik 'm moet laten...
    In onze omgeving is het niet gebruikelijk om zoiets te geven dus ik zou nog vreemd opkijken ook :D

10. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    #30 Katja77, 1 mei 2012
    Laatst bewerkt: 1 mei 2012
    Ik bedoel het anders, niet afgekeurd door haar, maar door meerderheid van stemmen hier, en privé-polletje.

De schaal is niet zo veel hoor, 25 euro. Ze krijgt verder een envelop met totaal iets van 500 euro (van twee families). En dan moeten we ook nog allemaal een ticket betalen naar Zuid-Afrika. Da's toch bij elkaar al een enorm cadeau. De schaal is echt echt een kleinigheid.

Foto's van ons niet echt ... zou ook nooit een foto van mijn nicht aan de muur hangen, laat staan dat ik het zou geven ;)

Kijk ik weet haar smaak niet, kan het hoogstens inschatten. De keer dat ze bij mij kwam vond ze mijn inrichting erg mooi... maar goed, dat zegt ook niet alles.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik zou hem gewoon geven. Je hebt hem met zorg uitgezocht en dacht, dat het bruidspaar hem ook mooi zullen vinden...

Wat wij er allemaal van vinden, maakt toch niks uit.

12. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik vind hem persoonlijk echt niet mooi, dus bij mij zou hij op zolder belanden helaas. Het idee is wel heel leuk maar ook zo smaakgevoelig.

13. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, maar ik vind ze beiden vreselijk. Als ik zoiets had gekregen voor mijn huwelijk had ik 'm per ongeluk expres laten vallen.

Kan je niet iets kopen van Riviera Maison of Riverdale?
    Een mooi windlicht, fotolijst of een olielamp ofzo?

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Het is ook niet echt mijn ding nee

15. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind ze mooi! Als je foto's van har interieur hebt en het past er wel bij, zou ik het gewoon doen. Leuk cadeau hoor!

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Je hebt helemaal gelijk. Bij nader inzien zie ik toch dat het toch anders dan even meningen pijlen hier.
    Ondanks dat ik haar smaak niet helemaal ken, weet ik haar wel een beetje in te schatten. De suggesties die hier verder genoemd worden, weet ik zeker dat het niets is voor haar.

Ze is helemaal into the antroposofie: beetje geitenwollensok-type dus ;)

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind het te gek,... Zou het superleuk vinden als wij zoiets hadden gekregen bij onze bruiloft.

Wij hebben trouwens een beeldje gekregen,.. Ook erg leuk.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik denk dat ik in jouw geval die witte zou geven, als jij het met de foto's o0p haar facebook kan rijmen bij elkaar . Is het goed toch.. ze krijgen al een giga cadeau en de schaal is extra .

zou wel de witte doen omdat dat net even iets neutraler is.

19. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Wij hebben hier ooit een keer een spaarpot met geld kado gedaan. Was een soort spaanse vaas en daar werd dan de voorkant van de huwelijksuitnodiging op geschilderd. En daar dan geld in.

erg leuk!

Deel Deze Pagina