Klusjesmannen enz binnen laten

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, May 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Laten jullie klusjesmannen enz binnen terwijl je alleen bent?

Vorige week kwamen ze de watermeter vervangen en zonet stond er iemand aan de deur om naar de verwarming te kijken.
    Het voelt het voor mij niet prettig om mensen en dan met name mannen in ons huis te laten die ik niet ken terwijl ik alleen ben.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja ik doe het wel, wat moet ik anders? Mijn man moet werken ;)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hihi jazeker...kunnen moeilijk samen vrij nemen als de meteropnemer komt of de cvketel nagekeken moet worden..

Zat hier met een huis vol mannen bij t zetten vd keuken, sja sta ik niet bij stil, ze doen hun werk.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ja, als je alleen bent heb je al helemaal geen keus. Identiteitskaart van het werk checken.
    Kom vaak bij anderen thuis om wat op te halen, ook mannen alleen.

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja waarom niet?

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Hier ook, als mn man heel de week werkt, en ik ben thuis, wat moet ik dan?!
    En mocht er wel iets gebeuren: Keukenlade ligt vol koks-messen hoor!

(Grapje!!!!!)

7. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk wel, anders kunnen die toch ook niet werken?
    En je weet toch altijd op voorhand wanneer die langskomen, dus het is niet zo dat het dieven in een pakje zijn ;) En je kan altijd naar hun legitimatie vragen als het je echt niet lekker zit.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om te zeggen 'vooral mannen'. Als ze mij op mijn werk ineens niet zouden binnen laten omdat een of andere aanwezige 'het niet zo heeft met vrouwen', ik zou nogal steigeren ;)

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik laat ze er overigens wel in hoor, maar voel me absoluut niet op me gemak.Helemaal als het onaangekondigd is.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Die net aan de deur kwam van de verwarming wist ik dus niet van dat hij langskwam en toen ze de watermeter kwamen vervangen ook niet. Wanneer ik het weet heb ik er minder moeite mee.

10. Evie10

Evie10 Bekend lid

Feb 28, 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Ja, heb 3 grote honden :D

11. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Onaangekondigd ben ik altijd een beetje sceptisch, maar dat is ook als mijn vriend thuis is. Verder geen problemen mee hoor.

12. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geoon even legitimatie vragen dan :) Hebben ze altijd wel bij hoor.

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik laat ze er wel in hoor. Zonder problemen ook. Meestal baal ik alleen een beetje dat die mensen altijd zo vroeg moeten komen, als dochter en ik om half 10 bijv. nog niet aangekleed zijn :p.

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als er zomaar iemand aan de deur staat zónder afspraak laat ik ze niet binnen nee

Je kunt niemand meer vertrouwen tegenwoordig

Hoe weet jij dat als er een man aanbelt en zegt :" ik kom de meterstand opnemen" of dat echt zo is? Voor hetzelfde geld is het een brute overvaller

Pas bij John vd heuvel op tv geweest, gingen ze kijken of mensen erin trappen als iemand onaangekondigd zegt naar het gas of water te kijken.
    Van de 10 mensen trappen er 9 in, en werden dan express bestolen, en achteraf ging John aan de deur en zei " mist u niets?" ze hebben u zojuist express bestolen, en laat jij altijd zomaar een vreemde binnen waarmee je geen afspraak hebt en onaangekondigd aan de deur staat?

Ik doe het dus ook niet. Je wil ook niet weten wat er tegenwoordig gebeurd. Vorige week nog iemand overvallen door een persoon in een post NL pak die zich uitgaf als pakjesbezorger maar dus een overvaller was

Als ze graag de meterstand willen hebben komen ze maar terug als mijn man er is, en wil ik een pasje zien (die ze overigens ook kunnen vervalsen) of doe ik het digitaal

Niemand komt hier onaangekondigd zonder afspraak binnen, behalve familie en vrienden, maar geen klusjesmannen waarmee ik geen afspraak heb

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,046
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Zonder afspraak laat ik er ook niemand in. Dan komen ze maar een andere keer terug op afspraak. Ik plan dat soort afspraken dan ook altijd als we samen thuis zijn. In mijn vorige huis zat de meterkast overigens naast de voordeur en hoefde je daarvoor niemand binnen te laten. Maar nu hebben we dat niet meer.

16. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als er iemand onaangekondigd aan je deur staat, dan vraag je toch die hun legitimatie, OF blijf je er netjes bijstaan als ze binnen zijn zeker? :( Je moet nu ook niet dom gaan doen...
    En als ze echt binnen willen komen ze toch binnen hoor. Snel voet in de deur en binnen stormen, daar hebben ze heus je toestemming niet voor nodig.

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik altijd weet als er iemand komt. Toen de watermeter vervangen werd, of de meterstand werd opgenomen heb ik netjes van tevoren een brief gekregen. Heb je die niet gehad, zou ik wel even contact opnemen bij betreffende bedrijf dat ze die in het vervolg sturen en dat je anders de deur niet open doet.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Daarom maak ik ook de deur niet open voor vreemden en kijk altijd wie er voor de deur staat. Ken ik die niet? Maak ik ook niet open :)
    Gelukkig hebben we een vaste pakjesbezorger, en buiten dat, familie en vrienden hoef hier niemand binnen te komen
    En ooit gehoord van legetimatie vervalsen? Een papiertje laten zien dat je bij de essent werkt of Brabant water kan iedereen. Hoe moet ik weten hoe dat er officieel uit ziet? Kunnen ze dus makkelijk vervalsen

Ik denk dat meer mensen zo gaan denken als je zelf een overval hebt meegemaakt of iemand in je naaste omgeving

Bij mijn buurvrouw was ook eens zo iemand aan de deur. Netjes binnengelaten en toen binnen in elkaar geslagen ( niet binnengedrongen want dat valt op in een volle drukke straat als je iemand naar binnen slaat) en is toen bruut beroofd van haar dure bezittingen. Vrouw heeft haar verdere leven in angst geleefd en haar hele leven was verwoest. Voorheen ging ze overal heen en had ze (een te goed) vertrouwen in de mensheid en dat was na dit gebeuren compleet verwoest

19. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Nee, zeker niet met mijn kleintje erbij en al helemaal niet onaangekondigd. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en hij kan deels thuiswerken deels op zijn kantoor dus hij is heel flexibel, als je geen keuze hebt kan je niet anders, maar ik zou me er niet fijn bij voelen.

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Maar jij laat je leven eigenlijk al "verwoesten" voordat er ook maar iets bij je gebeurt is. Dit zou ik dus echt niet willen. Ik wil gewoon kunnen leven zonder angst dat me iets overkomt en geloof dus nog maar in de goedheid van de mens. Misschien niet altijd goed en er wordt ook zeker wel eens misbruik van gemaakt, maar zo voel ik me in iedergeval een beetje mens ipv een gevangene.

Dus als reactie op TS, ja ik laat klusjesmannen enz. altijd binnen en als ik twijfel of het klopt vraag ik om legitimatie. Maar idd, als ze binnen willen komen om de verkeerde reden, dan komen ze dat echt wel en zou je dus jezelf in moeten gaan sluiten om dat te voorkomen. (en zelfs dan vraag ik me af of je veilig bent, want volgens mij lok je het dan juist nog meer uit. )

Share This Page