Ik zie door de bomen het bos niet meer :x 9 jaar terug had ik totaal geen moeite met het vinden van een kinderwagen, het was gewoon 1 wagen, die liggend kon voor je baby, en zittend kon wanneer je baby groeide, ideaal dus.. en dat voor de prijs van 175 gulden... Tegenwoordig, 3-1?? en de prijzen!! Moet er echt voor gaan sparen... niet normaal.. maar goed ik moet toch een wagen hebben en wil geen tweedehands.. Mijn vraag, hoelang gebruik je een reiswieg, of is een maxicosi op onderstel beter voor een baby? Of moet je toch beiden hebben?? Ik heb dus twee wagens gezien: - één met maxi-cosi en buggy op een onderstel, geen reiswieg - één gezien met reiswieg en buggy op onderstel, geen maxi-cosi Wat is jullie ervaring en wat raden jullie aan??
op de meeste wagens kun je met "apapters"wel een maxcosi plaatsen hoor die zit er ook bijna nooit bij de maxi cosi zelf. Zou zeker voor een wagen met bak en daaropvolgend een zit gedeelte gaan. Gewoon lekker naar een winkel gaan er mee wandelen kijken wat je lekker vi nd 3 of 4 wiel of naar d ejonge gezinnen beurs staan ze ook allemaal en kun je z eook testen!
Ik zou sowieso eentje nemen met reiswieg. Want ze mogen niet te lang in de maxicosi zitten. Sowieso moet je een maxicosi hebben anders kun je niet met de auto weg. Wij hebben een bugaboo...en stuk duurder dan 175 euro, maar hij is elke cent waard. Hij rijdt gewoon echt lekkerder dan 1 van 200 euro...maar goed dat is mijn persoonlijke mening. Wij hebben dus een bugaboo met reiswieg en wandelwagen...en daarnaast nog een maxicosi die je ook op de wagen kunt klikken.
Hier ook een 3 in 1 set aangeschaft. Maxicosi wordt gebruikt voor vervoer in de auto en als de kleine even snel mee moet. Alleen voor kort gebruik. In de maxi cosi hebben kleintjes te weinig bewegingsmogelijkheden. Reiswieg gebruik je meestal tot de baby zelfstandig kan zitten of echt niet meer in de reiswieg past. Dus tot een maand of 6. De meeste wandelwagens zijn hierna om te bouwen tot buggy. Ik zou je dus willen adviseren om toch een complete set aan te schaffen, hier kun je ook jaren mee vooruit. Zelf heb ik de quinny speedi, goede ervaringen over gehoord. groetjes en veel succes
maxi cosi een officieel een autostoel. Die kun je tegenwoordig ook op de wagens klikken. Een gewone wagen is eigenlijk onderstel + reiswieg en voor als ze groter worden onderstel + wandelwageninzet. Maxi cosi heb je nodig als je een auto hebt, anders kun je je kind niet vervoeren (stel je bevalt in het ziekenhuis en gaat met de auto naar huis krijg je je kind niet mee als je geen maxi cosi hebt) Bij baby-dump krijg je vaak de maxi cosi gratis als je een set koopt (dus onderstel, reiswieg en wandelwageninzet) Dan heb je ook alles. De prijzen,,,,,idd belachelijk, maar je hebt ook goedkopere, die goed en leuk zijn.
ja die prijzen zijn belachelijk, maar helaas heb je wel alles nodig zoals ze hierboven al schrijven. ik heb ook getwijfeld over de reiswieg, maar daar slapen ze ook in als je ergens op visite gaat (niet te lang natuurlijk) een ze mogen maar 2 uur in een maxicosi ivm stand van het ruggetje.. dus die is niet geschikt voor langere uitstapjes.. toch maar even sparen hoor, wij hebben ook de bugaboo cameleon en ben er nu al waanzinnig blij mee!!
Ik heb de reiswieg veel gebruikt, de eerste 3 maanden sliepen ze ook regelmatig overdag gewoon in de reiswieg beneden. De maxicosi is gewoon een autostoeltje, voor even een snelle boodschap ofzo is het wel handig om hem zo op een onderstel te kunnen klikken, maar als je langer met de wagen wat gaat doen, liggen ze een stuk beter in een wagenbak. En in elke babyzaak kun je onderhandelen over de prijzen hoor.
Ook in combi-wagens heb je grote prijsverschillen.... Dus ook daarin kan je nog kijken wat je er voor over hebt. Bugaboo is behoorlijk aan de prijs. Daar krijg je uiteraard wel een stuk kwaliteit voor terug. Maar er zijn ook genoeg goedkopere wagens te vinden die ook prima voldoen. Ik zou zeggen: neus eens rond hier op het forum en op internet. Genoeg gebruikerservaringen te vinden van de verschillende wagens. En hou ook aanbiedingen in de gaten. Het is over het algemeen niet nodig het volle pond voor een wagen te betalen (vaak worden wagens van een ouder model voor een leuke prijs aangeboden) Succes met de zoektocht!
maxi cosi heb je sowieso nodig om je baby te vervoeren in een auto...dus die koop je er nog apart bij, in mijn geval dan ( gewoon de lichtste Maxi Cosi Citi) en reiswieg zit meestal bij de kinderwagen, gebruik je ongeveer tot 6 mnd...maar ik ga niet voor hele kleine boodschappen naar buiten met heel die reiswieg...( woon 3 hoog)...dus dan klik ik meestal ff de maxi op het onderstel...t gaat dan om korte ritjes...te lang/tevaak in een maxi mag een pasgeborene niet... Gebruik de reiswieg trouwens als wiegje, mannetje slaapt hier in, in onze kamer... maxi cosi gebruik tot 9 kg ofzoiets...de mijne dan... ik heb de Bugaboo Cameleon trouwens heerlijk ding
Nou bedankt voor alle advies. Heb er echt wat aan... Het is in ieder geval duidelijk dat ik zeker een reiswieg moet hebben. En dat je een maxi-cosi dus kan klikken op een onderstel dmv adapter ofzo.. jeetje, ik loop echt achter thanx ladies.. Ik was echt vergeten wat er allemaal bijkomt kijken bij zo'n kleintje..
Maar bedoel met Reiswieg zo'n draagbare mand?? Of gewoon de kinderwagenbak?? succes!! ja die adapters zijn iets van 40/50 euro...stom!!...die kan je beter wel van iemand scoren of mp!
Ja er is veel keuze. En de prijzen zijn akelig...! Als je regelmatig wilt wandelen met je kleintje dan zou ik wel een reiswieg kopen. Ze kunnen er vaak tot zo'n 6 maand in. Maar je kunt het ook als slaapplek gebruiken als je bij mensen op bezoek gaat. Een maxi cosi moet je eigenlijk als autostoel zien (is het eigenlijk ook voor bedoelt). Daar mogen ze officieel maar een half uur in. Dus een dagen wandelen en shoppen met zo'n ding is eigenlijk niet goed. Als je de wieg niet veel denkt te gebruiken, kun je deze misschien tweedehands kopen. Je kunt tegenwoordig bijna alles uitwassen. Wat tips om op te letten: -Veel stads of bosgebruik? Dus grote of kleine wielen? -Moet de zitting beide kanten opgedraaid kunnen worden? -Voor een grote reiswieg: neem een mutsy of maxi cosi mura. -Zijn jullie lang? Let op de hoogte van de duwstang. -Prijs: kijk of je alles apart moet betalen of dat het een totaalprijs is. Kijk op hoeveel je uitkomt in totaal met alles wat je nodig hebt. Babydump is vaak het goedkoopst. Zo zijn wij op de maxi cosi mura 4 uitgekomen! Succes!
Nog even ter aanvulling je hoeft niet perse de maxi cosi te kunnen plaatsen op het onderstel.. Ik legde colin gewoon over in de reiswieg van de kinderagen en liet de autostoel (maxi cosi of andere autostoel groep 0) in de auto staan. trek er inderdaad eens een dagje vooruit om rustig in een grote babywinkel rond te neuzen.. en les op het forum qua ervaringen..dan komt het helemaal goed.
Laat je inderdaad eens informeren in een goede babyzaak. Kijk naar dingen die je belangrijk vind, hoe de wagen inklapt ( makkelijk of moeilijk? ) hoeveel hij weegt ( scheelt soms meerdere kilo's! ) waarvoor ga je hem gebruiken, in de stad of ook in 't bos en met de hond? Hoe groot is je auto, oftewel, hoe klein moet je wagen op kunnen klappen? Zijn jullie lang, dus heb je een hogere wagen nodig? En wat is je budget? De maxi cosi op je kinderwagen zou ik even als laatste eis stellen, dat is meer een extra'tje om op je wagen te klikken, in eerste instantie gebruik je de kinderwagenbak, daarna het zitje. De maxi cosi is alleen voor even snel een klein boodschapje etc omdat ze er inderdaad niet veel langer als een uur in mogen liggen.
kinderwagenbak is beter voor de rug van het kindje. IN een maxicosi staat er druk op de rug. Dit is niet erg voor de autoritjes en korte stukjes (met adapters) op het onderstel, maar recht liggen in een kinderwagenbak tijdens langere ritten is beter
hoi, Wij hebben toen de maxi cosi mura 4 wiel gekocht (incl. maxi cosi en adapters, wagenbak (slapen ze in en kun je heerlijk mee wandelen) en de buggy), later hebben we daar nog een zonneparapluutje bijgehaald, erg handig. Ik heb er geen moment spijt van gehad. de mura rijdt soepel, prima de bochten mee om, makkelijk om te zetten van bak naar maxicosi (adapters niet vergeten) en nu zit de kleine in de buggy. Ik gebruik m dus nog steeds, en dat zal de komende paar jaar denk ik ook wel zijn. En hij is het kleinst om te klappen (2 jr geleden in ieder geval) en past ie perfect achter in de auto. succes!
wij hebben bij babydump de mutsy transporter gekocht... wij stonden kwa inklappen in twijfel tussen de maxi cosi en de mutsy maar ze kunnen beiden even klein ingeklapt worden!! zelfs de reiswiegen zijn even groot... aan TS: ga lekker naar de babydump en proefrijden... wij gingen voor een andere mutsy maar kwamen met de transporter "thuis" hou wel rekening met een levertijd (net als op kinderkamers)!!!