schoonmaken met azijn

Discussie in 'De lounge' gestart door gerlinde, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerlinde

gerlinde Actief lid

13 okt 2010
    179
    2
    18
    ik heb gehoord dat je heel veel dingen kunt schoonmaken met azijn dat het tegen geurtjes helpt, reiniging van wasmachine en waterkoker en tegen kalk in de badkamer

maar nu wil ik weten welk soort azijn moet je hebben schoonmaakazijn of van die bruine die je bij eten gebruikt

en waar kopen jullie het dan

en als je het voor de wasmachine gebruikt vlekt het dan niet met kleding

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik gebruik gewone (witte) azijn uit de supermarkt tegen vieze luchtjes en soms als wasverzachter.
    Gewoon te koop bib de supermarkt.

3. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    gewoon de azijn uit de supermarkt ;) ik gebruik de goedkoopste :)

liefs Es

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja hoor gewoon normale azijn is prima
    net heel toevallig net mn pannen er mee schoon gemaakt! (samen met een grijze action spons)

5. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Ik gebruik altijd schoonmaakazijn. Gebruik het vooral voor het ramen wassen. Heb het nog nooit in de wasmachine gebruikt. Wel tegen kalk in de waterkoker.

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Inderdaad, schoonmaakazijn is een multi-functioneel schoonmaakmiddel wat je werkelijk overal voor kunt gebruiken.

Het gaat hier om de zgn. schoonmaakazijn, verkrijgbaar bij alle drogisten, supermarkten in het vak bij de schoonmaakmiddelen. Het is vooral een héél voordelig schoonmaakmiddel en daarom is het soms even zoeken in de supermarkt. Ze verdienen liever wat meer aan je dus staat de schoonmaakazijn vaak helemaal onder in het schap :D.

Schoonmaakazijn gooi ik altijd zo'n één keer in de maand in het vakje waar normaal het wasmiddel in gaat en draai dan een hele warme was van 95 graden (vaak zonder was). Dan is de machine weer even goed schoon.
    Ik hoorde dat je het ook kunt gebruiken i.p.v. spoelglans voor in de vaatwasmachine!
    Ik gebruik het ook veel in de badkamer voor het verwijderen van kalk. Heb schoonmaakazijn verdunt met wat water in een plantensproeier en sproei daarmee de wanden.

Veel schoonmaakplezier toegewenst :)!

7. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    van de wasmachine weet ik niet
    maar ik heb laatst bij de lidl schoonmaakazijn gekocht
    ideaal!

8. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    werkt ook tegen onkruid, gewoon even sproeien, op laten drogen en dan kan je het onkruid zo wegvegen... blijft toch een poos weg...moet je wel de neutrale hebben, je hebt namelijk bij de action ook lavendel geur maar daar werkt het niet zo goed mee.

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik gebruik de gewone natuurazijn, maar dan niet voor schoonmaken, maar doe bij elke was er een scheutje azijn bij.
    Daar blijft je wasmachine kalkvrij bij en het is voor je kleding ook beter!

10. tulip

tulip Niet meer actief

Om dingen te ontkalken en voor bij de was gebruik ik gewone (witte) azijn. Om schoon te maken schoonmaakazijn.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik schoonmaakazijn voor het ontkalken van de waterkoker en wasmachine.
    Ik gebruik het verder niet bij het schoonmaken, vind het zo stinken.

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik gebruik azijn niet alleen voor de waterkoker, maar ook voor mijn koffiezetapparaat en senseo/ Wel heel goed naspoelen en door laten lopen met schoon water. Wel een paar keer.

Ook ideaal voor het schoonmaken van de drinkbakjes van de katten.
    Bij flesjes van bijv. konijn en cavia is zout met een druppel water fijn. Goed schudden en naspoelen en alle groene algaanslag is dan weg. Het tuitje (metaal vaak) in azijn zetten. Is niet giftig voor de dieren.

13. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    voor de koffiezetter ontkalekn en de water koker gebruik ik gewone witte azijn en voor het schoonmaken gebruik ik schoonmaak azijn met eucalytus geur dit heb ik van de week gekocht bij de c1000 zit in een blauw groeneachtie fles stond bij de schoonmaak middelen ik gebruik het overal voor in de de badkamer goed voor de kalk!

14. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    ik gebruikt Schoonmaakazijn voor de waterkoker en om mijn plavuizen (marmer) vloer te dweilen

nog nooit gehoort over wasmachine maar dat ga ik nu wel eens doen
    want sinds kort ruikt mijn wasmachine er naar muf ofzoiets en mijn kleding gaat er ook naar stinken raar maar waar
    en mijn douche (stoomcabine) doe ik altijd met antikalk
    ga nu ok eens met schoonmaakazijn proberen goede tip van jullie

liefs Citta

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb toen straks de waterkoker weer eens ontkalkt. En ik had hem dit keer best vol gedaan met azijn en zat niet goed op te letten. Net voordat de waterkoker klaar was en de knop uitging, stroomde al die azijn over..... Bah wat een stinkerij. En gevaarlijk ook nog, met die electriciteit. Maar hij is wel weer mooi schoon. :D

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Gebruik altijd schoonmaak azijn voor het ontkalken van de kranen etc. Werkt 10x beter dan antikal en meer van dat soort troep.

17. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Natuurazijn gebruik ik voor ontkalken van alles...

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik gebruik schoonmaakazijn haast overal voor qua schoonmaken, ik heb zelf schoonmaakazijn van de action met een vleugje lavendel erdoor :).

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Natuurazijn.. bedoelen jullie daarme de azijn die je ook in de keuken gebruikt voor het kokkerellen?

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik gebruik schoonmaakazijn voor de ramen

Deel Deze Pagina