Overnachten (omgeving) Amsterdam

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 6 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Wij willen graag met ons gezin eind augustus een paar dagen naar amsterdam. We willen dan wat musea met de kids gaan bezoeken. Nu was ik aan het kijken voor een hotel met familiekamer maar het is behoorlijk prijzig.

Iemand tips voor een hotel in de omgeving?

2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.739
    2.420
    113
    Wij hebben een aantal jaar geleden, toen we met de kinderen een weekendje naar Amsterdam zijn geweest, in het Meininger hotel Amsterdam Amstel geslapen. Daar hebben ze betaalbare familiekamers en pal naast het hotel stap je zo in het OV naar het centrum. Wij zijn er toen ook met de trein naar toe gegaan zodat we de auto niet (waarschijnlijk heel duur) hoefden te parkeren.

Al vaker in Meininger hotels geslapen (onderweg van/naar vakantieadres) en ze zijn simpel, maar netjes. En hebben ook nog een gastenkeuken waar je zelf eten klaar zou kunnen maken als je dat wilt. Tenminste de hotels waar wij waren wel. Het is ook een hostel namelijk, naast gewone familiekamers hebben ze ook nog slaapzalen. Maar verder wel echt een hotel hoor.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.375
    36.241
    113
    Wij hebben overnacht met zijn drieën in een corendon hotel. Waren iets van 120 euro kwijt, inclusief ontbijt én diner. Prima hotel, prima eten. Naast de metro, met 15 minuten in het centrum. Was echt ideaal.

Koraal82 vindt dit leuk.
  4. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.715
    468
    83
    Vrouw
    Wij hebben Landal Volendam als uitvalsbasis gebruikt. Met de bus zit je binnen een half uur in Amsterdam.

GossipGirlxoxo en Koraal82 vinden dit leuk.
  5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Graag gedaan.
    Is een hele leuke buurt, leuke straat vlak bij het vondelpark (btw voorstellingen in het openluchttheater de hele zomer ook voor kids), maar ook zo in de stad en op het museumplein.

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Van der Valk Amsterdam Noord. Goede parkeergelegenheid, OV goede verbinding naar het centrum.
    wat nog leuker is en ook een goede OV verbinding heeft is het Marina Park in Volendam. Als je al met het OV heen gaat en echt in het centrum wilt verblijven heb je veel meer keuze uiteraard, maar van deze 2 weet ik dat ze familiekamers hebben.

Koraal82 vindt dit leuk.
  7. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ik heb net ff gekeken en mij trekt het wel om naar volendam te gaan! Als ik daar een huisje boek van landal of roompot ben ik net zoveel kwijt als 2 nachten in een hotel (alleen heb ik dan 4 nachten). Mijn man heeft dan geen vrij meer (zijn daarvoor al 3 weken vrij geweest) maar die kan dan in het huisje werken en toch af en toe mee gaan. Bedankt voor de goede tip!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

roompot is volgens mij het marina park als ik het goed zeg. Ik ging (voor Corona) altijd een weekend met mijn vriendinnen daarheen in een huisje in het weekend van Volendammer kermis. Is allemaal echt heel netjes en mooi op het park. Welke periode wil je gaan? Met mooi weer zit er ook een leuk strandje achter en Volendam zelf in voor een dagje is ook echt wel leuk.

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Planning is nu de een na laatste week van augustus. Moet je dan met de bus naar adam of kun je ook een trein pakken?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Met de bus, daarna stap je over op de metro. Die bus gaat elke 30 minuten zo een beetje de metro elke 5 minuten. Ik denk dat je deur naar deur vanaf Volendam tot centraal station nog geen 25 minuten onderweg bent.

Koraal82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina