Volgend jaar zomer willen wij een rondreis maken in Lapland en de Vesteralen/Lofoten. Nu hebben wij in ons hoofd om met de ferry en autoslaaptrein naar Rovaniemi te gaan en dan via Sirkka, Kiruna en Tromsø naar de Lofoten te gaan, maar ja dan moeten we nog terug. Terug naar Rovaniemi is 12 uur rijden plus nog 3 dagen reizen met trein en ferry, naar Oslo is 19 uur rijden en dan nog 1 dag met de ferry. Hebben jullie nog andere ideeen? En tips de Lofoten en Vesteralen (met kinderen). Een whale safari staat sowieso op de planning.
Wij zijn 2 jaar geleden in het najaar geweest. Via google Maps routes berekend met tussen de 4 en 6 uur rijden op een dag max. Afhankelijk van de bezienswaardigheden. Het is zo mooi!! Wij waren samen dus echt tips met kids heb ik niet. Kiruna is niet persé een aanrader. Zou eerder langer op de lofoten blijven. Dat is waanzinnig!
Ja dat had ik ook al gezien. We willen het langst op de Lofoten en in Sirkka/Levi blijven. Zou 1 nacht voor Kiruna genoeg zijn? En terug van de Lofoten naar huis komen we nog niet helemaal uit. We neigen naar Oslo en dat in 2,5 dagen te rijden. (Boot vertrekt om 14.00 daar)
Wij zijn van NL via zweden omhoog gereden naar kiruna-tromso en zo weer terug via Noorwegen naar beneden naar oslo en terug naar NL. Als je wil kan ik je via pb onze route toezenden.
De Lofoten... oeh staat hoog op mijn verlanglijst om heen te gaan! Maar vind het ver rijden. Laat ik het jullie eerst ervaren en gaan wij het jaar erop
Ja he; maar het lijkt ons zo mooi. We neigen trouwens naar Kiruna skippen en Rovaniemi en Tromsø hotels doen en in Levi/Sirkka en de Lofoten huisjes en daar ook wat langer te blijven. En dan met 2 overnachtingen terug naar Oslo. En dan denk ik met de ferry naar Kiel, minder ver rijden naar huis en kids kunnen lekker ff uitrazen op de boot i.p.v. naar fredrikshavn. Dat is toch weer 400 km extra, alleen gaat die naar Kiel al in het begin van de middag.
Ik vind Noorwegen zo mooi! Wij zijn toen naar Frederikshavn gevaren. Maar idd misschien langer de boot nemen zou voor ons ook dan een optie zijn. Ik wil eigenlijk dat O nog twee jaar ouder is, dan is alles net wat makkelijker. Hij is nu net twee geworden.
Gaaf wij willen ook graag zo’n reis maken, maar willen in ieder geval wachten tot de jongste geen slaapjes meer doet overdag
Op Lofoten is een tof Vikingmuseum, waar je mee kan varen in een nagebouwd vikingschip. Je moet er wel rekening mee houden dat je net pech kunt hebben, als je er maar een paar dagen bent, dat het best alle dagen enorm mistig en druilerig kan zijn. Dat drukt de ervaring wel een beetje.
Ja dat Viking schip had ik idd gezien. En ik houd de weerverwachting nu ook al in de gaten en het is idd wel wat wisselvallig, maar op zich vinden we dat niet zo heel erg. Al is zon natuurlijk beter.
Geen wonder dat je dan met z’n tweeën lekker rustig naar een huisjespark wil als je deze trip gaat maken Sorry, ik móést ‘m maken omdat ik net je topic over een poosje weg met je man las Heel veel plezier!!!