Baby is maxi cosi uitgegroeid dus zoon moet zijn plekje afstaan... Wat nu? Verhoging enkel nog? Of toch nog een extra stoel kopen?
Ik vind bijna 3 nog wat klein om over te gaan naar de volgende stoel. Hoe groot en zwaar is je zoontje?
Mijn zoontje zit al bijna een jaar op een gewone stoel. Tafel is wel niet heel hoog en eerst een extra stoelkussen op de stoel gelegd, zodat hij wat hoger zat.
Ik denk dat het om een autostoel gaat Misschien kan je op mp nog een goedkoop extra stoeltje kopen? Nog geen 3 vind ik zelf nog te jong/klein.
Ik zou er nog een stoeltje bij kopen. Dat lijkt mij de veiligste optie. Ik heb ook 2 dezelfde autostoeltjes in de auto.
Hier hoop ik dat we het nog een maandje of 3 gaan redden met de jongste in de maxicosi. Die is dan 15 maanden. Nu 78 cm en 10.5 kg. Oudste weegt bijna 15 kg denk ik en is dan bijna 4 jaar.
ehm als hij van mei is dan is hij toch al 3? Zou een 1-2-3 stoel kopen voor je oudste, dan kan hij totdat hij 18 kg is nog zo en daarna in de riem als stoelverhoger met rugleuning. Dat lijkt mij het veiligste als je baby er echt niet meer in past! zit ze al over de rand heen met haar hoofd?
past dat nog ja? hier met 11maanden eruit,voor mijn gevoel paste het niet meer mijn zoon was maandag ook 78cm en 10,6 kilo
Oh joh, die Tobi is zo onwijs duur. Dochtertje past er nog wel twee maanden in hoop ik. Zoontje wordt in sept drie. Ik dacht dat we wel de overstap konden maken naar een verhoger maar niet dus..
je hoeft geen verhoger te kopen, das te gevaarlijk. maar een rodi kan wel zodra hij 15 kg is. daar zit nog een rugsteun en zijsteun aan. Ik zou geen tobi erbij kopen mits hij natuurlijk zwaar genoeg is. Maar ik denk er sowieso anders over als anderen en krijg daar nog wel es commentaar op hier op het forum. DOchter ging met 7,5 mnd in een tobi omdat ze niet meer in de maxicosi wou. Eerst nog in de ruststand dat wel. maar ik ga echt niet met een heel groot kind in de maxicosi sjouwen hoor. Hoop dat deze met 8mnd ook in de tobi kan omdat we dan op vakantie gaan.
Je kunt 'm idd prima in de auto laten staan. Hier sjouw ik 'm meestal wel even mee aangezien dochterlief niet te genieten is als ze moe wordt en ze aan me gaat hangen. Dat geeft niet natuurlijk alleen als ik weg moet, moet ik soms nog net even wat doen en dan kan ik haar alvast in de maxicosi zetten. Ze is ruim 10,5 kg dus weegt ook wel wat haha. 'k Heb aardig spierballen inmiddels Maar ik vind het zware gesjouw (wat dus niet persé nodig is) geen reden om over te gaan op een vervolgstoel die minder veilig is.
Mijn kinderen zijn ongeveer even oud als de jouwe en ik zit ook met dit probleem. Mijn jongste is alleen iets kleiner (75cm en 8,8 kg) dus we houden het misschien iets langer vol, maar ben benieuwd wat je hierna gaat kopen voor je oudste.
Gewoon naar groep 2-3 zoals deze bol.com | Walt Disney - Cars Meegroeizitje - Zwart/Rood | Baby Eennverhoger kan echt nog niet. Daar heb ik mijn dochter van 6 nog niet eens alleen op.
Rodi XP Maxi-Cosi | Rodi XP eenvoudig Kinder autostoel Maxi-Cosi Wij hebben deze gehaald na de groep 2 stoel en bevalt hier super goed, meneer zit er heerlijk in. Moet zeggen hij is al een tijdje over maar was gewoon echt uit die andere gegroeid, zit nu al bijna 1 jaar in deze maar was toen al groot en zwaar genoeg .
dan zou ik kleine nog even langer is maxi cosi houden steekt hoofd er al zover bovenuit dat je de oren bijna ziet? of een extra groep 1 stoel lenen of (over)kopen. Hier pas overgegaan naar groep 2/3 bij 18 a 19 kg zodat we zeker weten dat de gordel ook reageert bij een botsing. de auto stop van een gordel werkt namelijk pas vanaf 15 kg. of een 1,2,3 stoel kopen , kan je jongste ook nog lang in dan.
Ik lees dat vaak hier op het forum maar ik snap dat niet helemaal. Als ik mijn duim achter de gordel haak en een rukje geef dan blokkeert hij al. Het gaat toch ook om de snelheid?, daarmee wordt het gewicht vele malen verdubbeld. Anders zou een maxi cosi met een baby van 4 kilo toch ook niet blokkeren? Nou kan ik mijn gordels op de achterbank blokkeren maar ik ken ook auto's waarbij dat niet gaat.