Onze zoon 2,5 heeft sinds dinsdag op woensdag nacht koorts. Ik heb hem gister voor het slapen gaan een zetpil gegeven (overdag niet) vandaag nog steeds koorts dus 39,5 hij had er weinig last van dus heb geen zetpil gegeven. Maar mijn ervaring bij hem leert dat hij juist in de avond en nacht er veel meer last van kan krijgen. Dus straks geef ik hem weer een zetpil Nu was ik wel benieuwd wat jullie doen, wel of geen zetpil en waarom Gewoon uit nieuwschierigheid
Wel een zetpil.. Ene kant voor de koorts, maar ook vooral omdat kinderen zich daardoor een stuk beter gaan.voelen. Hierdoor drinken en eten ze over het algemeen beter en voelen ze zich niet zo ellendig. Dat is het grote voordeel. Is het na 3 dagen nog niet.over dan bel ik altijd even de huisarts om te overleggen. Bij verdere gezonde kinderen kan 3 dagen paracetamols geen kwaad. Beterschap!
Ik geef er dan toch ook 1 voor het slapen gaan hoor Ze hebben ook rust nodig om weer op te knappen.. Overdag zonder pcm durf ik nog wel aan tot 39 a 39.5 graden mits ze zich niet te beroerd voelt
ik geef ook bij koorts zetpil voor het slapen gaan zodat kindjes goed slapen dat is goed voor koorts. en ga na de 2de nacht koorts naar de huisarts
hangt er vanaf hoe ze zich voelen, hebben ze 37.6 maar zijn ze er zichtbaar beroerd van krijgen ze er 1, hebben ze 38.5 en voelen ze zich verder wel goed krijgen ze niks
Hier had ze laatst 41 graden koorts. Geen zetpil gegeven want ze oogde verder niet ziek ! Hier dus alleen zetpil als ze zich ellendig voelt. maar dan ook liever niet
Nee ik zou het niet doen, maar ik heb dan ook een zoon die 40 graden kan hebben en gewoon de hele dag kip lekker is en alles eet en drinkt, Mijn oudste dochter daarin tegen is met 38 graden echt de hele dag en nacht aan het drammen en mopperen en slecht eten en drinken en die krijgt dan zeker voor het slapen gaan een PCM
Ik geef pijnstilling/ koortsremmer alleen als ze zich ook daadwerkelijk ziek voelt en daar niet van kan slapen. Of bij pijn Niet puur vanwege koorts. Koorts is een goed teken het betekend dat het lijfje aan het vechten is. Zo lang ze daar niet s` nachts van wakker liggen herstellen ze er alleen maar sneller door. Ben nogal huiverige bij hoge koorts met het geven van koortsverlagende middelen. Heb al 2x gehad dat ze ontzettend ging schommelen in haar temp en juist dat is niet goed. Ging ze van 40,4 naar 35,5 dat is slecht voor het lijfje.. en w.s. veroorzaakt o.a. door de pcm zetpil.
Ik geef altijd PCM als ze koorts heeft. Maar als ze al koorts heeft is ze vaak ook wel echt ziek. Hier een kind die met 38 gr echt ziek is. Net als d'r moeder.. Lage lichaamstemperatuur.
Exact dit. Aiden heeft sinds gisteravond ook koorts. Had hem deze keer eens geen zetpil gegeven "want koorts heeft een functie". Heeft de hele nacht ontzettend slecht geslapen. Steeds krijsen, huilen, overstuur zijn. Hij krijgt dus vanavond, als hij nog steeds koorts heeft, gewoon weer een zetpil. Geen zin om hem weer te laten lijden, omdat koorts een functie schijnt te hebben en je deze dus niet moet onderdrukken. Als je kindje met koorts lekker slaapt, vind ik het een ander verhaal hoor. Maar een kindje dat onrustig slaapt door koorts of zich er naar door voelt, moet je een zetpil geven. Maar dat is mijn mening.