Iemand ervaring? Ik hou wel echt van warmte maar het hoeft niet bloedheet te zijn. Gewoon lekker om het zwembad in te gaan zeg maar. Is oktober dan te laat?
Wij zijn eens de eerste week van oktober op Kreta geweest. Het is er dan niet warm meer. Het was zeker te koud om te zwemmen. Overdag rond een graad of 22, 's avonds moest je een lange broek en een vestje aan. Hou er ook rekening mee dat het seizoen daar dan al afgelopen is Toen wij er waren, waren een hoop winkeltjes en restaurantjes al dicht, anderen waren aan het opruimen, of een hele hoop was op. Mijn advies is om wat eerder te gaan, als dat lukt. In september is het er warmer en gezelliger.
Ik weet dat Rhodos eind september het toerisme seizoen afsluit. Cafe’s/restaurants gaan dicht, reisleiding etc vertrekt. Zal niet voor niks zijn denk ik....
Ooit een keer op Rhodos geweest half oktober maar vonden er niets aan. Overdag was het lekker maar zwemmen zat er niet in, steenkoud water in het zwembad en laat staan de zee! En in de avond koelde het heel hard af en was een lange broek echt nodig.
Wij zijn wel eens op Kreta geweest dan. Het was overdag oke maar niet echt lekker warm. We hebben 1 dagje op het strand kunnen liggen, met een vest aan. Wel goed weer om de omgeving te bekijken. Ook moet je wel in de buurt van een grote stad zitten want veel is al dicht of gaat sluiten. Wij zwommen wel maar echt lekker was het niet meer.
Wij zijn in Zakynthos geweest begin oktober maar konden echt nog lekker zwemmen in zee en hebben fantastisch weer gehad! De toeristen zijn zo goed als verdwenen dus alles is weer iets goedkoper en rustiger.