Eventueel zwanger en vakantie?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by LizMe, May 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,873
    2,553
    113
    Hai meiden :)

Wij gaan vanaf deze maand beginnen voor ons eerste kindje.
    Natuurlijk lang niet zeker of het snel zou gaan lukken of niet maar toch.
    Nu zijn we aan het kijken naar een vakantie voor in augustus.
    Stel je voor dat ik dan al zwanger ben
    Zijn er dingen die jullie aanraden/afraden als jullie in verwachting zijn?
    We zijn wel beetje van oudere steden, historie etc. maar ik vind sommige landen waar we nog heen willen nou niet lijken op de beste landen qua ziekenhuizen mocht dat nodig zijn.

Ik hoor graag jullie ervaringen/tips
    :)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Persoonlijk zou ik in Europa blijven, met het oog ook op een eventuele miskraam. Ik zou dan graag als het nodig zou zijn bij Europese artsen terecht kunnen. Maar ik ben denk ik een van de weinigen die daar rekening mee houdt ;)

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik zou in elk geval zika gebieden vermijden! Verder zou ik overal heen gaan je weet het toch nooit!

4. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,873
    2,553
    113
    Snoopy bedankt voor je reactie :)
    Ik ben daar ook wel bang voor hoor mijn moeder heeft heel veel miskramen gehad waar nooit een uitslag echt op is gekomen dus ben er ook wel beetje bang voor. Zegt natuurlijk niks maar toch.

5. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ach je weet het toch nooit ik zou er echt geen rekening me houden hoor.
    Ik ga met 15 weken zwangerschap ook gewoon naar marokko

6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,873
    2,553
    113
    Hopsatee bedankt voor je reactie :) dat had ik inderdaad al bedacht :)

Hopsatee likes this.
  7. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

May 28, 2015
    328
    97
    28
    Female
    Ik zou goed kijken waar ZIKA heerst of heeft geheerst. Verder denk ik dat ik weinig andere eisen zou hebben. Maar als je zelf er geen goed gevoel bij hebt, is dat op zichzelf een reden om voor een andere bestemming te kiezen.
    Mocht je buiten Europa willen zou misschien de VS een mooie optie zijn, daar is de medische wereld op een aardig goed niveau (ben niet op de hoogte of het gelijk is met Nederland, maar het is zeker niet slecht daar). Je moet alleen ook daar wel eventjes opletten waar de ZIKA heerst (bijvoorbeeld in en om Miami is ook ZIKA-gebied)

Beetje afhankelijk van hoe ver je zwanger bent zou je last kunnen hebben van de vermoeidheid en de misselijkheid van de eerste maanden. Ik zou er sowieso rekening mee houden dat je wat minder actief kan zijn als iemand die niet zwanger is, alles zal op een wat lager pitje gaan. Ook bepaalde risicovolle activiteiten zul je nu niet meer kunnen doen. (op onze laatste vakantie met z'n tweetjes heb ik niet mee mogen doen met een activiteit waarbij we gingen klimmen en wandelen tussen en in watervallen).

Ook is het ook erg afhankelijk van hoe je reageert op hitte. Iemand die normaal al snel last van de warmte heeft zou ik niet aanraden om in de zwangerschap een actieve (veel wandelen enzo) vakantie op een warme/hete plek te gaan houden.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,889
    113
    Zika zou ik rekening mee houden, verder niet. Toen ik 12 weken zwanger was gingen we naar Thailand.

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Ik zou ook rekening houden met Zika (ook voor als je nog niet zwanger bent want het blijft een tijd in je bloed en het is overdraagbaar via sperma.)
    Verder zou ik wel graag willen dat het hotel o.i.d. in de buurt is van een ziekenhuis.

Verder zou ik als ik weet dat ik zwanger ben, op het moment van de vakantie, een papier (of in mijn telefoon) schrijven dat ik zwanger ben, hoeveel weken, bloedtype en andere belangrijke gegevens in de taal van het land waar ik naartoe ga en in het Engels.

Dus zoiets;
    Zwanger; uitgerekend 28.08.2017 (26 weken)
    Bloedtype: B+ / Rhesus C-
    Angst naalden

En dat dan in het Engels en via Google translate ook overnemen in de taal van het land waar je naartoe gaat.

10. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Hier bij de 1e zwangerschap naar Sint maarten, Saba en st Eustatius geweest. Toen was er nog geen zika. Alles kunnen doen wat ik wilde, wel banden pijn gehad en af en toe moeten spugen.

Zwangerschap die helaas miskraam werd , naar zuid Afrika geweest. Goede gezondheidszorg en geen zika.

11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Wij hebben de vakantie geboekt toen zeker was dat ik niet later dan 30 weken zwanger op vakantie zou gaan.

Nu zijn we net terug (week 5&6 weggeweest) van een vakantie in Israël. Prachrige vakantie gehad!

12. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Ik zou inderdaad landen mijden waar Zika heerst en goed kijken waar de gezondheidszorg goed geregeld is. De eerste keer ben ik met 10 weken nog naar Hawaii gevlogen. Deze tweede zwangerschap ben ik echter tot 16 weken kotsmisselijk geweest en moest ik er niet aan denken 24 uur in een vliegtuig te zitten. Je weet nooit hoe je je voelt, dus misschien is een Europese vakantiebestemming dan toch wel het beste.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou Zika mijden en verder geen rekening houden. Heel eerlijk, maar met een miskraam heb je toch 9 vd 10 keer geen ziekenhuis nodig?

Ik ben gedurende al m'n zwangerschappen gewoon op vakantie geweest, ook ver weg.

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Extra tip,
    Check even je verzekering. In sommige landen is zorg echt veel duurder dan in Nederland en vaak vergoed de verzekering n.a.v. hoe duur de behandeling in Nederland is en zou je de rest zelf moeten betalen.

15. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

May 28, 2015
    328
    97
    28
    Female
    Dat is wel iets wat je kan regelen in je reisverzekering. Wanneer je goed oplet hoe je verzekerd bent, kan je voorkomen dat je voor onverwacht hoge kosten komt te staan.

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Precies

17. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

Jan 3, 2016
    387
    90
    28
    Idd op zika gebied filteren en verder gewoon genieten. Let je normaal ook op een ziekenhuis in de buurt, dan nu vooral ook doen. Let je daar normaal niet op, waarom nu wel? Is de kans groter dat je zwanger bent en er iets gebeurd (en wat kan de dokter daaraan doen?) of dat je bv een blindedarmontsteking of iets anders krijgt?
    Laat je niet leiden door angst of onzekerheid, probeer een ontspannen vakantie te hebben!

18. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Zorg dat je een annuleringsverzekering hebt. Check even de voorwaarden, maar meestal is een zwangerschap reden om alles zonder verdere toelichting te annuleren. Boek dan lekker waar je heen wilt (misschien wel handig om malaria/zika te mijden) en als je tegen die tijd niet meer wilt, kun je kostenloos annuleren.

Hebben wij ook gehad (zouden naar zuidoost Azië gaan) en hebben alles vergoed gekregen en zijn vervolgens nog in Europa weg geweest.

19. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik zou zika gebieden vermijden maar verder geen rekening houden met een zwangerschap. Niet lullig bedoeld, maar het kan zomaar zijn dat je dan nog niet zwanger bent, of dat je wel zwanger bent maar je je gewoon goed voelt. Ik zou gaan voor een reis die je niet zo snel meer maakt als je eenmaal kinderen hebt.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Zika en landen waar je malaria pillen zou moeten slikken vermijden. Mocht je ver(der) in een eventuele zwangerschap zijn is het natuurlijk wèl fijn wanneer er goede gezondheidszorg aanwezig is.

Sowieso een goede reis-en aanuleringsverzekering afsluiten die óók zwangerschap dekt.

Share This Page