Weet iemand dit? Er zou gisteren om 16.00 uur een flink bedrag (paar 1000) overgemaakt zijn naar mijn rekening. Nu is het zo dat het geld niet van een gewone betaalrekening maar volgens mij van een spaarrekening naar mijn rekening is overgemaakt. Beide hebben wij dezelfde bank ABN. Weet iemand hoe lang dit kan duren voordat het dan op de rekening staat? Normaal weet ik dat van abn naar abn dezelfde dag erop staat en van mijn eigen spaar- naar betaalrekening hetzelfde maar niet in deze situatie. Weet iemand dit?
Ik heb toen 3 werkdagen moeten wachten dus waarschijnlijk staat het er vandaag of morgen op. Dat bij mij was overigens van een ABN spaarrekening naar een ING betaalrekening.
Ik zou voor de zekerheid de bank even bellen. Normaal kun je toch niet rechtstreeks van een spaarrekening geld naar een andere rekening overboeken? Dat dacht ik, maar ik heb geen ABN. Van dezelfde bank naar dezelfde bank staat het er altijd gelijk op, ook in het weekend. Dat weet ik wel.
ik ozu ook de bank even bellen. ik heb gewerkt bij ING en daar kun je niet van je spaarrekening over maken naar iemand anders zijn rekening. het moet altijd eerst naar de lopende rekening en dan pas kun je het verder overboeken. hoe het met ABN zit ? geen idee. kijk ff op de site of bel ze even dan heb je zekerheid en dan weet je ook hoe lang het maximaal mag duren en of er eventuele storingen zijn waardoor het langer duurt
Je kan idd ook niet bij de abn van spaar naar een andere rekening geld over maken, wel naar je eigen betaalrekening. En er zit ook een max aan met hoeveel geld je mag overmaken van de ene naar de andere rekening. (Daglimit) Ik weet alleen niet meer hoeveel dat is.
Zolang dat geld niet op jouw rek staat geven ze jou geen info over die transactie. Ik zou degene die het heeft overgemaakt dus even bellen voor meer info.