Ik ga morgen voor mijn 1e vaccinatie en 27-11 de 2e maar nu hoor ik net dat je pas 2 weken na je 2e prik een QR krijgt en ik dus alsnog allerlei testen moet doen als wij 30-11 willen vertrekken Nu had ik vandaag een normale antigeentest gedaan voor uiteten en kreeg ik ineens een reiscertificaat erbij, is deze gewoon bruikbaar dan? QR heb ik doorgehaald
Ik weet niet hoe het er momenteel aan toe gaat maar mijn schoonfamilie is vorige week naar curacao geweest, ze zijn allemaal allang gevaccineerd maar ze moesten alsnog getest worden. Voor vertrek en drie dagen na aankomst.
Dat moest ik ook voor Aruba hoor. Dus testen voor toegang ongeveer een dag voor vertrek. Je kan ondanks de vaccinatie nog steeds besmet raken.
Dat is voor heel veel landen het beleid. Mijn collega’s moeten naar Londen voor 4 dagen en moeten dan 3x testen, ook al zijn ze gevaccineerd.
Let op het reidadvies, dat verandert echt heel vaak. Voor Sint Maarten hoef je vanaf 1 November niet meer getest te worden als je gevaccineerd bent.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/curacao/reizen/reisadvies Zoals ik lees op de website. Je bent tzt nog niet volledig gevaccineerd. Als de regels blijven zoals ze nu zijn, moet je 48/24 uur voor vertrek testen. Afhankelijk van de test die je laat doen. En je moet je ook aanmelden om op dag 3 van je verblijf op Curaçao te testen. En voor vertrek naar nederland moet je wederom testen.
Voor vertrek naar NL hoeft iig al een tijdje niet meer. Ze adviseren bij thuiskomst een zelftest te doen!
Ok. Op de website staat dat je een coronabewijs moet laten Zien vandaar dat ik dat schreef. Ik zou iig zoals andere dames ook schrijven goed alles checken voordat je op reis gaat. Het verandert vaak.