ik ben hem kwijt, mijn ring

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    20 jaar geleden kreeg ik een mooie ring van mijn man.
    Eentje van edelstaal met een klein beetje goud en een saffier.

Zo'n ring die je op je 80ste nog draagt en dan , tot in den truure, aan je kleinkinderen laat zien met alle mooie herinneringen die eraan vast zaten.

En die ring en ik hebben wat meegemaakt , mooie dingen zoals ons huwelijk en de geboorte van onze kinderen maar ook de minder leuke dingen, overlijden van de vader van mijn man, de diagnose ms, miskramen etc.

Als ik in gedachten ben draai ik onbewust aan de ring.

De ring die me hielp met het tam maken van onze vogel (die we nu 3 weken hebben) want ook die vond mijn ring de mooiste en aanlokkelijk genoeg om daarvoor wel op mijn hand te gaan zitten.

Vanmorgen kwam ik terug van het boodschappen doen, heb ik alles wel gehaald en onbewust weer draaiend aan mijn ring, om met een grote schok vast te stellen dat mijn ring niet meer om mijn vinger zat.

Samen met mijn schoonmoeder ons hele bed uit elkaar gehaald, matrassen eruit op de knieën er onder. Niets helemaal niets. Het hele huis nagezocht, buiten gezocht maar helaas geen ring.

De supermarkt opgebeld, op dit moment niets gevonden maar als ze hem vinden dan bellen ze.

Bericht op facebook geplaatst ook in alle lokale groepen

Straks nog even naar school vragen of daar iets gevonden is.

En nu , nu zit ik te sippen achter de computer want ik ben bang dat ik mijn geliefde ring nooit meer terug zal zien.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oh wat erg.. Dit is echt een angst van me.
    Hoop dat je hem terug vindt! Leef met je mee..

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh dat is echt vreselijk balen! :( ik hoop dat de ring gauw gevonden wordt!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#4 Be Happy, 13 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2016
    Heb je je auto ook uitgekamd? Of was je op de fiets boodschappen doen?

Mocht je op de fiets zijn geweest, ook even de route terugfietsen, kijken of hij ergens op de grond ligt....

Heb je nog iets aan de was gedaan vanmorgen waardoor hij van je vinger in de was terecht gekomen kan zijn? (Wasmachine, wasmand...)

Hij zit ook niet in een boodschappentas dat hij daarin gevallen is?

Hoop heel erg dat je hem terugvindt!

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat vervelend. Ik hoop dat je hem alsnog vind.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik was eergister mijn ring kwijt. Echt een hele mooie diamanten ring, een ring die heel erg belangrijk voor me is. Ik wist gelukkig wanneer ik hem nog had (op mijn werk) en op de ehbo cursus die avond was hij weg. Ik was echt behoorlijk in paniek. Ik heb alles afgezocht en vond hem in mijn handtas. Ik was hem dus verloren met het zoeken van mijn sleutels in mijn tas.

Heb je je toevallig omgekleed voor je naar de winkel ging? Ik dacht dat ik mijn ring verloren zou zijn met uittrekken van mijn broek. En inderdaad k heb mijn auto helemaal leeggehaald (ook tussen de stoelkussens etc). Hopelijk vind je hem!

7. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    En ligt hij niet in de kooi van de vogel? Dat heb ik namelijk ook wel eens gehoord van iemand.

8. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Vraag op facebook of iemand een metaaldetector heeft en herhaal de route.
    Heel veel sterkte, ik hoop dat hij gevonden wordt.

Ik wel omgekeerd wel eens een (blijkbaar heel dierbaar) oorbel gevonden. Bleek van onschatbare waarde voor de eigenaar. Ik had een gratis advertentie in het lokale krantje gezet. Ze belde me op, ze beschreef de oorbel (huilend) en stond een half uur later (zwaar huilend) op de stoep.
    Jeetje, wat was ik blij dat ik dacht "oh die neem ik wel even mee en plaats een advertentie" want zo op het eerste gezicht was het niet iets heel bijzonders.

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ook even melden op het politiekantoor, zo'n logische plek om gevonden voorwerpen naartoe te brengen?
    Succes met terugvinden.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Bed is uitgekamd, alle schoenen (die eronder staan) op de kop gehad , wc douche en huis op de kop gehad (gelukkig was mijn schoonmoeder er) achter thuis gezocht, scootmobiel uitgekamd, handtas, broekzakken, jaszakken, de route alles hebben we gehad.

Straks nog even naar school.

oproep op facebook geplaatst, zowel op mijn eigen pagina als op die van verloren en gevonden van mijn woonplaats. Daar is die opgepikt door de plaatselijke huisaanhuis blad die het ook weer gedeeld heeft.

In de vogelkooi ligt die helaas ook niet.

Bleegh wat een K dag (tot nu toe)

11. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wat erg:( mijn man is zijn trouwring ook een keer kwijt geraakt, hij voelde zich er beroerd van. Paar weken later vonden we de ring in een washandje. Hij had toen de was van de lijn gehaald en opgeruimd en per ongeluk dus daar terecht in gekomen. Ik hoop dat je de ring nog gaat vinden.

12. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    wat naar zeg! Probeer terug te denken wanneer je hem voor het laatst nog om had en loop die handelingen na, kijk of het in de auto ligt, bij het winkelwagentje van de supermarkt misschien? Idd de vogelkooi ook nachecken.

Heb je de ring altijd om? Of doe je hem af als je bijv. gaat douchen?
    Hier inmiddels een expert met ringen zoeken aangezien mijn man zijn ringen op de onmogelijkste plekjes laat liggen zodra hij thuiskomt ;)

13. beccie

beccie Niet meer actief

misschien tijdens het opruimen bij het oud papier, of in de prullenbak terechtgekomen ??

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    ring had ik gisterenavond nog om, dit weet ik zeker omdat toen de vogel er nog tegen aan pikte.

Daarna naar bed gegaan en vanaf daar alle stappen nagegaan (1 voordeel het huis is wel weer netjes en opgeruimd )

Net nog weer de winkel gebeld maar tot nu toe niets, wel gaan ze vanavond met gewone bezems vegen ipv de veegmachine in de hoop dat die dan toch nog ergens onder een stelling vandaan komt (toch handig zo'n buurtsuper).

15. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ach meid wat ontzettend vervelend. Ik hoop dat ze hem toch terugvinden.
    Heb je ook al in de keuken (vaatwasser, koelkast etc) gekeken?

16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ohh balen!! Zacht uitgedrukt;)
    Heb je tussen de ijzers van je scootmobiel gekeken? En heb je ook een rolstoel?
    Of heb je je handen gewassen en je ring ergens neer gelegd en daar een handdoek over? Heeft je moeder onder de kasten gekeken?

Hoop dat je n vind!!
    Ohhh en in je jas...in de voering bedoel ik. Misschirn wat in je has gestopt en je ring is blijven haken in de voering

17. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Oh nee wat balen zeg. Ik zal hier erg verdrietig van zijn. Hoop dat je hem snel terug vindt.

Ik had gisteren hetzelfde alleen wel terug gevonden. Ik had gehaktballen gedraaid mijn verlovingsring en trouwring op het aanrecht gelegd. Daarna m'n zoon naar bed gebracht en toen dacht ik waar is m'n ring. Ik bedacht me volgens mij afgedaan bij de gehaktballen draaien en keek op het aanrecht, geen ring. Lichtelijk in paniek maar het kon nergens anders zijn. Had m'n zoon moet ranja pakken de ringen per ongeluk van het aanrecht afgestoten en aan de rechterkant tussen een kiertje beland. 'Et veel pijn en moeite ze er weer er tussen uit gekregen. Nu check ik obsessief om de 5 min m'n ringen ;).

Bijgevoegde bestanden:

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow wat erg zeg, daar zou ik ook flink van balen.
    Hopelijk vind je 'm (snel) weer terug.

19. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Oh wat erg, wat rot voor je! Zit 'ie niet in het sifonnetje of hoe dat dan ook heet van de toilettafel? Dat 'ie in die zwanenhals is gekomen? Kan je je herinneren dat je 'm nog had toen je opstond? De vaatwasser nog leeggeruimd o.i.d. en dat 'ie daarin zit? Kussens van de bank? In je handschoenen?

20. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

De wasmachine! Bij mij is hij eens afgegleden tijdens de was doen en ik vond hem in het rubber van mijn wasmachine terug.

Deel Deze Pagina