huis kopen met wao

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    kan iemand vanuit een huurhuis met een wao een huis kopen op 58 jarige leeftijd, of moet die dan veel eigen geld hebben.

ben benieuwd of iemand hier iets vanaf weet.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hmm goeie vraag

lees ff mee

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Dat ligt er denk ik aan hoeveel het vast inkomen is...aan de hand daarvan wordt immers bepaald hoeveel geld je kunt krijgen voor een hypotheek?
    Als die persoon dan ook nog wat eigen geld heeft helpt dat wel mee, maar volgens mij hangt het af van de hoogte van het vaste inkomen, in dit geval wao...k heb nog nooit geheoord dat je dan geen huis zou kunnen kopen..maar ja haha zit ook niet in dat werkveld ;)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Daar hebben ze hypotheekadviseurs voor uitgevonden :D

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    volgens mij doen ze dat niet meer op latere leeftijd heb ik me laten vertellen

omdat ze een hypotheek af moeten sluiten van 30 jaar en stel dat die persoon komt te overlijden

wel kunnen ze een huis kopen als ze hem zo kunnen betalen

anders kan dat volgens mij niet

ik hoorde dat toen van me schoonzusje die is hypotheek adviseur

6. nou ik denk het niet. wao is toch geen eigen inkomen, het is een uitkering. en van een uitkering kan je denk ik geen huis kopen.

7. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    tja..ik heb ook WAO..en heb vorig jaar een huis gekocht...was geen probleem bij delta loyd, en ik weet dat postbank ook niet moeilijk doet met een wao uitkering....(niet alle verstrekkers gaan over stag met een wao uitkering..), maar ben 34,wellicht dat ze moeilijk doen als je ouder bent....
    Dat kan je hypotheek verstrekker je het beste uitleggen...
    Maar dat je met een WAO wel een huisje kan kopen..dat staat vast....( in mijn geval)

8. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    vergeet dat maar op die leeftijd, dat gaan ze echt niet accepteren. Ook niet met een normaal inkomen trouwens.

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dat was ook wat ik dacht...
    dus dan zou je het zelf moeten kopen met een hoop eigen geld, en heel miss een kleine hypotheek?

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Inderdaad..hihi gelukkig wel.
    hahah al die cijfers en dingen :( kreeg het allemaal niet mee hoor tijdens onze aanvraag. Gelukkig was die man heeeeeeel erg geduldig ;)

11. Bianca79

Bianca79 Actief lid

4 nov 2007
    142
    0
    0
    O nou mijn vader is alleen met een normaal inkomen en heeft vorig jaar op 56 jarige leeftijd toch echt een huis gekocht hoor.... :D

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Leeftijd is volgens mij niet zo belangrijk. Ook al zou degene die 30 jaar niet meer halen, de bank heeft altijd het onderpand nog.
    Ik denk dat het erg belangrijk is hoe zeker die uitkering is. Als hij bv bij die groep hoort waarbij de wao uitkering vast staat omdat het niet meer hergewaardeerd wordt dan kunnen ze het inkomen gewoon mee tellen.

13. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou adviseren om naar een erkend hypotheekadviseur te gaan. Deze kan alles bekijken en voorleggen bij een geldverstrekker. Het is eventueel mogelijk maar hangt van een heleboel dingen af waar een hypotheekadviseur, als het goed is, alles vanaf weet.

14. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Ze kijken wel naar leeftijd, je kunt dan een maximale hypotheek krijgen aan de hand van je toekomstige pensioeninkomen. WAO telt mee, bij de meeste verstrekkers, als je een definitieve WAO uitkering hebt en dus niet herkeurd hoeft te worden.

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    bij mij staat het ook vast dat het kan. Wij hebben vorig jaar ook een huis gekocht en de wao wordt gewoon mee geteld bij de postbank. Staat wel het salaris van mijn man tegen over, alleen had ik het niet kunnen doen.

16. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Dat geldt voor alle variabele inkomens, als je partner met zijn vaste salaris dan maar 60% of meer van het hypotheekbedrag in zijn eentje kan dragen.

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik denk dat ze het qua leeftijd niet doen....
    omdat je de hypotheek voor 30 jaar afsluit...

18. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Ook een 80jarige kan een huis kopen als ie dat wil.

Deel Deze Pagina