Waaaaaaaah!

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb t even he-le-maal gehad.

/@^!&#/$^@8₩#€@!

Vanmiddag een zwaar tentamen, niet voldoende voorbereid en ik krijg er nu helemaal niks meer in.

Ik lig al een hele tijd in de clinch met de basisschool van mn oudste. Uiteindelijk zelf een therapeut ingeschakeld omdat de school mij belazerd waar ik bij sta. Die zou gaan observeren. Nu kwam de iber ermee dat ze in gesprek wilde met iedereen. Ik zei prima maar ik zou eerst graag even met zijn nieuwe juf in gesprek willen. (Nieuwe mensen nieuwe visies lijkt mij) voordat ik dus een therapeut a 200 euro ergens bij laat zitten terwijl ik zelf niet eens weet waar het over moet gaan. Dat gesprek mocht niet. Wilde ze niet. Uiteindelijk werd ik boos en vroeg ik waarom er weerstand was tegen het gesprek en dat ik gewoon zijn juf even wil spreken en dat ik geen boodschap heb aan de mening van die iber. Zij heeft mijn zoon nog nooit gezien en die moet daar dan iets over zeggen?..

En nu werd ik net dus gebeld door de directie. Er komt helemaal geen gesprek en ze willen een gesprek. Ws omdat ik gezegd heb dat ik niet zoveel waarde hecht aan de iber. En weer ligt het proces stil.

1.5 jaar verder en er is nog niets gedaan. Ik ben er helemaal klaar mee.

En het ergste voor nu, ik ga mn tentamen verzieken omdat ik nu niets meer opneem omdat ik zo boos ben. Grrrrrrrr

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heel vervelend dat je zo in de clinch ligt met school. Ik weet niet precies wat er allemaal aan de hand is maar hoe kom je er bij dat de ib'er jouw zijn nog nooit gezien heeft? Hier op school is de ib'er regelmatig in de klas.

3. twinkle star

Oh enne succes vanmiddag

4. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Succes vanmiddag met je tentamen.

Misschien even het gesprek afwachten en ondertussen ook uitkijken naar een andere school als de school je zo tegenstaat?

5. sjak

sjak Niet meer actief

Waarom lig je in de clinch met de school dan?

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.672
    1.432
    113
    Tja als ik het gevoel had zo niet serieus genomen te worden op school ging ik snel op zoek naar een andere school. Dit is voor niemand leuk!!

En voor nu adem in en uit kalmeer je hoofd en zet hem op met dat tentamen je laat jouw tentamen toch niet verpesten door een of andere directrice.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Tijd voor een andere school?

8. twinkle star

Ik weet niet of het in dit geval alleen aan de school ligt. Ik weet niet wat er precies speelt maar een conflict hoeft niet zo hoog op te lopen. De uitspraak over de ib'er vind ik persoonlijk niet gepast en volgens mij heeft ts geen enkel idee waar een ib'er voor is en wat ze doet. De houding die ts aan neemt maakt het er niet echt makkelijker op.

Nogmaals ik weet niet wat er allemaal speelt maar ik zie wel heel vaak dat de schuld van iets bij een ander gezocht wordt ipv bij mensen zelf.

Maar mocht het te hoog oplopen dan is het vaak beter en damenwerking te beëindigen omdat het niet meer te lijmen is.

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou ik kan een boekwerk schrijven. Er is niets goed gegaan laten we het daarbij houden. Communicatie loopt volledig achter mij langs. Extern schoolmaatschappelijkwerker is het met mij eens zo ook de leerplichtambtenaar. Deze laatste gaf het advies maar een andere school te gaan. En dat ben ik ook van plan. Dat is niet goed en komt niet meer goed.

Over de ib'er heb ik weinig te zeggen. Die paar keer dat ik haar heb gezien bleek wel hoe weinig ze er vanaf wist. In het laatste gesprek heb ik haar ook direct gevraagd of ze überhaupt mn zoon weleens gezien had. Nee was het antwoord. Dan gaat mijn aandacht uit naar wat de leerkracht zegt en niet een of andere ib'er die steeds vannalles achter mn rug om doet en achterbaks in mn gezicht staat te lachen.

Nee zo werkt het niet volgens mij.

Het conflict is dusdanig opgelopen dat de leerplichtambtenaar vragen gaat stellen en toezicht gaat houden op het proces. Dat is niet voor jan doedel.

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Lekker geschreven zie ik.. lang leve de telefoon. Jullie lezen er wel doorheen hoop ik. Batterij is leeg.

11. twinkle star

Ik lees vooral veel woede in jouw berichtjes. Ik weet niet of je die houding ook op school aanneemt maar kan me voorstellen dat dit ook problemen met zich mee brengt. Al lees ik nu ook dat de leerplicht het er niet mee eens en toezicht gaat houden op het proces. Vraag me alleen nu al om wat voor probleem het gaat. Maar ik begrijp dat dit al een tijdje speelt, waarom nu pas overstappen?
    In je eerste post geef je aan en therapeut in te gaan schakelen maar als jij het er niet mee eens bent waarom deze stap en niet over stappen naar een andere school?

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63

Nee ik heb al een therapeut ingeschakeld. En natuurlijk ben ik pissig, ik ben al 4 maanden bezig onderhand om in gesprek te gaan. Nu ligt het weer stil, want de ib'er heeft het doorgestuurd naar de directie. Tjah prima.

Ik ben er klaar mee, en wat mij betreft is het exit.

Het speelt al 1,5 jaar. Wij zijn toen verhuisd, dus ik vond het niet goed voor mijn zoon om meteen over te stappen. In het begin ging het heel moeilijk, toen ging het een tijdje beter en nu gaat het met de kinderen gewoon goed, maar gaat alles daarboven niet goed meer.

Maar ik ga hier niet het hele verhaal neerzetten, want wie weet wie er mee leest. Als je wat wilt weten moet je maar even pm'en.

Examen overigens bagger gemaakt. Helaas.

Deel Deze Pagina