Ik kan een matrasje voor de wieg nieuw kopen van 80 x 40 x 4 voor 10 euro. Lijkt me niet duur. Maar ik zie her en der ook 6 cm dikte staan. Kan me indenken dat dat iets beter is maar ook 20 euro duurder en baby's die in een wandelwagen slapen hebben ook niet zo'n dik matrasje, lijkt me. Een baby weegt zo weinig en het ligt er maar een paar maandjes in. Hoe dik is jullie matras als jullie een wieg hebben aangeschaft tenminste?
Dat ligt een beetje aan de hoogte van je wiegje hoe dik het matras mag zijn. Vaak staat er in het wiegje een streepje met een indicatie hoe dik een matrasje max mag zijn vanwege de veiligheid. In de regel geldt minimaal 3cm en maximaal 6cm.
ohhh dan lijkt het me prima, het is zo'n hoog wiegje van Bol.com en die hebben allleen maar dure matrassen maar dan bestel ik die gewoon ergens anders.
Nu heb ik er dus eentje gekocht van 4 cm en vraaag het terloops ergens na in een babywinkel; zegt ie 7 cm................lijkt me veel te veel en ik hou het toch maar bij die 4 cm........
uuuh.. moet zelfs een bepaalde dikte hebben... Ivm onderstseuning ed van het kindje... Als je zon dum natras hebt, moet je na een half jaar tot 9 maanden een nieuw matrasje kopen.. goedkoop is duurkoop in dit geval...?
In haar geval niet want het matrasje is bedoeld voor een wiegje waar ze een maand of 5 a 6 inslapen. Du 4cm is genoeg voor het gewicht wat er maar op komt voor zo'n korte tijd. In een ledikant van 60x120 dan moet het minimaal 8 cm zijn in een wiegje niet veel te gevaarlijk.
Ik heb ook een matrasje van 4 cm dik gekocht, zo lang liggen ze toch niet het wiegje. @twinty: ik heb er eentje voor 10 euro besteld bij kadocus, daar had ik het wiegje en de box ook besteld. Scheelt behoorlijk wat.