Mijn zoontje drinkt zijn flessen niet altijd leeg. Meestal stop ik dan even en zorg dat hij een boertje laat, maar meestal wil hij dan echt niet meer. Hij is al geen grote drinker, dus iets meer drinken mag hij wel. Vorige week ben ik van 7 naar 6 flessen gegaan en dat ging goed, maar sinds gisteren drinkt hij soms maar 120 cc ipv 165 cc. Nu lees ik ook dat sommige moeders het tot circa een half uur proberen. Ik vraag me af: warmen jullie de melk dan weer op, want dat mag toch eigenlijk niet? En hoe doen jullie dat tot de volgende voeding? Rekenen jullie dan vanaf dat hij dan alles op heeft of wel gewoon vanaf het begin ook al zit daar dan een half uur tussen?
ik warm ook de fles wel is voor de 2e keer op en probeer het nog wel een tijdje, maar zeker geen half uur hoor! Als mijn mannetje niet meer wil dan wil die ook niet meer. gaat kokken etc dus dan stop ik er ook mee! Mijn zoontje krijgt al 180cc en soms 200cc, maar krijgt al vanaf dat ie een week of 5 of 6 is 5 flessen! Misschien moet je t gaan proberen met 5 flessen en dan wat verhogen, misschien dat ie dan wat beter gaat drinken. 6 of 7 flessen is toch best veel!
Oh ja ik tel de uren vanaf het moment dat ik de fles ben gaan geven en dan dus 3 of 4 uur er tussen.dus niet vanaf dat ie klaar is!
Ik heb mijn zoontje eerst borstvoeding gegeven en na ongeveer ander halve maand ben ik volledig gaan kolven en dat ben ik nu aan het afbouwen. Hij krijgt nu nog 1 of 2 flessen gekolfte melk. Tot een week geleden dronk hij vaak 120 cc niet eens leeg toen met 7 flessen. Als ik volledig ben gestopt met borst voeding ga ik ook proberen naar 5 flessen te gaan, maar als ik nu al zie hoeveel honger hij heeft na 3 uur. Maar goed dan krijgt hij ook meer in 1 keer. Ik ben vorige week al van 7 naar 6 flessen gegaan, dus weet niet of het dan niet te snel is om nu al naar 5 flessen te gaan. Toen dronk hij de eerste dagen alle flessen leeg, maar nu is dat dus weer anders.