ze wil geen melk meer!!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly1984, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

onze meid is 15 maanden en wil geen fles melk meer.
    Ik heb van die goedenacht melk (poeder) en die wil ze niet, ook gewone melk wil ze niet.
    Ze is gemiddeld 300ml per dag nodig, maar die krijgt ze nu dus niet.

Hoe kan ik dat nou toch voor elkaar krijgen zodat ze wel haar melkproducten binnen krijgt?

2. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    hey butterfly

Mijn dochter wil ook geen melk.. Nu heb ik of yogi of karnemelk met roosvice.. Dat gaat wel goed!

3. butterfly1984

karnemelk vind ze zo niet lekker, maar ik kan het idd met roosvice proberen.
    Maar yogi, zit daar ook veel suikers in?

4. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Ja wel met roosvice want zonder is echt niet lekker.. Ik heb Yogho Yogho zit wel suiker in maar bevat geen kunstmatige kleur-geur en smaakstoffen.. Ze krijgt er niet heel erg veel van hoor.. Je zit zo aan de 300 als ze ook karnemelk drinken..

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Geprobeerd op te warmen? Mijn dame lust alleen warme melk...

6. butterfly1984

ja warme wil ze ook niet, ze neemt een slok en dan is het klaar.
    Als ik gewone melk in beker doe met beetje ranja laat ze het ook staan.

7. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam wil vanaf dat hij 11 maanden is al geen melk meer.
    Hij krijgt nu Fristi zonder toegevoegde suikers om toch z'n vocht en calcium binnen te krijgen.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn dochter wil ook vanaf 1 jaar geen melk meer, hier krijgt ze ook yoghi zonder toegevoegde suikers enz.

9. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hier ook een jongetje die 's middags geen melk wil.
    Gelukkig wil hij 's morgens nog een papfles, want die weigerde hij ook een heel tijdje. Dus daar heb ik nu geluk mee, zit ik al over de helft ;)
    Maar wat ik soms wel doe is een bakje kwark, water erbij en een paar schepjes opvolgmelk erdoor. Toch wat extra vitaminen van de opvolgmelk en de nodige calcium. En hij zit er in te smullen.
    Of yoghurt met roosvicee.
    Zo komt hij uiteindelijk wel net aan de 300cc.
    Maar het is wel lastig dat hij 's middags geen melk meer wil.
    Is ook eigenwijsheid, want op de creche drinkt hij wel vrolijk een beker leeg.......;)

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid vertikt het ook om gewone melk te drinken. Als ontbijt krijgt ze een bordje bambix, gemaakt met 200 ml halfvolle melk, zodat ze toch melk binnenkrijgt. 's Avonds krijgt ze als toetje een schaaltje yoghurt en voor het naar bed gaan nog wat opvolgmelk. Op die manier komen we toch aan de hoeveelheid zuivel.

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Sophie was 10 maanden toen ze geen melk meer wilde kreeg het er echt niet meer in.

Ze krijgt nu als ontbijt pap met volle melk ong 200 ml

bij de lunch fristi (zonder suiker)of aardbeien in de molen met melk 200ml

Ze is gek op yoghurt vla danoontje ed dus daar krijgt ze ook nog melk mee binnen.
    Je kan ook af en toe een stukje kaar geven.

Bij het cb zeiden ze "makkelijk hoeft ze de avond fles ook niet af te leren"

12. butterfly1984

ik zat er idd ook aan te denken om smorgens dan ook maar gewoon bambix te geven, dan heeft ze iig al 200ml binnen.
    Ze krijgt nu brood smorgens maar dan krijgt ze dus geen melk binnen.
    Bij avondeten krijgt ze ook toetje en daar zit idd ook melk in.

Soms krijgt ze geen fles meer voor ze naar bed gaat, omdat ze daar meestal geen behoefte meer aan had en nu dus helemaal niet meer.

Kan ik dan het beste dan nog wat fristi of yoghurt met ranja geven of zeggen jullie je kan beter nog een half kommetje pap geven?

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Je zou inderdaad je kindje dan yogi of iets dergelijke kunnen geven om zo wel aan de benodigde hoeveelheid melkproducten te komen.
    Sommigen kiezen ervoor om dan voor de versie zonder toegevoegde suikers te gaan.

Ik doe dit niet, vooral na het lezen van dit

Zoetstoffen | Voedingscentrum, eerlijk over eten

kies ik er voor dat ik liever heb dat Kylian wat suiker binnen krijgt dan zoetstoffen.

Wat ik wel vaak doe is zelf fristi maken, gewoon wat yoghurt met melk en een scheutje roosvisee, ranja of diksap.

Daarbij gaat het over melkproducten dus je kunt de melk prima vervangen door yoghurt/vla/karnemelk.

Groetjes Anita

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier iemand die vanaf 8 maand al niks geen melk meer wil. Tot 10 maand wou hij nog wel extra yoghurt etc ,maar ook dat weigert hij nu al maanden. Fristi/karnemelk etc wil hij ook allemaal niet. Hier neemt hij misschien 50 ml melkproducten per dag. Maar ja kan het er moeilijk in drukken :(

15. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar je hebt ook fruithapjes met zuivel.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft behalve borstvoeding (tot 14 maanden) nooit melk gedronken. We maakten in het begin drinkyoghurt van yoghurt, melk en diksap/roosvicee, maar dat wilde ze op een gegeven ook niet meer. Toen maar op drinkyoghurt uit pak overgestapt, wij hebben die van Mona. Overdag nog een extra plakje(s) kaas (is ze dol op!) en 's avonds een toetje. Dan komt ze ongeveer aan de 300ml.

17. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, 300 ml is niet zoveel, als je een bordje pap geeft, van 200 ml en 's avonds bakje yoghurt, ben je er toch ook al?
    Vla is ook nog een optie, of thee met melk en wat honing?

18. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Mijn zoontje wil ook geen melk meer. Hij krijgt nu karnemelk en yoghurt met diksap/roosvice. Daarmee haal ik makkelijk de 300 ml zuivel.

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als jou kindje in de ochtend een bord pap eet, boter op het boterhammetje krijgt tussen de middag, hier een daar een plakje kaas eet en een toetje krijgt 's avonds, dan zit je qua zuivel prima hoor. Dan hoeft er echt niet meer in....

20. butterfly1984

Bedankt voor jullie reacties mama's.

Ik geef haar nu idd smorgens pap, dat is al 200ml.(gewoon via lepel en niet via fles)
    toetje krijgt ze na het warm eten en probeer nu ook te beginnen met drinkyoghurt of karnemelk met roosvice.

Liefs Butterfly

Deel Deze Pagina