Mijn zoontje heeft de laatste tijd heel veel oorsmeer. Hij heeft er verder geen last van, maar 's ochtends vroeg ligt zijn bed echt vol met oorsmeer...kan dit kwaad of wil dit iets zeggen? Ik probeer na het badderen altijd alles goed droog te maken, maar wij mogen ons zoontje maar max 2x per week in bad doen van de KA vanwege zijn eczeem... Herkennen jullie dit?
Niks aan doen..alleen de oorschelp schoonmaken en wat vooraan aan de buitenkant ligt kan je ook weghalen. Mijn meisje heeft ook veel oorsmeer, en nog nooit oorontsteking gehad is juist alleen maar goed als de troep zelf naar buiten komt.
Zowel mijn dochter als mijn zoontje hebben erg veel oorsmeer, in het ene oor meer dan in het andere. Ik heb me laten vertellen dat het verder geen kwaad kan (het kan alleen wat jeuk veroorzaken) en idd niet teveel aan doen. Gewoon schoonmaken wat je ziet en verder met rust laten. Mijn kinderen hebben overigens nog nooit oorontsteking gehad.
goed om dit te lezen, ik vroeg me laatst hetzelfde af bij mn 3,5 jr oude dochter. soms zijn haar oren zo giga vies van het oorsmeer
Jaydens oren lopen soms zelfs uit van de oorsmeer haha, is soms zo donker dat het bijna zwart lijkt. Is niets ergs, alleen maar een schoonmaak van het lichaam. Jayden heeft nog maar 1 keer oorontsteking gehad den gelijk een goede..