Ons dochtertje is bijna 7 maanden en begint nu echt actief te 'spelen'. Waar ze eerst alles vooral aan het bekijken was gaat ze er nu mee slaan, zwaaien, gooien, knijpen, likken, etc, etc. Ook doet ze pogingen tot kruipen/vooruit komen maar verder dan een vliegtuigimitatie of haar kont omhoog duwen en zichzelf juist naar achteren duwen komt ze nog niet, maar ik vrees dat het niet al te lang meer duurt. Wat is nou op deze leeftijd (en vooral de komende weken/maanden) leuk speelgoed voor haar? Ze is dol op alles wat beweegt/geluid maakt, maar ook dingetjes waar ze aan kan prutsen/voelen. Ze heeft een hele bult rammelaars en knuffels met en zonder geluid waar ze zich trouwens nog prima mee vermaakt. Maar ik vind het wel leuk om nu ook (zelf ) wat nieuws voor haar te kopen. Wie heeft een goede tip? (ze heeft al het baby spiegeltje van Vtech en het liedjesboek van Fisher Price)
Mijn meisje is nu 7 maanden en vind deze helemaal te gek!! Hij rolt vanzelf alle kanten op, zitten heel veel geluidjes, liedjes, en lichtjes op bol.com | VTech Rol & Swingbal, VTech | Speelgoed
Mijn zoontje speelt al weken met een baby walker van Vtech. Al die lichtjes en geluidjes vind hij helemaal geweldig... uren zoet mee..
De vlinder van vtech is hoer grote hot. Maar ook een simpelen vormenstoof van de Ikea waar de deksel vanaf is. Dus kan je alle blokjes uit het bakje er uit halen en er weer in doen. Of de stappelbekers van de Ikea vind ze ook erg leuk (al vanaf dat ze zes maanden was)
Nou ben terug van mijn missie. Wat is dat speelgoed toch afgrijselijk duur zeg! En voor mijn gevoel is er bijna alleen maar plastic met een hoop muziek en geluidjes. Heel leuk, maar daar hoef ik m'n huis niet vol van. En goedkope varianten zijn er niet... Een simpel speeltje voor aan de kinderwagen, vind die maar eens... prachtig die beestjes van Lamaze (hebben we een pop van) maar om nou 15-20 euro te betalen voor een klein speeltje voor onderweg? Ook daarin kon ik geen goedkoop alternatief vinden... Heb nu een opblaasbaar rolding gekocht, die vindt ze wel erg leuk. En een houten activiteitenkubus met kraaltjes etc. Stond op vanaf 2 jaar, maar dat vond ik een beetje onzin. Oke, het is wel iets waar je nu nog bij moet zitten (anders trekt ze hem om) maar vond het wel iets waar ze wat langer wat aan heeft. Ik probeer toch wel speelgoed te kopen wat niet na 2x niet leuk meer is. Maar das lastig om dan iets betaalbaars te vinden hoor.. of heb ik mn ogen dicht gehad ind e winkel?
Hier is Lamaze al een tijd een succes, ze heeft de rups en een pauw (die laatste is voor aan de kinderwagen). Niet goedkoop (rups is iets van 20 euro, pauw 15), maar goed, mijn dochter heeft echt niet veel speelgoed, het speelgoed dat ze heeft is ook gewoon echt leuk en dan vind ik het niet erg dat het wat duurder is.
dingen van kruidvat huismerk Bambino, sowieso speelgoed daar is vaak stukje goedkoper..(fisher, lamaze etc etc) ik vind het ook wel duur, maar je zult verbaasd zijn, dingen die zogenaamd alleen voor babies zijn, vinden ze ineeeens weer leuk met bepaalde leeftijden.. Mn peuter van 2 speelt ook met het babyspeelgoed, alleen op een heel andere manier... mn baby van 7 mnd speelt met vooral dinen die niet ehct speelgoed zijn, plastic bakjes etc ook leuk is bijv, tamboerein, samba bal, pluche ballen en activity dingen ( daar spelen ze echt lang mee), spiegeltjes/speelgoed met spiegel eraan, baby sleutelbos, nep telefoon In de wagen heb ik zo'n set ringen gekocht en dan hang ik er gewoon div kleine speeltjes aan telkens..maar een knisperboekje is ook nog altijd leuk Bij action heb je ook nog wel es leuke dingetjes
Ik kreeg bij ons in het forum de tip van een Nijntje speelhuisje op bol.com te koop. Is helemaal van stof en zitten rammeltjes in etc. Ik heb het voor sinterklaas gevraagd en gehad, maar ze vind het erg leuk. En mijn nichtjes van 2 en 3,5 vonden het ook een heel leuk ding.
Een ringentoren is niet duur maar wel erg leuk. Blijft ook lange tijd leuk. Iets wat rolt en waar ze dus uiteindelijk achteraan moet kruipen is op deze leeftijd ook het einde. Bijvoorbeeld zo'n roller, een bal of een autootje. Ook leuk: zelf een doosje maken waar je allerlei rommeltjes in doet die ze eruit en erin kan stoppen. Hier zeker een hit!