Lijkt of dochertje niet meer weet hoe ze moet poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nlovesn, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Hoi!

Mijn dochtertje van 7w en 2d krijgt gewone standaard voeding met johannesbroodpitmeel omdat ze regelmatig gulzig is.

Ik heb normaal altijd de jbpm van nutrilon, maar had laatst 1 dag die van kruidvat merk geprobeerd. Leverde meteen problemen op, ze kon niet poepen.

Heb ik diezelfde dag nog de jbpm van nutrilon gehaald, maar nu lijkt het alsof ze niet meer weet hoe ze moet poepen. We hebben haar van de 4 avonden, 3 avonden een beetje helpen met de thermometer en 1 dag deed ze het wel uit haar eigen. Maar sinds gister kan ze het weer niet. Dus ik heb echt het idee alsof ze niet weet waar ze heen moet persen. Als haar luiertje open ligt zie je wel dat ze druk zet van onder, maar er komt niets uit. Haar ontlasting is ook niet hard, ziet er gewoon zacht uit.

Iemand enig idee?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Jep, waarschijnlijk de nutriton. Veel kindjes krijgen daardoor last van diarree of juist verstopping. Ik zou niet teveel stimuleren met een thermometer, dat is echt niet goed hoor.

3. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik had vtv ook nutriton en ze poepte standaard 2 keer per dag toen ik dat ging gebruiken, bij haar ochtendfles en bij haar eenaarlaatste fles. Ben alleen zeg maar 1 dag verwisseld van merk jbpm. Ze poepte eergister ook uit haar eigen. Ze heeft geen verstopping. Ze kan gewoon scheetjes laten en haar poep is gewoon zacht.

Ook stimuleren we haar niet echt. We doen alleen het puntje vd thermometer tegen haar gaatje aanhouden, zodat ze weet dat ze richting die kant moet persen.

Maar ze moet uit haar eigen kunnen poepen deed ze eergister ook zonder enige moeite. Maar het lijkt alsof ze perst en dan meteen die "pers" loslaat. Ze perst niet lang/hard genoeg.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Misschien hoeft ze gewoon niet elke dag te poepen?

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou het gewoon even laten, ze heeft er kennelijk geen last van, misschien gaat ze gewoon eens per twee dagen poepen oid. Vanaf een week of zes kan die regelmaat veranderen.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou ook stoppen met het tegen haar anus aanhouden van de thermometer. Op deze manier 'dwing' je haar een beetje om te gaan poepen. Terwijl ze wellicht niet eens hoeft te poepen! Ze moet leren om te poepen wanneer ze ZELF aandrang heeft en niet wanneer iemand aangeeft dat het moet.
    Als ze echt verstopt zit, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar je schrijft dat haar ontlasting gewoon zacht is.
    Dus gewoon niks doen en haar laten begaan.

7. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik heb bij mijn dochter hetzelfde probleem. het lukt haar niet terwijl ze.echt wel moet.

Ik ben naar de dokter gegaan en kreeg microlax mee. werkt super en voor de rest een beetje olijf olie in haar flesje zodat het wat soepeler loopt helaas werkt het maar tijdelijk. moet nu weer van voor af aan beginnen

8. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ze heeft wel aandrang, want je ziet haar persen, maar volgensmij perst ze te zacht of te kort. Het is echt maar 1 seconde... Daarna lijkt het alsof ze kramp krijgt.

Maar dat met de thermometer was zowieso de laatste keer, heb ik gister ook al tegen mijn vriend gezegd dat ik dat niet meer wil ivm de luie darmpjes.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is hier ook regelmatig zo. Dochter perst heel vaak, vooral bij het eten, maar dan komt er toch niets. Meestal heeft ze een tijdje later dan wel ontlasting, maar ze heeft het ook weleens 2 dagen overgeslagen.

Hier letten we wel heel erg op met voeding, sinds ze vaste voeding krijgt is ze gevoeliger voor verstopping. Kiwi's werken heel erg goed en we passen op met banaan en teveel aardappel.

Maar jouw meisje is nog maar zo klein. Als ze er geen last van heeft,zou ik het lekker laten. Sommige baby's poepen een week niet.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat van een week niet poepen, daar was Aiden destijds ook goed in.
    Hij kreeg overigens borstvoeding en de kraamverzorgster had ons al gewaarschuwd dat zijn ontlastingspatroon vanaf 6 weken kon gaan veranderen. Wij moesten niet in paniek schieten als hij een week tot 10 dagen niet zou poepen. Nou, hij had inderdaad uitschieters tot 10 dagen (en dan maak je je soms toch wel een beetje ongerust.)
    Het scheelde wel een hoop poepluiers verwisselen trouwens :p.
    Hij verbruikte op dat moment gewoon alle voeding helemaal op.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk niet dat dit 'niet weten hoe te poepen' is, als ze wel perst, maar dat het verstopping is. Verstopping kan OOK aan de hand zijn als er wel nog gepoept wordt, merken wij op dit moment ook, (we gebruiken toevallig ook JBPM, van nutrilon).
    Caitlyn heeft hier 1-2 keer per dag hele dunne ontlasting, maar perst zich helemaal het ongans om dat eruit te krijgen en ligt de rest van de dag ook veel te persen zonder dat er wat komt.
    Ze heeft daar zoveel last van (krijst alles bij elkaar van de pijn, en ligt dan ook een uur te krijsen :() dat ik nu de kinderarts gebeld heb om te vragen of er niet gekeken kan worden of er hele harde ontlasting zit die ze zelf niet wegkrijgt, (tijdje terug heeft ze na heel erg veel persen met heel veel moeite, een keer een behoorlijk stevige keutel gehad die dus danig dwars zat, en op dit moment heeft ze meer last dan toen :().

JBPM staat wel bekend om verstopping. De kinderarts raadde ons hier infacol aan. Dat doet volgens hem niet wat het claimt te doen, (lucht clusteren), maar is een synthetische olie die de ontlasting weer soepeler maakt. En omdat het getest is op baby's, was dit wat hem betreft de eerste keuze om te gaan gebruiken bij verstopping.

Als het gewoon persen is zonder huilen/pijn/gekrijs, zou ik het zo laten en komt het ws vanzelf wel. Alleen als ze er echt last van heeft, zou ik er wat meer mee doen.

12. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Jeetje wat vervelend zeg!
    ik gebruik hier ook jbpm maar van de kruidvat,
    geen problemen heeft ze er mee...
    misschien toch die van nutrilon aanhouden, en niet heel veel??

13. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik heb haar net wat lactulose gegeven, ze was aan het persen en aan het krijsen. Binnen 5 minuten had ik een bomvolle luier. Toen ik de lactulose zon 3/4 weken geleden gebruikte werkte dit niet zo snel. Toen duurde het wel 2u voor er wat kwam. Dus of dit nu door dat spul komt of dat het haar nu echt zelf gelukt is weet ik niet. Lactulose mag ik btw gebruiken van de HA en CB.

Nutriton krijgt ze niet eens een heel schepje, maar ik stop er nu mee om te kijken of dat werkt

14. raspberry

Nou ben ik geen medicus, maar 5 minuten nadat je lactulose geeft een bomvolle luier, lijkt mij echt niet van de lactulose komen. Dat spul is dan nog niet eens de maag uit... dus dat is haar eigen werk geweest :)
    Waarom gebruik je JBPM trouwens?

15. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Omdat ze best vaak gulzig is en dan verslikt ze zich en met jbpm stroomt het niet zo snel uit de fles. Ik moet een 123 speen. Speen maat s krijgt ze steeds blaartjes op dr lip. Vandaar :)

16. raspberry

Kun je dan niet handiger eens een andere fles/speen proberen?
    Want JBPM geven en dan weer lactulose om de verstopping tegen te gaan, dan lijkt mij het middel erger dan de kwaal... :(

17. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik heb al zoveel flessen geprobeert, hier drinkt ze het beste uit. Maar ik probeer nu te stoppen met de jbpm. Even kijken of ze wel wat minder gulzig is nu. Scheelt denk ik ook al een hoop

18. ds85

ds85 Actief lid

18 jan 2012
    186
    0
    0
    Mijn zoontje heeft hetzelfde probleem en dit duurt nu al ongeveer 3 weken. Ik heb het op het consultatiebureau en bij de dokter voorgelegd en zij zeiden dat ik met een thermometer moest stimuleren. Dit doe ik nu twee keer per dag. Als ik een dag oversla heeft hij heel veel kramp en ik merk aan hem dat het hem dwars zit....

19. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Daar krijgen ze luie darmpjes van, dus dat doe ik liever niet. Vind het eerlijk gezegt beetje raar dat ze dat aanraden. Is eigenlijk niet zo goed!

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Onze knul krijgt beide jhbpm en nergens last van. Poept zo'n 3 tot 5 keer per dag. Zie hem wel persen altijd maar de ontlasting is gewoon breiig dus niet hard.

Misschien hoeft je kindje wel niet zo vaak te poepen. Onze knul poepte voordat hij vast voedsel ging eten ook een heel stuk minder vaak.

Deel Deze Pagina