Hallo Dames, Ik heb een vraag aan jullie. Onze dochter 1e verjaardag komt zo langzamerhand in beeld en ik zit in een dilemma wánneer we het willen vieren. Ze is namelijk op een dinsdag jarig, een doordeweekse dag dus. Het mooist vind ik natuurlijk om haar verjaardag op de dag zelf te vieren. Maar aangezien de meeste mensen in mijn omgeving werken, wordt dat wat moeilijker. En ik wil het plaatje natuurlijk wel compleet hebben. Ok, dan in het weekend, ook prima. Maar ervoor of erna? Ik hoor namelijk vrij vaak dat mensen het minder leuk vinden om een (eigen) verjaardag te vieren vóór je werkelijk jarig bent. Nu vind ik dat zelf wel mee vallen, maar bij een 1e verjaardag heb ik dat gevoel ook wel. Ze moet immers nog 1 worden? En het is wel een speciale dag vind ik... Het weekend erna vind ik zo ver weg en krijg daarom een beetje mosterd na de maaltijd idee. Wat zouden jullie doen? Gewoon op de dag zelf vieren en wie er dan niet kan komen jammer dan? O,ja en ik wil wel graag iedereen in 1x laten komen. Pff... wat moeilijk doen zeg. (Bij de 2e verjaardag ga ik niet zo moeilijk doen hoor!) Maar goed, ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Groetjes!
Wat een lastige situatie zeg.. Mijn zoontje is 25 september jarig en word dan 1 jaar. Dit is op een vrijdag, ik werk altijd op vrijdag maar neem dan wel vrij. Maar ik vier het de dag erna op een zaterdagmiddag, omdat dan niemand hoeft te werken. Dus wij vieren het wel na zijn echte verjaardag, maar dat is natuurlijk maar 1 dag later. Ik zou in jou geval persoonlijk kiezen voor erna.. Dan vier je die dag als ze echt jarig is gewoon met het gezin, neem lekker vrij en ga naar de speeltuin of dierentuin of kinderboerderij en maak er een feestje van. En dan het weekend erna vier je het voor de rest.
Tja, Fae is straks op donderdag jarig, dus dat ligt wat dichter bij het weekend, maar ik zou het ook zeker erna vieren, gewoon voor m'n gevoel. Op de dag zelf gaan we wat leuks doen met het gezin. Alleen kondigde inmiddels m'n schoonmoeder en m'n schoonzusje al aan, dat ze al een dag vrij hadden geregeld hoor, op haar verjaardag... ow tja... Ik wil het niet drukker en verwarrender maken voor haar, dus heb ik maar aangegeven dat het eigenlijk de planning was om samen wat te doen...
Dana word 1 op een woensdag, ik denk dat wij het het weekend erna op zondagmiddag vieren omdat ik denk dat het zusje van mijn vriend dan ook in NL is, wel zo leuk Op de dag zelf weet ik niet wat ik doe, heb ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht. Ik heb er zo'n zin in ga zelf een mooie taart maken en weet al welk kadootje ze van ons krijgt. Hoop dat ze niet schrikt van alle aandacht hihi
Inderdaad zo zou ik het ook dan, Jamila is op zaterdag jarig dus wij hebben dit "probleem" dit jaar en volgend jaar niet . Maar ik zou de dag zelf dan gewoon houden voor het gezin en de zaterdag/zondag daarna groot feest met de hele familie/vrienden.
Vorig jaar was mijn zoontje op zondag jarig, geen probleem. Maar nu op maandag. En dat vieren we waarschijnlijk het weekend ervoor. En dan maandag wat leuks doen met zijn drieen. In mijn schoonfamilie zijn ze al niet zo precies met verjaardagen op de dag zelf vieren (werden zelf verjaardagen geruild van midden augustus naar midden juli als dat beter uitkwam voor de kinderen en vakanties(!). En in mijn familie vieren we ook de verjaardagen vaak in het weekend dat het dichtste bij ligt. Mijn zusje viert haar dinsdagverjaardag dit jaar op de vrijdagavond ervoor. Bij ons is het dus helemaal niet raar om het van te voren te vieren. Sommigen zeggen dat het ongeluk zou brengen, maar bijgelovig ben ik niet..
Louise was vorig jaar op woensdag jarig en we wilden het de zaterdag erna vieren, maar helaas gooide de waterpokken roet in het eten waardoor we op haar verjaardag zelf niks leuks hebben kunnen doen. We hebben het vieren van haar verjaardag dan ook een week verplaatst dus wij vierden het pas anderhalve week later
Bedankt voor jullie reacties. Kijk.. als ze op een maandag jarig was geweest, had ik het de zondag ervoor gevierd. En donderdag idd het weekend erna. Maar dinsdag is echt zo'n dag wat het net niet is zeg maar. Hmmm... Het is idd wel leuk om op de dag zelf wat leukst met het gezin alleen te doen. Had ik nog niet over nagedacht.
Mijn zoontje was op een donderdag jarig en heb het toen ook gevierd. Vond de eerste verjaardag zo speciaal dat ik die graag op de dag zelf vierde. Heb dus wel water bij de wijn gedaan door te zeggen dat ik het de hele dag vierde, dus ook s avonds. Zo kon iedereen (waarvan ik graag wilde dat ze er bij zouden zijn) er toch bij zijn. Maar dat is dus lastig als je iedereen in een keer wilt laten komen, dan zou ik gaan voor het weekend erna en dan op de dag zelf iets leuks met het gezin zoals al geopperd werd.
noa is op een maandag 8 juni jarig ik vier het de zaterdag ervoor...ik heb er geen problemen mee dat ze dan nog niet echt 1 is alsof zij dat begrijpt...8 juni gaan we als gezinnetje iest leuks doen wat weet ik nog niet...
Ik zou het het weekend erna doen. Eva was ook op een dinsdag jarig en wij hebben het het weekend erna gevierd. Ik hou er zelf helemaal niet van om een verjaardag eerder te vieren, zeker bij een eerste verjaardag, de dag zelf is toch het meest bijzonder vind ik. Manuela, ik kan me het nog goed herinneren, dat Louise met haar eerste verjaardag ziek was, ik vond het zo sneu! En nu is ze alweer bijna 2 , waar blijft de tijd!!!
Ik denk dat je je veel te druk maakt. Kies een dag die jou goed uitkomt. Laat alle mensen komen wanneer jij wilt, gezien de hoeveelheid zou ik het spreiden. Maak makkelijke hapjes, pan zoek, bolletjes kaas, ham etc. Het gaat erom dat je het leuk hebt, zo'n eerste verjaardag is een mijlpaal en je moet ervan genieten. Als jij geniet heb je meer kans dat je kind ook geniet.
Ik lig er ook niet wakker van hoor. Er komen iets van 14 mensen. Dus dat wil wel in 1x. Maar ik heb toch besloten om het de zondag ervoor te vieren. Ligt het dichts bij haar verjaardag... en ik hoef dan geen vrij te vragen bedacht ik me nog. (werk om het weekend). Zit ik niet met ruilen ed. scheelt ook weer. Ik heb de uitnodigen net besteld, dus kan het niet meer veranderen. @manuela, dat is erg sneu als je kind dan net ziek is. Zul je net zien, alles versierd, visite en je kind ziek. Mmm.. Die kans zit er natuurlijk altijd wel in bij die kleintjes, maar jammer is het wel idd. iig bedankt voor het meedenken allemaal!