Eerste kinderfiets

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maggie100, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil voor mijn dochter een fietsje kopen. Ze is helaas te klein voor een 12 inch fiets. Ze groeit niet zo hard.... Nu zie ik op internet 10 inch fietsen staan. Heeft iemand ervaring met die fietsen? Kunnen ze er wel lang op? Er staat bij tot 4,5 jaar.....

Mijn dochter is nu 2 jaar en 3 maanden. Is dit te vroeg voor een fiets?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Misschien is een loopfietsje meer geschikt?

Hoe lang ze op een fiets kunnen, heeft meer te maken met lengte dan met leeftijd... Mijn dochter heeft vriendinnen die maar net wat groter zijn dan onze dochter van 2 en die is al niet groot... Een deel van die vriendinnen fietst nu (bijna 5) dus nog op een 12 inch fiets, maar ze heeft ook een vriendin die op een 24 inch fietst, zelf fietst ze op een 16 inch. Is dus weinig algemeens over te zeggen.

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier ook een klein mannetje! Hij fietst sinds een paar maanden op een 12inch fietsje (eerder wilde hij alleen maar op zijn loopfiets).
    Loopfiets is zeker een aanrader. Dat was bij ons ook zoeken naar een goede, want de meeste hebben 12inch wielen en dat was dus te groot voor hem toen hij 2,5 was. Bij prijskiller.nl een goedkoop, maar super loopfietsje gevonden. Zijn we heel tevreden over.

Toen hij los wilde gaan fietsen heb ik toch gezocht (en gevonden) naar een 10inch. Hij kon/kan bij de 12 inch niet goed met zn voeten bij de vloer, dus dat was erg moeilijk los leren fietsen. Alleen trappen ze zich kapot met die kleine wieltjes. Nu fietst hij goed los op zn 12 inch.

Maar om ook een 10inch te hebben staan, was hier dus geen overbodige luxe.

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zou voor een loopfiets gaan.

5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.054
    2.554
    113
    Limburg
    Ik zou ook voor een loopfiets gaan, is hier een daverend succes!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd, ik zou ook eerst voor een loopfiets gaan.
    Puky heeft al een loopfietsje vanaf 2 jaar.
    Hiermee leren ze al vroeg t evenwicht bewaren. Met 3,5 jaar kon mijn zoon dan ook al zonder zijwieltjes fietsen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jongste is nu bijna 2,5. Ongeveer 89 cm. Hij fietste afgelopen weekend zo weg op een 12"met zijwieltjes. Maar hij is best snel motorisch. Een 10" zou bij hem niet meer nodig zijn. Die 12"is eigenlijk nog net te groot.
    Voor nu heeft hij een loopfiets om het evenwicht&sturen te leren. En dan over een half jaar een 12"-je regelen.

Mijn oudste heeft van zijn 3e verjaardag tot zijn 5e verjaardag op een 12" gefietst, maar hij moest erg wennen het eerste half jaar. Terwijl een loopfiets heel goed ging.
    Motorisch durfde hij niet zoveel, dus fietsen was wat eng.. Al fietste hij met 3j10mnd wel los rond, wat dan weer vroeg is..

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Met 2 is een loopfiets geschikter.

9. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Een loopfiets heeft ze inderdaad al maar dan laten we het daar even bij. Zal m'n man blij mee zijn scheelt weer even in de portemonnee ;):D

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zodra ze wel aan een fiets toe is kun je ook op mp kijken. Voor die van m'n zoontje hebben we twee tientjes betaald.

Deel Deze Pagina