dromen analiseren, is er iemand die dat kan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bianca16, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Is er iemand hier die uitleg kan geven over dromen? Mijn moeder is een maand geleden overleden en sindsdien droom ik elke nacht over haar. Of ik droom dat ze nog leeft, dan weer dat ze doodgaat en soms droom ik over andere liefhebbende mensen die sterven. Ik denk dat dit te maken heeft met mijn verwerkingsproces, maar mijn schoonzus vertelde dat dromen soms ook een heel andere betekenis kunnen hebben. Vandaar dat ik benieuwd ben of dit ook zo is. Het is overigens wel heel vermoeiend, aangezien ik na de droom niet meer in slaap val, dus ik loop al weken als een zombie in huis:(

2. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ik denk dat je nog heel erg druk bent met het verwerkingsproces. Alles is vrij heftig en nieuw voor je, natuurlijk. Misschien denk je onbewust de hele dag aan je moeder, wat logisch zou zijn natuurlijk. Het is tenslotte nog maar net een maand geleden en je moeder is er verder je hele leven geweest.

Sterkte met het verwerken...

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dromen over de dood kan absoluut ook een andere betekenis hebben,maar wat hierboven ook al wordt gezegd,denk ik ook (ook uit eigen ervaring) dat het nog bij het verwerken "hoort".
    Ik wil je veel sterkte wensen met het verlies hoor!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik sluit me bij bovenstaande reacties aan. Bovendien als je aan 10 mensen die kunnen droomverklaren een verklaring vraagt, zul je er 10 verschillende krijgen. Ofwel het zegt allemaal niet zoveel.

Gecondoleerd met he moeder :(

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Toen mijn vader net was overleden had ik ook vaak zulke dromen, dat hoort het bij het verwerkingsproces. Zelfs nu na 15 jaar droom ik het nog wel eens. Sterkte.

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dromen hebben vaak te maken met het verwerkingsproces. Jouw dromen grotendeels ook. Maar dromen over leven en dood hebben ook een andere betekenis. Ze staan voor een nieuwe cyclus. De dood staat vaak voor iets nieuws en dat klopt ook wel. Het overlijden van je moeder geeft dit heel goed aan natuurlijk. Je wordt je letterlijk en figuurlijk bewust van het leven en de dood en de processen die daarbij horen. Je wordt zeer direct geconfronteerd met het nemen van afscheid, maar ook met het verder gaan van het leven. De kwetsbaarheid, maar ook de vreugde hiervan.

Soms komen overleden personen in je droom even een ''teken'' geven. Om te laten weten dat ze bij je zijn, je beschermen, van je houden of ''vergeet me niet'' De mensen die je lief hebt, die nog leven, maar dus dood gaan in je droom kun je op verschillende manieren bekijken. Allereerst de angst natuurlijk dat de mensen waar je van houdt zullen sterven. Maar ze geven ook aan dat zij met jou die nieuwe fase in zullen gaan (dood staat voor een nieuw begin).

Als je nog vragen hebt, mag je me altijd een pb sturen.

Heel veel sterkte met deze moeilijke tijd.

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Just me
    +1. Klopt als een bus.
    Dromen over dood, staat voor iets afsluiten oftewel een nieuw begin.

Ts gecondoleerd. Met je moeder meid. Lijkt of echt verschrikkelijk xxxxx

Deel Deze Pagina