die verkopers van ons!

Discussion in 'De lounge' started by talia, Mar 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Ik wordt echt niet goed van ze.
    ze weten al 3 maanden op voorhand dat we 20 maart gaan tekenen voor het appartement wat wij van hun gekocht hebben dus hebben ze toch een ruime tijd gehad om hun zaakjes te regelen.
    wij hebben het ook in die tijd moeten doen.

nu kreeg mijn man vorige week telefoon van de man van wie we kopen om te vragen of wij niet pas de 31st er in konden trekken omdat ze het moeilijk vonden om tegen die tijd ingepakt te zijn.
    voor ons is dit gewoon onmogelijk omdat wij voor de 31ste uit ons appartement moeten zijn en ook omdat mijn man in posten werkt en we niet kunnen verhuizen als hij middagdienst werkt.
    tja hij was er niet blij mee maar het ging dus gewoon door de 20ste.

krijg ik nu net telefoon van onze notaris van ja de verkopers willen pas de 25ste tekenen omdat er een sterfgeval is in de familie... :confused:
    nu ja moest het waar zijn heel erg maar aangezien de man vorige week al aan ons uistel had gevraagd twijfelen we toch wel sterk aan de echtheid van dat sterfgeval, ik heb dus volop geweigerd en gezegd dat ze alles al ingepakt konden hebben en dat ze dan maar iemand volmacht moeten geven om te teken.

dit is gewoon echt niet leuk voor ons wij hebben zelf maar 4 dagen om het appartement ginder in orde te krijgen en om te verhuizen omdat mijn man deze week nog morgendienst draait, en we hebben er ook erg naar uitgekeken en vonden het leuk om alles op ons gemak te kunnen doen.

de notaris gaat me nog terug bellen om te laten weten wat er nu gaat gebeuren maar ik vind het gewoon echt niet leuk en moest het even kwijt.
    mijn hormonen draaien echt volle toeren nu. :cry:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    :x

Dat is inderdaad niet erg leuk.

Ja ik zou ook twijfelen aan het sterfgeval. Zeker weten zul je dat nooit.

Voet bij stuk houden, afspraak is de 20e en anders zou ik geld vragen. Dan kun je van dat geld professionele verhuizers inhuren en zo nog een beetje snel verhuizen.

Een soort smartegeld ( of zoiets)

3. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou zeg... weet idd niet of dat zomaar kan hoor!
    pfff

suc6!
    en dat je hormonen op vole toeren draaien! das niet gek hoor!
    om daar kriebelig van te worden hebn je niet eens zwangerschapshormonen voor nodig!

ben benieuwd hoe het nu ' afloopt"

4. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Eis een vergoeding voor de eventuele dagen dat jullie er later in kunnen volgens hun. ( als je dat zelf al zou willen hoor ) En anders moeten ze het maar regelen hoor. Je hebt het huis op deze voorwaarden gekocht dus tja.

5. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ben ook benieuwd hoe het allemaal zal gaan heb geen idee of ze eigenlijk wel het recht hebben om de datum te veranderen aangezien die een maand geleden al definitief is vastgelegd.
    een vergoeding eisen we zoiezo als we later moeten tekenen want wij moeten ook intresten beginnen te betalen aan de bank.

6. sim

sim Niet meer actief

nou ja zeg, kan me voorstellen dat je twijfelt! daar gaan je haren toch van overeind staan! hoop dat het zo geregeld kan worden dat iemand anders tekend, maar als ze dit als smoes gebruiken om te rekken zal dat er wel niet inzitten. moeten ze niet met een rouwkaart komen dan ofzo?

in elk geval heel veel sterkte

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    als de koper door omstandigheden niet op de afgesproken datum kan tekenen is er vaak een boeteclausule... zou dat ook niet andersom zijn?

En wij hebben de vorige eigenaars van ons huis nooit gezien, die hebben ook mensen gemachtigd bij de notaris om te tekenen.

8. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ja vind ook wel dat ze met bewijzen zouden moeten komen dat ze door die omstandig heden belet zijn maar daar hebben we nog niks over gevraagd.

mijn man is langs geweest bij onze notaris daarstraks en ze zijn dus gewoon verplicht om de 20ste te komen tekenen en uit het appartement te zijn anders volgt er idd een boete.
    dus ik ben opgelucht maar ge wel pas echt gerust zijn als we getekend hebben en de sleutels in handen hebben.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Jee kan me voorstellen dat je twijfeld. zou ik ook doen.
    Idd als de 20ste officieel is vast gelegd moet het ook zo gebeuren anders een boete. Niet jullie probleem dat hun zo laat zijn gaan inpakken

Zie dat je in je nieuwe huisje nog maar weinig tijd hebt om de babykamer in te richten.
    Succes!

10. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ja we hebben niet zoveel tijd meer vandaar dat we graag alles op orde willen hebben voor dat ons kleintje erbij komt, het kriebelt van de nesteldrang hoor.

11. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb 8 jaar bij een notaris gewerkt en het kwam bij ons regelmatig voor dat de verkopers er niet bij konden zijn om te tekenen, om wat voor reden dan ook.

In die gevallen werd er vaak een volmacht gegeven aan één van de medewerkers van ons kantoor die dan voor de verkopers in de plaats mocht tekenen. Wat ook wel gebeurde was dat de makelaar van de verkoper een volmacht kreeg om namens zijn klanten te tekenen.

Volgens mij moet de verkoop gewoon doorgaan en zijn de verkopers verplicht om daar aan mee te werken.

Succes!

gr. Naja

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Je kan een schade vergoeding vragen, mijn schoonzusje heeft dit ook gehad die had zelfs dat pas een dag voor intrek werd verteld dat het niet ging lukken om zo snel dat huis uit te gaan , een dag van te voren, niet te geloven ..... Maar mijn schoonzusje heeft toen wel voor alle onkosten een vergoeding gehad...

13. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mijn god een dag op voorhand moet er niet aan denken dan zit je echt pas in de stress.
    nu hopelijk is alles bij ons in orde nu en hopelijk zijn ze er donderdag ook echt uit anders redden wij het echt niet en is mijn man zo goed als verplicht verlof te nemen voor de verhuis.

14. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    we zijn vandaag gaan tekenen het is van ons hoera ! zijn dolgelukkig.
    manlief is al aan het schilderen en morgen leggen we de vloeren.
    zijn dolgelukkig vooral ik omdat ik nu eindelijk onze kinderkamer en ons eigen huis in orde kan maken.
    maar wat een stress komt er bij verhuizen kijken zeker met die hormonen.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Gefeliciteerd! :p

Geniet van jullie stulpje

Share This Page