Hallo allemaal, Wie kan mij helpen? We zijn op eerste kerstdag uigenodigd (voornamelijk verplichting) om met mijn moeder, stiefvader en alle kinderen/kleinkinderen uit eten te gaan. Echter om twee uur 's middags, waarbij we nog een klein half uur moeten rijden. We hebben een dreumes van 14 maanden, die slaapt van 12:30 tot 14:45 ongeveer. Hij is de enige met een middagslaap... En mijn moeder vindt dat het maar 'gewoon' moet kunnen. We hebben zelf al diverse keren ondervonden dat dit niet gaat. Hij heeft zijn slaap hard nodig, en twee keer slapen lukt echt niet meer. Gaan, met het risico dat dreumes het hele restaurant bij elkaar krijst van vermoeidheid (en daarna ook nog weer mee moeten naar moeder/stiefvader tot 's avonds) of.....?
Wij gaan met kerst ook tijdens het slaapje van mijn zoontje weg, maar hij kan nog net daarvoor slapen (alleen iets korter dan anders) Maar in jouw geval..JE moeder kan zoveel willen... jullie beslissen he! Als jij slechte ervaringen hebt met wakker houden van je zoontje, dan ga je gewoon na zijn slaapje. Dan wachten ze maar, dat heb je nou eenmaal met kinderen
Herkenbaar, wij zijn uitgenodigd voor brunch vanaf 12.00 uur. Ze slaapt van 12.00-14.30... Doordat we bij mijn schoonouders zijn waar ze dol op is en er andere neefjes en nichtjes zijn, kan het zomaar dat ze niet wil slapen door alle pret. We kijken hoe het gaat. Evt gooien we haar in een campingbedje als ze moe wordt.
misschien eerder op bed leggen en dan eventueel een half uurtje later komen met het eten? Misschien slaapt hij ook nog eventjes als je van je moeders huis naar huis rijdt? ik denk dat het wel te doen is, maar het slaapje overslaan zou ik zo wie zo niet doen! Hij is nog maar 14 maanden...
En als je je dreumes om 11.30 op bed probeert? Of 12.00? Kan hij toch anderhalf uur slapen en misschien in de auto nog ff verder?
Ik zou gewoon een uurtje ( of 2) later komen... Je bent er s avonds ook nog dus dan lijkt het me in ieders belang dat je kindje goed uitgeslapen is!
Ik zou ook later naar het etentje gaan. Hier idd een driftkikkertje vooral als hij moe is, dus als ik hem niet zou laten slapen zou de kans hier ook groot zijn dat we er de hele dag plezier van hebben. En op een vermoeide krijsende dreumes zit natuurlijk niemand te wachten, daar doe je niemand een plezier mee! Overslaan is iig geen optie, je kunt wel proberen of hij iets eerder en eventueel iets korter kan slapen, maar goed als jou kleine op die van ons lijkt moet je daar maar net geluk mee hebben Ik zou het eigenlijk vreemd vinden wanneer ze dat niet kunnen accepteren, je houd toch gewoon een beetje rekening met een middagslaapje. Helaas denken sommige mensen dat je daar veel in kunt sturen, vaak mensen zonder kinderen of waarbij de kinderen al een stuk ouder zijn. Hier valt daarin iig weinig te sturen! Je kunt je kleine daar niet op bed leggen, of wel? Wij hebben om 11 uur een kerst brunch, maar dat is bij mijn oma (recent overleden) thuis, dus daar kan ik hem gewoon op bed leggen als hij moe is. Nou ja, gewoon, donker rustig kamertje (makkelijk realiseerbaar met wat vuilniszakken) en eigen muziekje is dan wel een vereiste. Iets langer ophouden is vaak wel mogelijk hier.
Ik zou hem om 12 uur op bed proberen te leggen zodat hij nog wat slaap kan krijgen. Of anders een langere autorit maken Om 12:30 gaan rijden, toeristische route nemen
Ik zou je kleine wat eerder wekken sochtends waardoor ze eerder naar bed kan smiddags en dan gewoon wat later naar t etentje....
Ik zou vragen of de tijd verzet kan worden, naar 16.00u ofzo. Wat een idiote tijd om uit eten te gaan trouwens... 14.00u...
Ik zou de kleine er eerder uithalen in de ochtend en eerder op bed voor de middagdut.. Maar mijn ouders verzinnen gelukkig geen etentjes om 14u in de middag.. Bij hun staat kleinzoon op 1, daar wijkt alles voor.. Toch wel handig soms..
Bedankt voor alle reacties! Helaas hier een familie, die van mening is dat kinderen zich maar hebben aan te passen :x Ik zal in eerste instantie toch nog proberen om het te verzetten naar later, en denk dat we anders sowieso wat later naar het etentje gaan. En inderdaad, 14:00 's middags is een behoorlijk maffe tijd om te gaan eten, maar goed. Zoals Yossie ook noemt, hebben we een behoorlijke driftkikker die zonder of met minder slaap niet te genieten is. Hij kan zowel bij het etentje als bij mijn moeder/stiefvader niet meer slapen. In de auto slaapt hij ook zelden. Zou ook heel graag familie willen die rekening houd met de rust van kleine kinderen...
Gewoon later gaan. Niemand heeft iets aan een kind wat zichzelf in de weg zit omdat hij zo moe is. En inderdaad: s ochtends iets eerder wekken en dan eind van de ochtend zn bed in zoda je nog een beetje bijtijds we kan. En dan evt. In de auto wat te drinken en boteham geven. Dat kinderen zich moeten aanpassen: prima. Maar ik vind dit niet meer aanpasse. Een kind van deze leeftijd heeft gewoon zn slaap nodig. E da dat wel eens een uurtje later wordt, prima, maar een etenjeop deze tijd kan gewoon niet. Punt.
Je kan ook nog eerder gaan, zodat je daar bent als hij moet gaan slapen... Maar goed wij lopen n paar rondjes met de buggy en daar slaapt ze dan ook goed in! Of je zet n bedje daar op?! Ik zou er voor n keertje niet zo moeilijk over doen, maar hier liggen de slaapjes ook minder vast qua tijd. Ze mag slapen als ze moe is...
Wij doen dat soort dingen eigenlijk nooit. Snap niet zo goed waarom dat niet op het ene kind met middagslaapje aangepast kan worden.
Ik zou hem gewoon lekker laten slapen en daarna naar het etentje gaan. Misschien proberen of hij iets eerder wil gaan slapen, zodat je nog iets van het etentje kan meepikken, maar als dat niet gaat: jammer dan. Moeten ze het maar niet zo stom plannen.
Persoonlijk zou ik het gewoon proberen of een middenweg zoeken. Uurtje eerder in bed en uurtje later eten. Maar alleen als dat kan. Vind wel.dat ze het even met jullie hadden kunnen overleggen. Hoeft misschien niet helemaal aan jullie kindje aangepast te worden maar 2 uur is wel een hele maffe tijd....xxx