Hoi hoi, ik zit met een muffig probleempje Ik heb bij alle spijkerbroeken, sportbroeken dat de bovenkant van de broek, de boord (heet dat zo?) muffig/zurig ruikt. De pijpen vallen wel mee, maar toch, ik vind het niet fris! Zeepbakje alles is schoon, ik gebruik niet veel poeder en niet veel waszachter. Op dit moment gebruik ik Robijn waspoeder en Aldi-verzachter, maar heb het ook bij andere merken gehad. Wie heeft de tip :
ik had dat ook steeds! nu gebruik ik die grote flessen wasverzachter van euroshopper (AH) en Netty waspoeder van de Action en nu heb ik het niet meer.. maarja weet niet of het bij jullie ook helpt...
Komt het misschien dat je ze niet meteen uit de wasmachine haalt als de was klaar is? Mijn vriend klaagt hier ook altijd over. Of hang je je broeken niet aan de pijpen maar aan de boord aan het wasrek? Dat scheelt ook nog wel eens.
Altijd het deurtje open laten staan na het wassen, maar waarsch doe je die al. En misschien een keer je wasmachine leeg laten draaien op 90 graden met een fles schoonmaak azijn. Er kan wat aangekoekt wasmiddel in je machine zitten wat kan gaan ruiken. Is het proberen waard! Edit: was dus al gezegd door mevr boven mij
Wow, hier kan ik wat mee! Kookwas gaat morgen gedraaid worden, heb alleen geen azijn, maar dat mag niet uitmaken toch? Hang de broeken aan de pijpen, deurtje altijd open, moet zeggen dat ik wel vaak de spoelstop gebruik.... In een laagje water nachtje laten staan en dan de volgende dag pas centrifugeren en ophangen (niet altijd zin/lui ) Bedankt!
hahaha ja en dan vind je het gek dat ze stinken? Dat moet je ook niet doen natuurlijk Gewoon uit laten draaien en netjes ophangen of in de droger.
bij mij laat ik het progamma gewoon uit lopen en als ik het vergeet dan ruikt mijn was nog steeds lekker een dag later
Hm, maar het gebeurt ook als ik de spoelstop niet gebruik, dus denk dat ik er toch maar een kookwas tegenaan gooi
Ik gebruik echt nooit de spoelstop, ik laat de wasmachine altijd uitdraaien, ook al heb ik geen tijd om het op te hangen. Inderdaad je wasmachine even op 90 of 95 graden laten draaien.En schakel het voorwas programma er ook even bij in. Ik zou het wel doen met schoonmaakazijn, hiervan gaat al het aangekoekte vuil weg.
Ik had dit vroeger ook en ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik 1. mijn wastrommel te vol deed 2. een te kort programma gebruikte voor de donkere was. Ik deed nml altijd het kreukherstellende programma terwijl het op het langere witte/bonte was programma moet. Mijn was werd dus niet goed schoon en ja, dat gaat stinken ale:
Mijn wasmichine kan denk ik ook wel eens zo'n 'leeg kookwasprogramma' gebruiken. Maar doen jullie de schoonmaakazijn dan gewoon in het bakje? Of rechtstreeks in de trommel : En zomaar een beetje of meteen een halve fles oid? Thanks
Ik doe er een beetje bleek in strax, mocht van mijn mannetje en hij kan het weten (is ooit werkzaam geweest bij witgoedbedrijf) heb echt geen schoonmaakazijn in huis. Wel een idee om te halen trouwens Ik moet zeggen dat ik ook altijd voor de donkere was een kreukherstellend programma draai, dat gaan we dus ook ff anders doen. Jegh, gewoon niet schoon
Je wasmachine schoonmaken kan nooit kwaad, die zurige/muffige lucht kan inderdaad ontstaan bij een vuile machine. Maar die zurige lucht komt meestal doordat je broeken niet snel genoeg drogen. Ik weet nog dat mijn moeder vroeger de was op zolder droogte in de winter. Het duurde gewoon te lang voordat alles droog was, met gevolg dat als zuur rook :x Zelf heb ik het ook weleens, inderdaad met spijkerbroeken, donkere was en rode was. Om het te voorkomen haal ik de was meteen uit de machine zodra die klaar is en hang het op. Het liefst laat ik het buiten drogen, als dat niet kan ivm regen, dan hang ik het dicht bij een radiator, mits het natuurlijk koud genoeg is om de kachel aan te zetten. Als de kachel niet aankan, dan hang ik de was te drogen in een kamer waar ik op dat moment het raam open kan zetten (heb een mobiel droogrek ), dus dat er goed geventileerd wordt. Dan droogt je was veel sneller en heb je geen last van zure/muffe luchtjes..
Mijn man heeft 1 spijkerbroek met een naar luchtje. Dat is gekomen nadat hij bij zijn moeder patat heeft gebakken (in huis) Mijn wasmachine word regelmatig leeg gedraait op 90 graden zonder wasmiddel. Ook hang ik het meestal meteen op of het gaat in de droger. Het luchtje krijg ik er niet goed uit, alhoewel het wel al wat minder is als eerst. Trouwens, als je azijn in je wasmachine doet, moet dat perse met schoonmaakazijn of kan dat ook met gewone azijn? Daar ontkalk ik ook altijd mijn waterkoker, koffiezetapparaat en douche mee.