Zwangerschapsmisselijkheid

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mommysince13, Dec 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Goedemorgen!

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en eigenlijk vanaf week vier af en toe misselijk. Nu sinds een week (vorige week dond voor het eerst) ben ik echt de hele dag door misselijk.. 's ochtends als ik wakker word heb ik het gelijk, en word pas minder net na de middag maar houdt wel de hele dag aan.

Nu maak ik me geen zorgen of ik last heb van extreme zwangerschapsmisselijkheid want ik moet maar 3 of 4 keer per ochtend spugen, en hou de rest van de dag alles goed binnen..

Maar wat ik me dus wel afvroeg, hoe hebben jullie dat op het werk opgelost? Ze weten er bij mij al wel van af omdat ik steeds zo moe en misselijk ben, heb ik ook best zwaar werk. De verloskundige zei dat er meer vrouwen waren die tot de 12 - 16 weken helemaal niet werken.

Ik ben totaal niet iemand die zich snel afmeld maar ik kan smorgens niet mn bed uitkomen zonder dat ik gelijk naar de wc doorkan en zo gaat dat tot 4 keer toe..

Zijn er meer die de eerste weken zijn gestopt met werken?

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Ja, ik ben min of meer gestopt. Ik heb het dan ook met 6 weken al verteld. Ik weet dat veel mensen dit vervelend vinden maar het ging bij mij niet anders en eerlijk gezegd: als het misgaat wil je dat toch ook niet voor je houden. Tenminste, ik niet, dus dat vond ik op zich niet erg.
    Ik hoefde gelukkig niet te spugen maar was zo misselijk dat ik nauwelijks kon eten en dus gewoon geen energie had. In overleg met mijn baas en bedrijfsarts ben ik halve dagen gaan werken. In de ochtend voelde ik me redelijk, en dan lag ik 's middags op bed. Ik zou dus gewoon in overleg gaan met je baas, hopelijk gaat het jou na 14 weken (was bij mij) ook een stuk beter, en is het dus tijdelijk.

3. KayaLola

KayaLola Bekend lid

Apr 25, 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik ben sinds vorige week ook elke morgen heel erg beroerd maar ze weten er op het werk nog nix van..

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Ik werk in een bloemenzaak in een tuincentrum, waar het eigenlijk dagelijks rennen en vliegen is. Soms zo druk dat er geen tijd/mogelijkheid is om pauze te houden. Toen ik opeens zei dat ik gewoon mn kwartiertje koffie pauze wilde in de middag ging er al een belletje rinkelen en toen ik me 2 dagen later 4 dagen ziekmelde (wat ik nog nooit had gedaan in de 2 jaar dat ik er werk) heb ik het maar verteld

5. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik heb sinds gisteren een seaband. Dit is een polsbandje die drukt op een acupressuurpunt. Kan geen kwaad voor de zwangerschap en moet zeggen dat het bij mij de misselijkheid wel wat verlicht. Het is niet weg, maar draaglijker en voel me fitter. Volgende week zit mijn vakantie er weer op, en mag ik ook weer aan het werk. Heb mijn hoop dus gevestigd op dit bandje, anders weet ik ook nog niet hoe ik het ga doen. Spugen heb ik gelukkig nog niet hoeven doen, maar zat er niet ver vanaf.

Oja, zon bandje is tekoop bij etos, trouwens

6. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

Dec 2, 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu ook al 2 weken thuis. Heb t geprobeerd maar t ging niet, ook geen halve dagen. T ging niet meer vanaf de hormoonpiek met 9 weken. Door t spugen, afvallen, misselijkheid, moeheid en kokhalsen is t voor mij onmogelijk om te werken. Totaal geen energie en bij inspanning worden de kwaaltjes erger. ik hoop wel dat t nu beetje minder gaat worden.

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb zelfs het idee dat het met de dag erger word.. Ik heb vandaag echt nergens puf voor.. Zelfs niet om m'n werk te bellen dat ik morgen niet kan komen werken :( ik heb al 2 dagen niet gedouched en dat is inmiddels ook wel te ruiken :-s
    Ik had mijn baas al een berichtje gedaan dat ik het niet trek morgen te werken maar kreeg reactie dat hij vandaag niet op de zaak was en dat ik zelf de afdeling maar moest bellen.. Ik manlief een uur aan z'n hoofd zeuren of hij niet heel even voor me kan bellen maar tevergeefs:( ik snap dat het het beste is en het netst om zelf te bellen maar ik word gewoon misselijk van praten ( het is gewoon te vermoeiend )

8. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Zolang je vocht binnen krijgt elke dag dan zit het denk ik wel goed. Het is niet de bedoeling dat je uitdroogt meid!!
    Ik had bij mn eerste zwangerschap van 12 weken tot aan 36 weken misselijkheid. Dacht mooi bij mezelf tot 12 weken hey, misschien ben ik wel een van die vrouwen die niet misselijk word, maar had ik nooit moeten denken ;) Want het nam "wraak" en ik had het in de ochtend, middag en voordat ik ging slapen. Vocht hield ik wel binnen maar het eten niet. En dat tot aan 36 weken.

Bij deze zwangerschap, heb ik er bijna geen last van, begon rond de 4 a 5 weken, en nu heb ik alleen misselijkheid in de ochtend en dat niet eens iedere ochtend. Dus het begint wel mooi af te zakken. Bij iedere vrouw is het anders meid, als je het niet vertrouwt, gewoon even de verloskundige/gyn bellen kijken wat zij er van zeggen.

Share This Page