Ik ben sinds afgelopen maandag weer aan het werk. Maar....... ik ben ook nog in dienst van mijn vorige werkgever tot 1 aug a.s. (dan wel op non actief, dus hoef niet te werken daar, maar krijg nog wel tot 1 aug uitbetaalt) Lekker zou je denken, 2 mnd dubbel inkomen. En dan na 1 aug krijg ik nog mijn overige vakantieuren e.d uitbetaalt en dan zijn we rond. Het komt wel heel goed van pas, aangezien ik nog aardig wat rekeningen heb staan, en ik kan weer mijn spaarpotje weer eens bijvullen Maar toen ging ik denken....... ik krijg ook nog toeslagen (zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag) En ik zie de bui al hangen....... straks moet ik volgend jaar weer een hoop terug betalen..... liever niet Maar wat ik precies extra verdien in de komende 2 maanden weet ik ook niet helemaal. Ik ga voor 24 tot 32 uur werken. Wat ik nu gedaan heb....... ik heb bij mijn toeslagen.nl een wijziging doorgegeven. Ik heb gewoon ong 3 bruto maandsalarisen opgeteld bij wat ik eigenlijk al verdiende. Moet genoeg zijn geloof ik. Dan kunnen ze alvast mijn toeslagen aanpassen, waardoor ik dan dit jaar toch minder zal krijgen, maar dan hoef ik volgend jaar toch niet een hele grote bedrag terug te betalen........ Toch? heb ik er hier goed aan gedaan?
Daarom is het ook heel verstandig om bij wijzigingen dat tussentijds door te geven aan de Belastingdienst. Het zou goed zijn als meer mensen net zo dachten als jij . Komen ze inderdaad niet voor verrassingen te staan.
gelijk DE TIP VAN DE DAG trouwens even oftopic: wat leuk, dat linkje naar het gezang voor jullie baby tijdens de doop. Ontroerend
Hoe zit het dan dat je 2 banen hebt? Heb je dan ook maar bij 1 loonheffingskorting oid? Omdat je zegt dat je officieel nog in dienst bent bij het ene bedrijf. Weet niet precies hoe het zit hoor, maar dat kwam even in me op.
Dit is inderdaad de juiste manier. Hiermee voorkom je wat je niet wilt en dat is terugbetalen volgend jaar. Dan liever de rest van het jaar minder toeslagen, veel handiger
Loonheffingskorting geldt idd maar bij 1 werkgever!. Dus voor de twee maanden "dubbel", moet je bij 1 van de twee even de arbeidskorting "uit" laten zetten!!!!! Anders mag je nl aan het einde van de rit daar ook nog weer over gaan betalen.
Voor de toeslag heb je het goed gedaan maar let wel dat je bij één werkgever je loonheffingskorting op nee zet anders moet je alsnog volgend jaar een bedrag terug betalen..
Hoe zit dat dan? Wat houdt dan ook alweer die loonheffingskorting in, en bij wie moet ik het aangeven?
Het verstandigste is om bij je meestverdienende baan de loonheffingskorting toe te laten passen voor de tijd dat je bij beide werkgevers in dienst bent.