Nu met dit mooie weer in Europa heb ik heel erg last gekregen van rode, jeukende buitjes op mijn bovenarmen en decolleté. Ik en vriend dachten meteen zonneallergie maar na googlelen voor tips tegen de jeuk komt dat eigenlijk niet voor op die plekken. Maar wat is het dan wel en wat zou ik ertegen kunnen doen? Wie heeft tips? Het jeukt en is erg moeilijk ervan af te blijven.........
Ik heb zonne allergie (arts vastgesteld) En heb het met name op decolleté,armen en heel erg op mijn handen. Buik/onderrug/benen nooit. Ik slik urtizon korrels en dit voorkomt/verhelpt het super! Ik lig nu ook gewoon lekker in het zonnetje!
Het gekke is dat ik er normaal gesproken geen last van heb Eens in de paar jaar komt het eens te voorschijn..... Kan het dan ook een zonne-allergie zijn? Zijn er ook huis, tuin en keukenmiddeltjes voor de jeuk? Nu probeer ik het vet te houden en koel door het nat te maken..... Weet niet of dat de juiste manier is?
Ik gebruik hiervoor de anti-allergie crème van het Kruidvat. Zit in een groene tube. Zit eucalyptus in. Werkt hier (en bij vrienden) erg goed!! Ik smeer me in met zonnenbrandcreme en daar de anti-allergie overheen. Succes!
Kan een reactie zijn van zon/zweet en bijv bodylotion oid. Vaak is het een combi die de uitslag aanwezig maakt. Ik smeer er aftersun op (sensitive variant).
Klinkt als zonneallergie. Ik heb heel lang last gehad van zonneallergie. Smeer me altijd goed in met goede merken enzo(bijv Eucerin) en heb nu laatst bij toeval Garnier van iemand anders gebruikt en had nergens last van! Het kan heel goed aan de combi van zon op je huid en je zonnecreme liggen. Ik verander normaal gesproken in een aardbei en zit vol aan de antihistamine om het een beetje te verlichten.
Ik heb het alleen op mijn handen. 1 keer ook op mijn decolleté maar dat is jaren geleden. Mijn zoon had het op zijn oren, lente-oren noemen ze het maar het is gewoon zonne-allergie. Ik smeerde eerder een spulletje van mylene wat goed hielp maar ga nu de tips van hier eens proberen