Zijn er hier meer moeders waarvan de kinderen leren lezen met de methode 'veilig leren lezen' (groep 3)? Bij mijn zoontje op school gebruiken ze deze methode en ik ben benieuwd hoe het nou precies werkt. Mijn zoon kwam thuis met dat hij eerst in het maan-boekje bezig was maar nu met een paar kinderen met het zon-boekje is begonnen. Ik kon het niet aan de juf vragen, want die was er niet. Wij zijn nu nieuwsgierig of het goed is dat hij nu met het zon-boekje bezig is.
ja zeker! dat zijn de betere leerlingen. waarschijnlijk ging hij vlot met lezen! zon boeken zijn ietsje leuker maar moeilijk voor de gemiddelde leerling. maar het eist ook hogere mate zelfstandigheid met werken. dus helemaal goed! gefeliciteerd! )
Ja hier een zoon die maan en zon leest van veilig leren lezen de kim versie( is de allernieuwste versie) Maan is de basis en daar beginnen ze mee, dus das gemiddeld. Zon staat weer boven maan, das het hoogste qua niveau. Mocht je meer hulp nodig hebben dan is er ook nog Ster of sterren dat weet ik niet meer precies. Leuk he hoe snel het gaat! Bij mijn zoon zitten kindjes in de klas die al boekjes konden lezen in groep 2. Mijn zoon kon dat niet, maar nu is hij toch bezig met Maan en Zon, dus ben extra trots op mijn mooie vent! Ook heel goed van jouw menneke!
Wat leuk om te lezen! Hij zei al dat ie dit boekje wel iets lastiger vind. Hij zit op een Montessori school dus zelfstandigheid is natuurlijk iets waar ze daar heel erg op gericht zijn. We wisten wel dat hij met rekenen goed was, maar bij Taal hadden we nog niet echt een goed beeld @Inge, wat goed van je zoontje als hij in groep 2 eerst niet kon lezen! Mijn zoontje kon het al wel, hij had ook erg hoog gescoord op zn cito toen, maar daar wilden we niet te veel waarde aan hechten omdat het groep 2 was. We willen geen druk op hem zetten. Daarnaast kan het natuurlijk altijd dat groep 3 zo overweldigend is dat ze 'terug vallen'. We stonden er dus vrij open in toen hij in groep 3 startte dit jaar
Hij kende wel letters, maar kon er geen woord van maken. Het gaat echt snel, en ze leren snel. Op de veilig leren lezen website staat allerlei info en ik weet niet of je een ipad hebt, want in de appstore staat een gratis app Maan roos vis kalender en dan kan je zoon elke dag een spelletje doen (memory, letters schrijven, woorden in de goede bakjes leggen, verhaaltje lezen die je meteen opneemt en kan versturen via mail.)
Officieel is maan voor de gemiddelde leerling. Zon, voor de kinderen die lezend in groep 3 binnenkomen Dan heb je ook nog raket, tussen zon en maan in. Meestal voor de kinderen die nog niet konden lezen maar het wel snel oppikken. En ster... Voor de zwakkere lezer met meer herhaling. Dus helemaal prima dat zon-boekje
Nouja in groep 2 hoeft dat natuurlijk ook niet. Bij mijn zoontje op school deden ze erg veel al met rekenen en taal. Zelfs al Engels in gr1&2. Ja het gaat zeker snel!! Bedankt voor de tip!! Gat het zeker downloaden voor hem. Ben benieuwd wat hij er van vindt!
Ik heb even gekeken, maar wij moeten betalen voor die app? Mijn vriend kon hem in ieder geval niet gratis vinden.
Dit is de link van de maan roos vis kalender app: Maan roos vis kalenderapp - Uitgeverij Zwijsen Er staat op de website dat die gratis is